Permalänk
Hedersmedlem

Vad ska jag programmera?

Behöver något att göra till mobilen

Kriterier:
* Java (MIDP 2.0), eller WAP-sidor
* Inga grafiska program (spel, ritprogram, ...)
* Inga jätteuppdrag som man måste sitta med hur länge som helst

Har gjort två program och två wap-sidor hittils. Ena programmet har jag i signaturen, det andra är privat än så länge (söker busstider via GPRS, endast på min linje).

Funderar på att göra ett program som man kan kolla TV-tabeller med, efter förslag från en polare, via GPRS givetvis.
Någon annan som kan vara intresserad av det?

Edit: La till att jag gärna går med på WAP-sidor också, eftersom de ska fungera i flera telefoner.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Glömsk

Låt säga att jag står på OKQ8 och ska hyra en film. Följande situation utspelar sig:

Jag väljer en film som ser okej ut.
Jag ringer en kompis.
Jag ber min kompis kolla på IMDB vad filmen fått för betyg.
Jag upprepar tills jag hittar en film som inte verkar suga.

Koda nått så man kan kolla vad en film fått för betyg på IMDB på något smidigt vis.

Kanske inte skitkul.

Edit: Hmm, om man kan ta ett kort på filmen, MMS:a till datorn hemma, köra lite OCR på den, låta servern ta reda på betyget, och skicka tillbaka. Det är overkill och bra.

Edit: Lite för overkill.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Hedersmedlem

Låter trevligt! Ska genast kolla på det, möjligt är det ju garanterat iaf

Edit: Haha, lugna dig lite nu. Annars kanske du kan skriva OCR-delen så fixar jag nog resten

Edit: Färdig...
http://wap.fdiv.org/imdb/
Tycks funka fint här iaf (inkl. på telefonen).

Den går igenom min server (PHP), för att snåla på bandbredd till telefonen.

Edit: OK, inte klart... Den klarar inte av om den skickar direkt till filmens infosida, ska åtgärda
Nu tycks det vara fixat.'

Att gå in på sidan, söka på Terminator, välja rätt film och läsa igenom den info man får tar ~6kB bandbredd.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Glömsk

Kan göra såhär: Skapa en tråd i programmeringsforumet men ha kvar den här för idéer.

Testar

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

vad sägs om ett litet javaprogram som kan logga in på arbetsförmedlingen, för inloggandets skull. ^^

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Lite OT: lyckas inte tanka ner ditt kolliprogram till min samsung z500, skriver in adressen men får bara fram en vit sida

Visa signatur

Laptop: IBM T41 ~ Centrino 1.6 ghz ~ 1024 mb ~ 80 gb ~ ATI Mobility Radeon 9000 32 mb
Mobil: Nokia N70

Permalänk

Så tufft, tackar

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erik_GBG
Lite OT: lyckas inte tanka ner ditt kolliprogram till min samsung z500, skriver in adressen men får bara fram en vit sida

det är inget program, det är en wap sida om jag inte minns fel ^^

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Fan vad najs, riktigt grymt användbart må jag säga!

Permalänk

kollisök funkar inte på buggiga Qtek 7070 men IMDB sök är kanon! thx

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm, vad är det för fel på kollisökningen då? Funkar sidan inte alls, blir det tomt när man söker, eller vadå? =/
Koden validerar som WML och funkar här så jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt saken

Behöver förresten ett nytt projekt, hittade på wap.dagenstv.com så TV-guiden dumpar jag

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Skriv en Bluetooth chatt klient.Har ingen aning hur svårt det är men det skulle varit j*vligt bra!

Visa signatur

Pentium 4 3.2Ghz ht,1024mb ram,Ati Radeon X850xt.2x250Wd Caviar,mm

Permalänk
Hedersmedlem

Väldigt svårt då jag inte har någon annan telefon eller bluetooth-pryl att utveckla tillsammans med
Hur användbart är det att chatta via telefonen med någon som är inom 10 meter dock?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Hmm, vad är det för fel på kollisökningen då? Funkar sidan inte alls, blir det tomt när man söker, eller vadå? =/
Koden validerar som WML och funkar här så jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt saken

Behöver förresten ett nytt projekt, hittade på wap.dagenstv.com så TV-guiden dumpar jag

kommer inte fram till någon sökningsruta, bara ett tomt fönster när jag ansluter till den sida.....

Visa signatur

Laptop: IBM T41 ~ Centrino 1.6 ghz ~ 1024 mb ~ 80 gb ~ ATI Mobility Radeon 9000 32 mb
Mobil: Nokia N70

Permalänk
Hedersmedlem

Funkar kollisök nu för de som hade problem tidigare?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Väldigt svårt då jag inte har någon annan telefon eller bluetooth-pryl att utveckla tillsammans med
Hur användbart är det att chatta via telefonen med någon som är inom 10 meter dock?

Okej,Men det Kan vara väldigt kul i tex en buss eller liknade.

Visa signatur

Pentium 4 3.2Ghz ht,1024mb ram,Ati Radeon X850xt.2x250Wd Caviar,mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dan_89
Okej,Men det Kan vara väldigt kul i tex en buss eller liknade.

Tvivlar jag på....

Person 1: tja tja, vart sitter du i bussen då?
Person 2: ja hej du, jag sitter 3 dje raden från andra dörren.
Person 1: jaha trevligt
Person 2: ja jätte

Varför inte bara gå fram till någon och prata på bussen istället, försök att gå emot svenskheten att inte kunna säga hej ens till någon på bussen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Att gå in på sidan, söka på Terminator, välja rätt film och läsa igenom den info man får tar ~6kB bandbredd.

Jag får "The content received from the origin server was too large" på min SonyEricsson T610 när jag söker på "The Island"...

Min telefon pallar inte att så många sökresultat visas i samma sida (över 200 resultat i detta fallet). Det vore därför bra om du kunde göra så att t.ex endast 10 resultat visas per sida och att man sedan istället får bläddra sig framåt/bakåt bland resultaten. (Det är ju dock ändå troligtvis någon av de första resultaten man är ute efter)

Permalänk
Hedersmedlem

Ajfan, det där var ju inte några resultat direkt, trodde inte att man kunde få fram så många om man söker på ett helt filmnamn. Ska ta och kolla på det strax.

Edit: Nu ska det funka, den visar 10 resultat per sida.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Edit: Nu ska det funka, den visar 10 resultat per sida.

Japp! Perfekt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Funkar kollisök nu för de som hade problem tidigare?

inte för mig =(

Visa signatur

Laptop: IBM T41 ~ Centrino 1.6 ghz ~ 1024 mb ~ 80 gb ~ ATI Mobility Radeon 9000 32 mb
Mobil: Nokia N70

Permalänk
Hedersmedlem

Funkar det inte nu heller så kan jag inte ens gissa vad som är fel, koden är ju så simpel som den kan bli och mer eller mindre samma funkar ju på de andra sidorna.

Först tog jag bort all cookie-kod och nu tog jag bort åäö i titeln också, i fall att vissa telefoner är riktigt griniga.

I vilket fall som helst så vill jag ha något annat att göra också.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Fungerar jättebra, dock fick jag intrycket av att det var ganska segt, eller lättare sagt, segare än vanligt.

Dock tycker jag att filminformationen ser ganska plottrig ut. Jag vet att du ju anpassar detta till vanliga telefoner, men finns det ändå lite utrymme för design?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Hm, det där ser ju inte så bra ut. Det ska vara två radmellanrum (<br /><br />) mellan olika delar. Ska ta och kolla om det funkar bättre med nya paragrafer istället.

Edit: Bättre nu?
Ingen skillnad hos mig, men man vet ju aldrig.

Edit: På mobilen försvann faktiskt mellanrummen nu, men i winwap ser det likadant ut... Vafan.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur bekant du är med att utveckla i symbianmiljö, men jag jag vill gärna vilja ha ett program som gjorde följande;
Vid inkommande samtal så kollar den om samtalet i fråga finns med i telefonboken, om det inte är det så går den in på wap.hitta.se och kontrollerar vem numret tillhör och skriver ut det på displayen.

Vet inte riktigt om det är för svårt men jag tycker det inte borde vara det om du har lekt en del i symbian förut.

Permalänk
Hedersmedlem

Har precis 0 koll på symbian, då jag inte ens testat en telefon som kör det, tyvärr.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Nu ser det trevligare ut;

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hur går det med dit IM projekt thomas?

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Hm, det där ser ju inte så bra ut. Det ska vara två radmellanrum (<br /><br />) mellan olika delar. Ska ta och kolla om det funkar bättre med nya paragrafer istället.

Edit: Bättre nu?
Ingen skillnad hos mig, men man vet ju aldrig.

Edit: På mobilen försvann faktiskt mellanrummen nu, men i winwap ser det likadant ut... Vafan.

Fungerade bra för mig nu bara att några bokstäven försvinner, tror det är alla åäö:n men med litegissningar går det och komma fram till vad det står.

Visa signatur

Laptop: IBM T41 ~ Centrino 1.6 ghz ~ 1024 mb ~ 80 gb ~ ATI Mobility Radeon 9000 32 mb
Mobil: Nokia N70

Permalänk

TV-tablåer. DagensTV.com finns ju redan som wap-sida väl?