Permalänk
Medlem

HEPC frågor..

Jo har några frågor,

Kan man surfa från HEPC´n via TV med PERFEKT bild? Alltså så man ser bilden lika bra på tvn som man skulle gjort på en datorskärm??

Om ja, vilka saker behövs för att göra det?? Skriv de billigaste sakerna.. Vill inte löda och sånt själv.. Vill beställa alla delar färdiga..

Hur vet man man vilka TVkort/Grafikkort som Windows XP Media Center Edition stödjer ?

Permalänk
Medlem

Det går troligtvis inte om du har en vanlig CRT-TV. Har du däremot en LCD-TV med stöd för HDTV, så finns det troligtvis VGA- eller DVI-ingång på nyare modeller. Dessa har en upplösning på (runt) 1280x768 pixlar och då ska du kunna använda TVns fulla upplösning, vilket är (minst) lika bra som en normal datorskärm.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ahh, tack.

Var inne idag i Växjö och skulle köpa en Philips 37" LCD-tv. Den var slut. Kmr nästa vecka. Och då lär jag köpa den

Permalänk
Medlem

Re: HEPC frågor..

Vad är en HEPC?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zuper
Jo har några frågor,

Kan man surfa från HEPC´n via TV med PERFEKT bild? Alltså så man ser bilden lika bra på tvn som man skulle gjort på en datorskärm??

Om ja, vilka saker behövs för att göra det?? Skriv de billigaste sakerna.. Vill inte löda och sånt själv.. Vill beställa alla delar färdiga..

Hur vet man man vilka TVkort/Grafikkort som Windows XP Media Center Edition stödjer ?

Permalänk
Medlem

Home entertainment PC. Dvs en burk för musik, semesterfilm, semesterbilder, semestermusik (?)

Permalänk
Medlem

Hur bra/dålig bild blir det egentligen på en 32" CRT?

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk

HEPC samma som HTPC?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

HEPC och HTPC är exakt samma sak.. nån som har fått för sig att man inte får kalla en Dator HTPC om man gör annat ön kollar på film på den.. larv säger jag

det är inte mysigt att surfa på en 32" CRT TV, funakr dock klockrent på en projektor eller Plasma/LCD TV....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det fungerar INTE klockrent att surfa på en plasma. Har testat precis. Inhandlade mig en 37" LCD tv istället. Det fungerar KANON! att surfa på den. 100%..

Mycket nöjd..

Permalänk
Avstängd

jag kan surfa på min DLP projektor perfekt iaf.. dock så surfar jag hällre på en dator som har mus/tangentbord.. har inge behov av att srufa på min HTPC...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zuper
Det fungerar INTE klockrent att surfa på en plasma. Har testat precis. Inhandlade mig en 37" LCD tv istället. Det fungerar KANON! att surfa på den. 100%..

Mycket nöjd..

Jag tror visst det kan funka att surfa på en plasma, om den har HDTV-stöd alltså och således rejält med upplösning. Fördelen med LCD mot plasma har ju sagts vara den (ofta) högre upplösningen. Men en plasma med stöd för 1080i behöver nog itne vara fel att surfa på.

Den grymmaste bild jag sett själv var just en Sony plasma som matades med en HDTV-signal. Grym bild!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

min lcd har upplösning över 1300