Permalänk
Medlem

HÖg Temp?

Har satt på min freezer 64 nu och tyckte den funkade bra till och början med men nu ligger tempen på 55-58 c även om jag bara kollar på en film!

den e oklockad! jag har 2 fläktar i datorn plus nätaggets fläktar +freezer 64+fläkten på moderkortet!

hur gör jag för att få ner tempen ?
jag kollar med speedfan vad den ligger på men vet inte om jag ska lita på den eller?

Visa signatur

A64 3500+ @ 2,53ghz| Gigabyte GA K8NF-9 | XFX 7800GT Extreme @ 485/1163| 2*512 |200gb Maxtor SATA +160 ide& 60ide| Aspire 500w | Freezer 64 |

Permalänk
Medlem

Jag skulle aldrig köpa Arctic Coolings kylare till högprestandaprocessorer på grund av att dom kyler undermåligt på grund av den låga rotationshastigheten. Dom brukar oftast inte hålla särskilt länge heller. Zalman är min personliga favorit och är mycket bättre lämpade för kylning av snabba processorer. Har du föressten lagt på kylpasta och kollat så att fläkten verkligen snurrar?

Permalänk
Medlem

japp as5 eller vad den heter! ingen aning vad det kan vara för fel?

Visa signatur

A64 3500+ @ 2,53ghz| Gigabyte GA K8NF-9 | XFX 7800GT Extreme @ 485/1163| 2*512 |200gb Maxtor SATA +160 ide& 60ide| Aspire 500w | Freezer 64 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henki2
Jag skulle aldrig köpa Arctic Coolings kylare till högprestandaprocessorer på grund av att dom kyler undermåligt på grund av den låga rotationshastigheten. Dom brukar oftast inte hålla särskilt länge heller. Zalman är min personliga favorit och är mycket bättre lämpade för kylning av snabba processorer. Har du föressten lagt på kylpasta och kollat så att fläkten verkligen snurrar?

Sicket skitsnack... har haft 2st har en nu kyler skitbra tyst och bra ligger på 33-34 idle 39 full load...

beror väl på kylningen i lådan plus hur mycket kylapasta man har... så vräk inte ur dej en massa skit om dom kylarna..!!

Permalänk
Medlem

Förlåt, har du kollat att fläkten snurrar och att du har lagt på kylpasta?

Permalänk
Avstängd

Sätt i strömsladden till fläkten ganska effektivt... haha

Permalänk
Medlem

hehhe japp har lagt på kylpasta as5 eller vad det heter! och ja fläkten snurrar! klockade den lite 2,6 ghz och då ligger tempen på 40-43 enligt SpeedFan! bara undrar vad som kan vara så konstigt att när jag kör oklockat ligger den på 55!

Visa signatur

A64 3500+ @ 2,53ghz| Gigabyte GA K8NF-9 | XFX 7800GT Extreme @ 485/1163| 2*512 |200gb Maxtor SATA +160 ide& 60ide| Aspire 500w | Freezer 64 |

Permalänk
Avstängd

Kolla din vcore volt... den kan vara boven i det hela...

Det jag gjorde var att sätta en chassit fläkt bredvid cpu fläkten så den för ut alla varmt luft direkt ... istället för den ska cirkla runt i chassit..