Permalänk
Medlem

Lådbyte

Fick idag hem ett fulltower, och ska byta från ett, ptja, "regular" atx-chassi.

Då detta är första gången jag ger mig på detta, så ska jag försöka låta varenda sladd sitta kvar, vilket förmodligen underlättar lite, fast ändå inte.

Anyway, till saken;
har kikat runt lite bland artiklarna här, och även sökt på forumet men inte hittat någon direkt "komplett lådbyte-guide".

Så, om någon har en länk så vore jag väldigt tacksam!

Visa signatur

[C:] (gOaeLitREJV) 1.89/18.64 - [D:] (JUSTFORFUCK) 4.74/7.47 - [E:] (feTTmedDÖDS) 3.44/128 - [F:] (såJAEVLAmongo) 7.95/111.78 - [total] 18.01/265.89 (GB free) <- fasen, behöver en ny disk igen. :'(

Permalänk

annars kan du väll bara titta på kablarna och försöka memorara hur dom sitter... eller tar du en digitalkamera och tar ett foto som du kan titta på sen.. men det är inte så svårt med kablarna kablarna passar ju bara på ett visst ställe och sen står det på moderkortet / moderkortsmanualen hur du ska koppla...

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

ja, jag försökte med en gammal 300mhz:are som bara stått o samlat damm innan, det gick lite sisådär med kablarna, så därav bestämde jag att jag ska försöka få de flesta o sitta kvar.
digitalkamera finns inte i min ägo, men vafan, man lever bara en gång, nu kör vi!

ivrig som man är.

tack ändå!

Visa signatur

[C:] (gOaeLitREJV) 1.89/18.64 - [D:] (JUSTFORFUCK) 4.74/7.47 - [E:] (feTTmedDÖDS) 3.44/128 - [F:] (såJAEVLAmongo) 7.95/111.78 - [total] 18.01/265.89 (GB free) <- fasen, behöver en ny disk igen. :'(

Permalänk

ja kör på ...

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

Följ 64bits PC-byggar skola först baklänges för att få ur delarna, och sedan framlänges för att sätta i dem i nya burken igen.
http://www.64bits.se/guider/pcbyggarskola/index.php

Men då måste du förstås dra ur sladdar. Jag har aldrig nånsin hört talas om nåt annat sätt. Vore ju iofs kul att flytta hela paketet helt utan ingrepp på varken sladdar eller ev. slangar. Pröva gärna, och lägg sedan upp det som en projektlogg med bilder. Jag väntar med spänning.

Och nej, jag tror inte det kommer underlätta.

Visa signatur

How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?

Permalänk
Medlem

Kan bli jäkligt svårt att flytta med alla kablar kvar då risken att du bryter sönder nåt på moderkortet ökar då tunga saker somm HDD/CD/DVD/Nätagg osv lätt tar sönder en del saker på moderkortet om oturen är framme och dom skulle ramla ner på det.

Men lycka till iaf.

Permalänk
Medlem

låter jäkligt svårt.. kavlarna passar ju bara på ett ställa ändå

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Det där med Pc-byggar guide hade inte varit fel, jag ska ta och skriva en ihelgen då jag ändå ska sätta i min vattenkylning !! så bör vara uppe på söndag.

För jag har sett folk som har försökt koppla diskettstationsströmmen till CD spelaren !! , så ja det finns många yra personer där ute ...Så en guide om hur man gör , hjälper nog många.

Visa signatur

glaset är halvfullt

Permalänk
Medlem

Kommer ni inte ihåg hur svårt det var första bygget eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frasse.org
Kommer ni inte ihåg hur svårt det var första bygget eller?

nej, tyckte aldrig det var svårt eftersom jag hade meckat en deL innan första rejäla bygget....

Visa signatur

||Fractal Design Define r4||Intel i7 4770K @ 4200mhz||Sapphire Radeon R9 290 + Gigabyte windforce R9 290 Crossfire ||Cooler master hyper 212 evo||MSI Z87-G45 GAMING ||Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz||OCZ arc100 240gb||Seagate Barracuda 7200 1tb||Evga supernova g2 850w||

Permalänk
Medlem

Något nytt från trådskaparen?

OT: Visst borde det gå bra att dammsuga ett helt tomt chassi? Ska man ladda ur det på något sätt innan man sätter i delar? Jag tänker på ESD.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q