[feedback] till vattenkyld LIAN LI PCV2000B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HawkHo
bygget ser grymt snyggt ut hittills, gillar verkligen gallerna o fläktarna i toppen, tror det kommer bli grymt snyggt, mer updates plz

tackar!

här är din update;)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

TACK! det var ett tag sen, gillar verkligen bygget, faller precis i min smak asså..

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HawkHo
TACK! det var ett tag sen, gillar verkligen bygget, faller precis i min smak asså..

glad att du gillar det

*update*

Visa signatur
Permalänk
Medlem

najs, ser snyggt ut.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk

update snart eller?

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
Du bör kanske tänka över placeringen utav radiatorn, att ha den i taket är förvisso en fördel då du kan skicka ut all värmen som den avgör rätt ut ur chassit, men samtidigt kommer den lilla varma luften som bildas inne i chassit stiga upp på radiatorn. Även med en vattenkylning avger komponenterna tex hårddiskarna ganska mycket värme ut i luften.

Eftersom den är så pass stor som din är har du nog inget annat val än att sätta den i taket och kan du inte placera den i fronten är nog taket kanske den bästa lösningen.

Kommer följa projektet, blir kul!

Lycka till!

Lär ju aldrig hinna bli nån större värmeutveckling när radiatorn är så jävla stor.
lär ju vara allt annat än vindstilla i det chassit me 3x 120mm fläktar som suger in eller ut.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Måste säga att de är bland de bästa jag sätt i vattenkylning kombinerat med ett snyggt chassi...

Visa signatur

MSI K8T-Neo Platinum, Amd64 3400+, Kingston hyperX 512mb, Gigabyte 6800NU---> Zalman Vf700CU, Aspire 520W, Samsung spinpoint 160gb, Samsung DVD combo, Zalman 7700 cu, LIAN-LI pc7, Logitech Z-5500, CRT: LG 702B.

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge!
Var beställde du nipplarna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mx
Snyggt bygge!
Var beställde du nipplarna?

får man fråga vilka nipplar du menar så kan jag svara på det

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kadafi
[B]japp hade ungefär samma tanke.

edit

jag undrar om det är någon som vet vart man kan köpa
svart gummi kantlist i sthlms orådet. *Bild*

Vet ej om du har fått svar på din fråga?

Lister och andra gummiprodukter köper du t.ex. på Kuntze som finns på Kungsholmen; http://www.kuntze.se/index.asp?SidID=8

Skruv med mera, finns på gatan över hos Sifverts skruv:
http://www.sifvert-skruv.se/

Hoppas att det går bra med ditt bygge trots att det finns vissa saker som kanske kunde ha gjorts bättre t.ex. gillar jag inte att du offrar diskutrymme och pumpen skulle kunna placeras på något annat ställe i lådan. Men då det är din låda och ditt bygge, ska jag inte verka vara för negativ.

/Saint25

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saint25
Vet ej om du har fått svar på din fråga?

Lister och andra gummiprodukter köper du t.ex. på Kuntze som finns på Kungsholmen; http://www.kuntze.se/index.asp?SidID=8

Skruv med mera, finns på gatan över hos Sifverts skruv:
http://www.sifvert-skruv.se/

Hoppas att det går bra med ditt bygge trots att det finns vissa saker som kanske kunde ha gjorts bättre t.ex. gillar jag inte att du offrar diskutrymme och pumpen skulle kunna placeras på något annat ställe i lådan. Men då det är din låda och ditt bygge, ska jag inte verka vara för negativ.

/Saint25

tackar löste problemet med listen.
allt kan göras bättre och när man får lite mera tid så kanske man fixar till det.
borrade inte bort racket pga av den anledningen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kadafi

får man fråga vilka nipplar du menar så kan jag svara på det

De som är på samma bild som fronten till dvd'n tänkte jag främst på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mx
De som är på samma bild som fronten till dvd'n tänkte jag främst på.

om det är dom du menar så köpte jag dom hos
dahl.
inte det billigaste stället och man måste vara företagskund där.
finns säkert på andra ställen.

----------------------------------------------------------------------------
updatering 2006-01-03

projektet har startat igen efter ett halv år .

Visa signatur