Lite pinsam Enemy Territory Fråga

Permalänk
Medlem

Lite pinsam Enemy Territory Fråga

Har spelat ET till och från i flera månader, rätt underhållande spel faktiskt. Jag brukar aldrig vara sån där amunitionskille (vad dom nu kallas) men idag testade jag och helt plötsligt hade jag dödat ett gäng motståndare med en support fire.

Jag har ingen aning om hur jag gjorde det. Vad hände egentligen, råkade jag trycka på nån supportfireknapp eller? Vad ska man göra för att utlösa en frivillig sådan?

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

antingen så kastar man en rökgranat, eller så tar du fram kikaren och siktar vart du vill ha smällarna sen trycker du bara på din vanliga "fire"knappt

Visa signatur

hoppas detta är rätt forumdel

I am a signature TACODICK, please copy me to your own sig to help me spread.

Permalänk
Medlem

Såvida du spelar med orginalkontroller så tror jag det är på femman man får fram Airstrike (Support Fire) med. Det är en liten burk man kastar iväg, den sprider mycket rök och sedan kommer air striken från ett flygplan som flyger över platsen där du lagt den.

Viktigt är att den hamnar under bar himmel annars kan inte låtsaspiloten se röken vilket ham måste för att veta var han ska skjuta.

Klassen kallas för övrigt Field Ops och jag rekommenderar att du letar upp manualen i Enemy Territory-mappen.

Permalänk
Medlem

en varning:
airstrike med rökgranat blir i en linje i slumpvis riktning. så akta dig en bra bit från röken annars kan du få på käften också.

artillerystrike som är med kikare tar längre tid innan granaterna kommer än för airstriken för flygplanen o bomba. men när väl artillerystrike börjar bomba så har röken redan försvunnit så ta d lugnt så du inte går in där d bombas.

ett tips är att gå upp i field ops lvl. när man är lvl 3 eller 4 tror jag så varar ens artillerystrikes dubbelt så länge och det kommer 2 flygplan när man airstrikear vilket kan lura fiender att tro att d e fritt fram när första har bombat o springa rakt in i andra.

EDIT:
stavfel o tryckfel.

Permalänk
Medlem

Vafan har man levels på ET??
Jaha, ska jag måste installerad det igen.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

ET äger. Kul att se att det har blivit en renässans för spelet!Många som upptäcker det nu på gamla dar.

Visa signatur

Sys:Intel Q9450@3,2 Ghz, Nividia GTX260 (192), 4Gb Ram DDR2, 750Gb SATA2 Samsung F1 HDD, X-Fi Fatality Ljudkort, Corsair 750w HX.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaWi
en varning:
airstrike med rökgranat blir i en linje i slumpvis riktning. så akta dig en bra bit från röken annars kan du få på käften också.

artillerystrike som är med kikare tar längre tid innan granaterna kommer än för airstriken för flygplanen o bomba. men när väl artillerystrike börjar bomba så har röken redan försvunnit så ta d lugnt så du inte går in där d bombas.

ett tips är att gå upp i field ops lvl. när man är lvl 3 eller 4 tror jag så varar ens artillerystrikes dubbelt så länge och det kommer 2 flygplan när man airstrikear vilket kan lura fiender att tro att d e fritt fram när första har bombat o springa rakt in i andra.

EDIT:
stavfel o tryckfel.

Det är inte helt slumpvis hur airstriken landar, det har att göra med hur du vrider dig efter att du har kastat den. På så sätt kan man få den precis som man vill med lite träning. Testa någon gång när du är själv på en server.

Artilleryn tar 5 sekunder innan första nedslaget, då är det bara en som flyger ner. Efter ytterligare 5 sekunder börjar bombandet på allvar. Så det är fritt fram i 5 sekunder efter första nedslaget, kan vara bra att veta så att man hinner söka skydd.

edit: tog bort ett dumt ord.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

vilka serverar brukar ni spela på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av furste_filip
vilka serverar brukar ni spela på?

En väldigt populär svensk server är 213.132.125.56

Permalänk
Medlem

Det är ju grymt spelet

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk

Airstriken hamnar vinkelrätt mot dig, ännu en liten stund efter att du kastat den kan du påverka hur den hamnar genom att röra på dig. Och ta och läs manualen, om du inte visste om airstrikes och artillery så hittar du säkert flera funktioner som du har nytta av :).

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Det är inte helt slumpvis hur airstriken landar, det har att göra med hur du vrider dig efter att du har kastat den. På så sätt kan man få den precis som man vill med lite träning. Testa någon gång när du är själv på en server.

Artilleryn tar 5 sekunder innan första nedslaget, då är det bara en som flyger ner. Efter ytterligare 5 sekunder börjar bombandet på allvar. Så det är fritt fram i 5 sekunder efter första nedslaget, kan vara bra att veta så att man hinner söka skydd.

edit: tog bort ett dumt ord.

åfan.. visste jag inte my bad. trode som sagt att den hamnade slumpvist. gjorde den visst inte. aja thx ska testa nästa gång jag spelar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaWi
en varning:
airstrike med rökgranat blir i en linje i slumpvis riktning. så akta dig en bra bit från röken annars kan du få på käften också.

Inte då. Planet bombar ALLTID med en linje som går vinkelrätt mid din "syn-linje".

t.ex. om du skulle stå och titta på din rökgranat så kommer planet att boma i en linje från höger till vänster.

Så om du kastar en signalgranat och tittar åt höger (eller vänster), kommer du troligtvis att bli bombad.

Mycket nöje.

/ET-kungen

Visa signatur

Foto:: | KM D5D | KM 18-70 | KM 75-300 | Sony 50/1.4 | Sigma 105 | Sigma 10-20 |
Dator:: | Opteron64@2800MHz | ASUS A8V Deluxe | 2x1024 DDR400 C2 | X1950Pro |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bandola83
Inte då. Planet bombar ALLTID med en linje som går vinkelrätt mid din "syn-linje".

t.ex. om du skulle stå och titta på din rökgranat så kommer planet att boma i en linje från höger till vänster.

Så om du kastar en signalgranat och tittar åt höger (eller vänster), kommer du troligtvis att bli bombad.

Mycket nöje.

/ET-kungen

Synd bara att någon redan beskrivit det
Aja, skoj ändå med en ET-tråd en gång i halvåret typ.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte kommer in i spelet?

Har alltid kört genom pathfinder men helt plötsligt så
säger han "No response from master server"
Genom All Seeing Eye kan jag komma in på olika servrar
men det blir bara connection timed out hela tiden.

Startar jag spelet och går in på serverlistan är det helt tomt!

Jag har provat installera om spelet plus testat alla olika patchar.

Hjälp mig, klarar mig inte länge utan ET till.

Permalänk
Medlem

Ingen branvägg eller routern eller nåt liknande som spökar? min gamla netgear router gillade inte ET alls utan port forwarding biten på den spökade.

Visa signatur

Sys:Intel Q9450@3,2 Ghz, Nividia GTX260 (192), 4Gb Ram DDR2, 750Gb SATA2 Samsung F1 HDD, X-Fi Fatality Ljudkort, Corsair 750w HX.

Permalänk
Medlem

Brandväggen har jag provat att stänga av men det hjälpte inte.
Någon router har jag inte heller...

Permalänk

Ogillar sånna som gör så.
Kastar supportfire överallt och teamkillar hela laget.
Det blir man måttligt glad över.

Visa signatur

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Pain Is just another fantacy

Permalänk
Medlem

Nu efter drygt en vecka funkar det igen!
Har inte gjort något nytt med spelet eller datorn.
Vet inte vad det beror och jag bryr mig inte för nu är det spela som gäller!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_punker
Ogillar sånna som gör så.
Kastar supportfire överallt och teamkillar hela laget.
Det blir man måttligt glad över.

Spring inte in i röken då??

Permalänk

Bruk och missbruk...?

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Medlem

Men vafaaan... Nu måste jag reinstallera spelet också...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LotiX
Spring inte in i röken då??

Inte alltid man ser röken då den kan ligga på en annan sida av en vägg eller någonstanns ovanför dig. Men när folk med avsikt TK'ar så är det ju självklart irriterande. Bl.a. därför matcher är roligare än vanligt pubbande.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.