Zen Micro - Trasig för tredje gången.

Permalänk
Medlem

Zen Micro - Trasig för tredje gången.

Ja nu är jag fly förbannad här.
Köpte mig en Creative Zen Micro för något halvår sedan, efter 2 månader blev hörluraringången glapp, ok, jag åkte in till inköpsstället och fick den lagad.
Och häromveckan blev det samma problem igen, hörluraringången glappade. Denna gången fick jag en ny spelare, en exakt likadan, men vad händer? Efter det att första laddningen har gått ut så går den inte att ladda, den reagerar inte på något sätt, den är trasig helt enkelt.
Notera att jag är väldigt varsam i användandet av spelaren, behandlar den som den vore mitt eget barn, så att att det vore mitt fel är knappast något jag vill tillstyrka.

Min fråga till eder är; Finns det någon som helst chans att OnOff tillåter mig att byta spelare, alltså från Zen Micro till Ipod Mini eller motsvarande?
För jag har märkt att Zen Micro är en spelare som går sönder alldeles för lätt.

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Zen Micro verkar en skit spelare, har läst många som sagt att den gått sönder..

Tycker du ska fara till OnOff och lägga fram den och fråga. Det har du rätt till.

Permalänk
Medlem

du har reklamerat 3 ggr och har nu rätt att häva köpet

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erict200
du har reklamerat 3 ggr och har nu rätt att häva köpet

Skall det inte vara samma fel 3 ggr för den rätten?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Jag tror att den nya revisionen av Zen Micro har problemen med hörlursutgången fixad.

Permalänk

Gå dit och snacka med dem... det är inte alls omöjligt att du får byta den mot en helt annan spelare. Kunden har alltid rätt, och en nöjd kund är en bra kund. Kom ihåg det när du snackar med dem.

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk
Medlem

Jag bytte min Zen Micro till en iPod mini, det var dock på Siba.

Visa signatur

| Apple iPod nano + Apple HiFi ' Sony Ericsson K700i ' Sony Ericsson S700i ' Sony Ericsson Z1010 ' Sony Ericsson K750i, Sony Ericsson W800i, Sony Ericsson W900i 'Sony Ericsson W850i ' Sony Ericsson K800i, | HP DV9244; AMD 64 Turion X2 TL52, 2048Mb DDR2 RAM, 256MB Geforce 7600, 240GB + 500 GB Extern HDD, 17" Widescreen WXGA+

Senaste inköp: SE K800i Kommande köp: Nokia n95 (snacka om att bryta SE-trend..)

Permalänk
Medlem

Har du tur får du en säljare som vet vilken skitspelare zen micro är och låter dig byta ,annars ska de ju som sagt vara samma fel tre gånger
Men finns många säljare på onoff så någon borde du lyckas övertala

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar.

Jag fick byta den, men inte helt smärtfritt, fick stå och argumentera med försäljaren ett bra tag.

Frågade om de fått in många reklamationer på Micron, varpå han svarade nej.
Yeah right.

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Zen Micro förra julen, i våras så hade jag precis samma fel som du, glapp i hörlursutgången.

Ett tips är att kontakta Creatives support direkt istället för att gå via OnOff. Jag mailade Creative och fick svar en halvtimme senare och 3 dagar senare kom en kille från DHL och hämtade upp spelaren och drygt en vecka senare fick jag en helt ny spelare. Kan inte annat än vara nöjd med deras kundservice.