LoL komplett, bra jobbat!

Permalänk
Medlem

LoL komplett, bra jobbat!

Jag bestälde för ett tag sen 2 st bh5 minnen av typen Twinmos Speed Premium.

visade sig att det ena inte var BH5 och jag reklamerade och skickade tillbaka det för ungefär 5-6 dar sedan.

Skickade ett mail till dom i lördags, fick svar idag,

Citat:

Jag skrev

Hej, jag har reklamerat ett Twinmos Speed Premium 512mb PC3200 minne p.g.a.
att det INTE var ett Twinmos Speed Premium minne (BH-5)
skickades in i början på förra veckan, jag tror jag har ärendenummer:
88****
Hur långt tid behöver jag vänta tills jag får tillbaka RÄTT minne?
det var trots allt ni som skickade fel.
/Daniel

Och komplett svarade:

Citat:

retur@komplett.se skrev

Hej!

De är testade som inte BH-5. Så här säger vår returavdelning:

These are NOT BH-5-chips!! This is crappy Powerchip PSC chips. Can't sell them as BH-5!!

/DS 2005-09-23

Du bör få ditt nya inom kort.

Mvh, Sebastian
komplett.se

Haha, Returavdelningen verkade ju typ arga eller nåt

Men dom har rätt iofs, dom kan inte sälja dom som BH-5 minnen!

men varför på engelska?

aja, allt är frid å fröjd och förhoppningsvis så betyder "inom kort" att jag får minnet denna vecka!

Snabbt och smidigt, Hurra för komplett \o/

edit: kanske va fel forum, förlåt isåfall
men hittade ingen annanstans att lägga tråden.

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

dom kanske var på skojhumör ^^
Dom löste det ju iaf

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

jo, sant mm det var dom nog, känns så..;>

har inte komplett sitt "test/retur-center" i sverige?

isåfall var det jäkligt snabbt jobbat av dom..kan förklara engelskan också

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Haha, härligt.. fyfan va kassa komplett är

Permalänk
Medlem

låter inte så kul med tanke på att jag inom en snar framtid ska beställa just dessa minnen...undra om man ska maila och verkligen påpeka att det är BH-5 man ska ha...

Permalänk
Medlem

Jävligt skojigt mail måste jag säga Good work komplett ^^

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

anledningen till att mailet var på engelska kanske är för att det är norrmän som skrivit. Nu när jag fick mitt 6800GT som jag beställt från Komplett så kom paketet från Norge=S. Skumt men det kanske är så att dom har kontor och lager i Norge. Jag har ingen anning men det gissar jag på.

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av netbomber
anledningen till att mailet var på engelska kanske är för att det är norrmän som skrivit. Nu när jag fick mitt 6800GT som jag beställt från Komplett så kom paketet från Norge=S. Skumt men det kanske är så att dom har kontor och lager i Norge. Jag har ingen anning men det gissar jag på.

Stämmer bra det. kompletts lager finns i norge

Visa signatur

Amd 64 3700+ (SD), 2Gb PC3200, Epox EP-9NPA+ Ultra, Gainward 7800GT, Seasonic S12-500W, Samsung 940Fn + HP 8510p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hoff
Stämmer bra det. kompletts lager finns i norge

varför skickas det alltid från Göteborg då?

UPDATE

Jag frågade om "inom en snar framtid" betydde att jag skulle få dom i slutet på veckan..

det visade sig att dom redan skickat den och att den redan kommit fram i morse hos posten här i Rimbo! hur nu det gick till.

Dom svarar också på mail skit snabbt. Han sa att dom har sitt returlabb i Göteborg.

än en gång, hipp hipp hurra för komplett.se !

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Många företag som opererar i flera länder har engelska som koncernspråk för att undvika komunikationsproblem mellan länderna, och då sker all intern loggning och kommunikation på engelska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Många företag som opererar i flera länder har engelska som koncernspråk för att undvika komunikationsproblem mellan länderna, och då sker all intern loggning och kommunikation på engelska.

aha. jag förstår..

ändå lite konstigt..men returavdelningen kanske inte visste om kunden var svensk eller norsk..kan va det, verkar va sköna snubbar ändå

Fast du verkar ha fel ändå..det är engelska för att det ofta vänder sig till tillverkaren..inte för att dom "opererar" i flera länder..

fick just detta mailet..

Citat:

Hej!

Vårt lager är i Norge, men vi levererar på samma tid som om vi vore i Sverige. Mailet är skrivet på engelska eftersom det ofta vänder sig till tillverkaren av en produkt. Norrmännen brukar inte ha svårt att läsa svenska så det är inte därför. Mailet är något skojigt formulerat, det betyder dock inte att alla dessa minnen inte är BG-5. Det handlar om en engångsföreteelse. Jag kan tyvärr inte erbjuda dig en kompensation dessvärre. Tack ska du ha för det goda omdömet! Jag såg att du lade in en tråd på Sweclockers för övrigt...

Han hänger på swec! men vem är han ? kom fram nu!

han skrev lite fel också, BG-5, men det är lätt gjort (G och H sitter ju nära varann).

Ska cykla ner å hämta minnena snart..blir en jävla cykeltur (över 1 mil, orka )

/Danne

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
aha. jag förstår..

ändå lite konstigt..men returavdelningen kanske inte visste om kunden var svensk eller norsk..kan va det, verkar va sköna snubbar ändå

Fast du verkar ha fel ändå..det är engelska för att det ofta vänder sig till tillverkaren..inte för att dom "opererar" i flera länder..

fick just detta mailet..

Han hänger på swec! men vem är han ? kom fram nu!

han skrev lite fel också, BG-5, men det är lätt gjort (G och H sitter ju nära varann).

Ska cykla ner å hämta minnena snart..blir en jävla cykeltur (över 1 mil, orka )

/Danne

Haha, du fråga alltså varför dom skrev på engelska?

Oft, Han du har kontakt med kanske är Komplett-mannen. (Vet inte hans nick)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGimp
Haha, du fråga alltså varför dom skrev på engelska?

Oft, Han du har kontakt med kanske är Komplett-mannen. (Vet inte hans nick)

jaja, klart jag frågade ;P

omg, Komplett Mannen!!!

jo det är det nog, han vill nog vara hemlig, förstår honom..:)

men leta efter nån som heter Sebastian.

hämtade minnena igår btw, verkar vara rätt..bara att det inte står "BH-5" på kretsarna, men dom andra sakerna stämmer (1A4T osv)

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HubeRt
Här har ni komplett-mannen! http://forum.sweclockers.com/member.php?s=&action=getinfo&use...

O_o tack

han ville ju vara hemilg verkade det som, 2 bad

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Komplett.se

Hej,

Ingen önskan om att vara hemlig här, men vi är faktiskt två Sebastian som jobbar på Komplett (tro det eller ej ). Det är inte jag som skrivit meddelandet ovan, men tycker själv att det var lite roligt :). Precis som påpekats innan används felbeskrivningen i flera led (bl a till våra leverantörer), varav några inte är svenskspråkiga. Därav engelskan.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastian/KPS
Hej,

Ingen önskan om att vara hemlig här, men vi är faktiskt två Sebastian som jobbar på Komplett (tro det eller ej ). Det är inte jag som skrivit meddelandet ovan, men tycker själv att det var lite roligt :). Precis som påpekats innan används felbeskrivningen i flera led (bl a till våra leverantörer), varav några inte är svenskspråkiga. Därav engelskan.

okey konstigt att ni heter samma

varför skrev dom sådär då "Can´t sell them as BH-5" vart dom sura eller ville dom bara skoja med er andra

det kanske inte du vet iofs...

Men det är bra att folk får höra att ni är snabba, inte sant

gör man ett misstag och skickar fel vara så är det jäkligt bra att man åtgärdar det snabbt, som ni gjorde

Minnet fungerar för övrigt perfekt

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

komplett är ruskigt snabba, beställde delar igår, och nu är dom på väg till mitt utlämningsställe

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
okey konstigt att ni heter samma

varför skrev dom sådär då "Can´t sell them as BH-5" vart dom sura eller ville dom bara skoja med er andra

det kanske inte du vet iofs...

Men det är bra att folk får höra att ni är snabba, inte sant

gör man ett misstag och skickar fel vara så är det jäkligt bra att man åtgärdar det snabbt, som ni gjorde

Minnet fungerar för övrigt perfekt

Hej!

Trist att minnena som levererades första gången inte stämde överens med den info som vi fått, det får jag givetvis beklaga. Sedan är det självklart kul att höra att ärendet löste sig snabbt och lätt.

Angående felbeskrivningen så var det kanske så att personen kände sig på "bushumör" och gick utanför ramarna på den statiska text vi vanligen förser våra partners med. Detta kan dock bara vederbörande svara på

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Haha, skönt svar från Kompletts returavdelning.

Permalänk
Medlem

Haha mjo det där gillade jag + för Komplett

Permalänk
Medlem

Jepp, komplett.se is teh snabb, åtminstonde ibland

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal