Maxtor DIAMONDMAX 10 250GB

Permalänk
Medlem

Maxtor DIAMONDMAX 10 250GB

Är det ngn som har erfarenhet av DIAMONDMAX 10 250GB PATA133 7200RPM 16MB(6L250R0). Får den för bara 145kr mer hos min lokale handlare än vad de tar för DIAMONDMAX 10 200GB. Är det en bra disk? Tänkte använda den som systemdisk +lagring
/Mvh Samme

Visa signatur

Life is to important to take serious

Permalänk
Medlem

Min Maxtor av samma modell krashade efter 2 månader endast, fick en ny som krashade efter 3 månader=jag köpte en Samsung istället! Har haft problem tidigare med Maxtors hårddiskar, dom har börjat klicka och till sist slutat fungera! Maxtor har enligt mig aldrig haft någon vidare kvalitet på sina diskar, rätta mig om jag har fel! Jag gillar Seagate, Samsung, WD samt Hitachi!

Permalänk
Medlem

Känns även här som att maxtors diskar lätt går sönder...har själv haft en som gick sönder efter 5månader...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

kör bara maxtor, körde förr ibm och western men bara problem så sedan ngr är tillbaka bara maxtor. har 2st D10 200gig som jag kör i raid0 24/7 sen ett halvår, även 1st D9 80gig och 2st 120gig D9 som jag kört i raid 0 24/7 sen jag köpte dem för ett par år sedan, inte ett problem, men HÅRDDISKAR GILLAR INTE VÄRME OCH BÖR VARA AKTIVT KYLDA.

Visa signatur

2* Xeon 2.4lv D1@15*220=3.3ghz - 4* 512mb pc3200 - x800xt pe - 1.4tb hdd - Turbo Cool 510XE

Permalänk
Medlem

Har en Diamondmax 10 300 GB (köpte förövrigt den för 1210 kr inkl gratis frakt på dustinhome.se). Ca. 42 grader i ett dåligt kylt dell chassi, varit på 24/7 sen jag fick den och verkar funka helt perfekt.

Permalänk
Medlem

Du bör nog sätta ngn form av aktiv kylning på den, en 120a lr 80a på 5volt låter inte särskilt mkt och så förlänger du livstiden, annars kommer du nog snart börja höra ett klickande ljud.

Visa signatur

2* Xeon 2.4lv D1@15*220=3.3ghz - 4* 512mb pc3200 - x800xt pe - 1.4tb hdd - Turbo Cool 510XE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
Har en Diamondmax 10 300 GB (köpte förövrigt den för 1210 kr inkl gratis frakt på dustinhome.se). Ca. 42 grader i ett dåligt kylt dell chassi, varit på 24/7 sen jag fick den och verkar funka helt perfekt.

omfg va billigt..fast var det utan moms kanske? :/

länk!

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk

Har en Diamondmax 10 200gb, och jag är inte direkt nöjd med den. Prestandavis och till användning är jag nöjd, men den låter så himla mycket! Inga vin eller surr, men när den arbetar klickar det nåt förbannat mycket. Är otroligt störande och jag har god lust att byta ut den snart.
Någon mer som upplever samma sak?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peter.nilsson83
Har en Diamondmax 10 200gb, och jag är inte direkt nöjd med den. Prestandavis och till användning är jag nöjd, men den låter så himla mycket! Inga vin eller surr, men när den arbetar klickar det nåt förbannat mycket. Är otroligt störande och jag har god lust att byta ut den snart.
Någon mer som upplever samma sak?

är det inte samma med 9 serien..min DiamondMax 9 200gb låter hyfsat mkt..men inte så jag blir tokig precis..man vänjer sig ju..

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
omfg va billigt..fast var det utan moms kanske? :/

länk!

Självklart med moms.

http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010082518

Gratis frakt på beställningar över 500 kr september ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
Självklart med moms.

http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010082518

Gratis frakt på beställningar över 500 kr september ut.

Det var inte illa....köpte min 300GB hos komplett och då var maxtor först ut med 16mb cach och jag fick paya 1700kr, fast min är SATA. Ser att samma disk fast SATA är lika billigt...så ta den ist...

Permalänk

Mina maxtor diskar fungerar perfekt

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Det var inte illa....köpte min 300GB hos komplett och då var maxtor först ut med 16mb cach och jag fick paya 1700kr, fast min är SATA. Ser att samma disk fast SATA är lika billigt...så ta den ist...

Tack för länken, ska kolla lite mer imorn!

Citat:

Mina maxtor diskar fungerar perfekt

Hur många, hur länge och hur stora?

Maxtor is teh bäst inte sant?

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk

Jag har kört med en maxtor 20gb i 3 år nu, fortfarande fullt fungerande. Men Hitachi/IBM det är ju den värsta sortens crap.. Iallafall mina och mina komisars. Likaså samsung, dom har krånglat en hel del för kompisar. Seagate och Western tycker jag verkar bäst kvalité mässigt. Seagaten är väl kanske att föredra ändå..

Visa signatur

amd64@vatten, no more. Mini-itx.
Min kompis är överkluckad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
Tack för länken, ska kolla lite mer imorn!

Hur många, hur länge och hur stora?

Maxtor is teh bäst inte sant?

En 3 år gammal 80gb IDE, Samt en 6 månader gammal 200gb SATA.
Har fö beställt 2x300gb sata nu som kommer om nån timme

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [KIL]FarmoR
En 3 år gammal 80gb IDE, Samt en 6 månader gammal 200gb SATA.
Har fö beställt 2x300gb sata nu som kommer om nån timme

jälva hårddiskgalning

nån timme? hur fan har du beställt? kommer dom med jetplan i 2000km/h och släpper ner paketet i fallskärm utanför ditt hus ?

Funderar på en 300 gb faktiskt..300gb för 1300 är ju 4.333 kr/gb..en 200gb för 900 kr blir ju 4.5kr/gb plus att stora hårddiskar nästan alltid är dyrare..

Edit: kolla, fett billiga hårddiskar!!

http://buggy.no-ip.com/sok.php?f%5B%5D=Alla&k%5B%5D=H%E5rddis...

btw, Dustin lurade mig nyss, gick in på sidan och såg att en Maxtor DiamondMax 10 300gb SATA 16mb Cache kostade 1065..blev chockad som fan men när jag såg att en 200gb kostade 700 så började jag undra och insåg att priserna var exkl moms

Den hade ändrat det automatiskt, för att jävlas eller nåt

EDIT 2: finns det nåt sätt att få gratis frakt på datorbutiken.se?

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
jälva hårddiskgalning

nån timme? hur fan har du beställt? kommer dom med jetplan i 2000km/h och släpper ner paketet i fallskärm utanför ditt hus ?

Funderar på en 300 gb faktiskt..300gb för 1300 är ju 4.333 kr/gb..en 200gb för 900 kr blir ju 4.5kr/gb plus att stora hårddiskar nästan alltid är dyrare..

Edit: kolla, fett billiga hårddiskar!!

http://buggy.no-ip.com/sok.php?f%5B%5D=Alla&k%5B%5D=H%E5rddis...

btw, Dustin lurade mig nyss, gick in på sidan och såg att en Maxtor DiamondMax 10 300gb SATA 16mb Cache kostade 1065..blev chockad som fan men när jag såg att en 200gb kostade 700 så började jag undra och insåg att priserna var exkl moms

Den hade ändrat det automatiskt, för att jävlas eller nåt

EDIT 2: finns det nåt sätt att få gratis frakt på datorbutiken.se?

Kör med http://www.dustinhome.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
Kör med http://www.dustinhome.se

okey tack.

kan man få rabatt på Dustin på nåt sätt?

Studentrabatt med CSN kortet eller dylikt?

gratis frakt på db.com någon?

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk

Hehe, Ne dom är "på väg till mottagarens service ställe" just nu. Brukar komma runt 1700

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [KIL]FarmoR
Hehe, Ne dom är "på väg till mottagarens service ställe" just nu. Brukar komma runt 1700

aha, tänkte väll

hos mig brukar dom komma tidigt på morgonen, rätt störande om man är typ säker att nån grej kommer på eftermiddagen så kommer den på morgonen istället..

btw, kom den eller?

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Köpte min första maxtor för 5 år sedan, har 4 st nu. Alla funkar fint. Två är Diamod 10er och de andra är Diamond 9er.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
aha, tänkte väll

hos mig brukar dom komma tidigt på morgonen, rätt störande om man är typ säker att nån grej kommer på eftermiddagen så kommer den på morgonen istället..

btw, kom den eller?

Jao nu har dom kommit. Kan säga så mycket att dom knappt låter ett skit, Mycket nöjd med dom

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [KIL]FarmoR
Jao nu har dom kommit. Kan säga så mycket att dom knappt låter ett skit, Mycket nöjd med dom

nice!

det var maxtor va? (glömsk)

fan värt att lägga ut lite mer å köpa en 300gb istället för 200, räcker mkt längre ju

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
nice!

det var maxtor va? (glömsk)

fan värt att lägga ut lite mer å köpa en 300gb istället för 200, räcker mkt längre ju

Japp Maxtor

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

8st Western Digital. 1-4år gamla, fungerar utan problem.
Har ägt runt 20st WD och ingen har rasat hittills.
Gissa vilket märke jag köper?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
8st Western Digital. 1-4år gamla, fungerar utan problem.
Har ägt runt 20st WD och ingen har rasat hittills.
Gissa vilket märke jag köper?

jo precis..man får gå på egna erfarenheter helt enkelt,, skit i vad andra säger

eller så hör man vilken disk som flest personer är nöjda med.

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Jag har en 160Gb Diamond Max9 som har hållt på och gå sönder så jag RMA:ade den och fick en 200Gb som ersättning ;). Visst är man lite irriterad över att disken höll på ge upp, men man vet ju att sånt kan hända, glad att jag får en ny på garantin iaf.
Dock är jag lite osäker på hur jag ska skicka tillbaks den gamla, verkar ska till irland, och de har inga postnr där, så adressen ser ju inte riktigt ut som man är van vid :/, nån som har nån erfarenhet av det?

Prestandamässigt är det en rätt bra disk (jag har 200Gb versionen fast till SATA), angående kvalité så är det ju svårt att veta, alla företags diskar kan ju gå sönder och jag tror inte maxtors råkar ut för haveri så väldigt mycket oftare än andra i det stora hela, tror också att 10:serien är något bättre än 9:serien.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W