Permalänk
Medlem

W-Lanet funkar inte som det ska

Tja. Har lite probs med mitt w-lan. Problemet är att jag får grymt dålig speed när jag kör TP test och den kopplas ifrån routern. Har testat hemma hos en polare med annan router och får samma problem där. Har även de senaste drivrutinerna till kortet och har även testat gamla drivisar. Formaterade just och då funkade det fint med speed etc, men sen efter nån dag så uppstår problemet igen. Låter kanske sjukt men skulle det kunna vara när jag tankade ner Real VNC? Det var nämligen efter det som det började bli konstigt med wlanet. Har avinstallerat det nu men fortfarande samma skit . Vad gör jag?

Dator: Dell Inspiron XPS Gen 2

Pls hjälp!!!!!!

Visa signatur

bim

Permalänk

Märke o model på accesspunkt/router?

Testat att köra direkt på kabel?

Permalänk
Medlem

Har en Netgear WGT 624. Funkar bra med sladd men som sagt så har jag testat hemma hos en polare som har en annan router och där funkar inte wlanet heller.

Visa signatur

bim

Permalänk
Vila i frid

Får oxå taskig fart med mitt wlan... ingen aning varför...
har en Acer Aspire 1522

Permalänk

Hur visas signalstyrkan då?

Permalänk
Medlem

http://www.mobilityloop.com/features/planning-implementing-wi...

en intressant sak

[klipp]

In the specific case of 802.11g technology, the actual available bandwidth was found to be in the range of 25 to 26 million bits per second (Mbps) compared to the published raw speed of 54 Mbps.

[klistra]

får försöka mäta lite hemma...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Får du full signalstyrka eller är den dålig?

Permalänk

Prova att bara köra TCP vid testen, inte UDP.

Resultat?

Visa signatur

Teknikkonsult inom el, fiber, nätverk, antenn.

Permalänk
Medlem

Tja,

Jag har full signalstyrka. Nu har jag formaterat igen men det är forfarande helt cp. Dålig fart och ibland går det inte ens att ansluta. Nån måste ju veta vad som kan vara fel. Det verkar ju inte vara ett maskinvaruproblem eftersom den ansluter.

Visa signatur

bim

Permalänk

Ring Dell?