Permalänk
Medlem

BIX-nipplarna gick av.

Båda nipplar gick av när jag försökte få loss dem från min BIX-radiator, så nu sitter halvorna fast i radiatorn.
Jag gissar på att det är gängtejpen som är tjuven i dramat och att de skadades när jag satte fast dem i början då den ena nippeln läckte under användningen.
Täcker garantin sånt här, har någon ett tips på hur jag ska få ut nippelhalvorna ur radiatorn utan att skada den?

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk

Hur stort hål är det i de bitar som är kvar? Det finns en sorts "skruv" som är gjord för att dra ut bultar där dess huvuden har blivit helt "runda". Det är i princip en kon som är gängad "åt fel håll" så den skruvar i sig när man skruvar den motsols (det håll man skruvar ur bulten med) Det man gör är att man borrar ett litet hål i bulten, placerar sin "skruv" och skruvar in den tills den sitter hårdare än bulten, då kommer bulten skruvas ur istället för att ens skruv skruvas in längre. Hoppas du förstår vad jag menar, om du hittar en sådan som är stor nog att passa i hålet i den bit av nippeln som sitter kvar så kan det vara värt ett försök.

Kanske går att smälta gängtejpen med typ varmluftspistol så det blir lättare att få bort resterna av nipplarna?

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen, ska kolla med min hyresvärd som är rörmokare.

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.