Permalänk

3000+ flaskhals?

Ska klocka min 3000+ med BH-5 minnen så gott det går när den kommer, men har inte beställt grafikkortet än, vet inte vilket än heller så.

Tror att ett 6800gt är i underkant, det må funka bra nu men kanske inte håller så himla länge till? Därför lutar det åt ett 7800GT istället! Det skiljer ungefär 900 mellan ett GT och GTX så jag funderar på om man ska fläska på med ett GTX.
Men det kanske är onödigt investerade pengar? Kommer jag aldrig kunna dra ur full prestanda ur ett GTX kort eller? Kanske inte ens med ett GT? Behöver snabba svar...

Haken är också den att jag behöver kortet innan helgen och det (PoV 7800GT) finns inte i lager just nu (dataoutlet.se), däremot finns 6800GT och 7800GTX. Och ska jag då beställa XFX 7800GT från komplett istället så hamnar jag på 4300 och kan då lägga till 300 istället för ett GTX på dataoutlet?

Hjälp

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk
Medlem

Man kan tänka på rätt många vis när man är i den här sitsen.
Antingen kan man se det som att man "inte behöver" den extra kraften i det dyrare kortet...
Eller...
Så kan man helt enkelt se det som att datorn kommer hålla sig bättre "längre".

Permalänk
Medlem

Om du har pengarna skulle jag tagit ett 7800GTX. Med höga grafikinställningar (massa AA o AF), och du borde ju ta cirka 250 HTT synkat med minnena i 2-2-2-x, så tror jag allt blir bara bra.

Visa signatur

AMD X2 4200+ 2.2ghz - MSI Amethyst (HP OEM) moderkort - 2x 1gb Infinion PC3200 @ 3-3-3-8-2T - MSI 7800GTX 256mb - Raptor Gaming M2 - Koss SB45

Permalänk
Medlem

tycker inte det finns något som talar för något annat än ett 7800GT eller GTX. GT drar mindre ström, så jag skall troligen köpa ett sådant vid nästa uppgradering! Se sign!

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk

Jo ett 6800GT är nästan uteslutet. Och då lutar det åt ett 7800GT pga ekonomin. Det skulle väl komma in i början på nästa vecka, antingen får man vänta och lida för det eller så beställer man ett GTX och är glad men lider för plånbokens skull
Tråkigt med de PoV-korten bara, får ju inte med så mycke lull lull

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve