Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Långa leveranstider från datorbutiken.com - Någon med liknande erfarenheter?

Permalänk

Långa leveranstider från datorbutiken.com - Någon med liknande erfarenheter?

beställde ett datorpaket för --> 1månad sen från datorbutiken.com.. Har jag fått det än? Neeeeeeeeej. Första 2.5veckorna så fanns minnena inte i lager. Men nu har dom haft alla delar på lager i 2veckor nu. Ringde i måndags o frågade vad dom höll på med. -Oj då, ja det har tagit lite för lång tid ja.. -Vi skickar den idag. Oohh så skönt ,då har jag den på onsdag!
Icke. Har ännu ej lämnat deras lokaler..
Jag vill inte vänta länngre!Jag blir skogstokig! Vad göra? Bombhot? Nej då tar det säkert ännu längre tid.. Nån annan som har haft liknande problem med datorbutiken.com ??

mvh
abstinens av frånvaro av ny dator

Permalänk
Medlem

japp, har också haft problem då jag skulle beställa min dator för 5 år sedan hehe tog ÅTTA veckor innan jag fick den!

Visa signatur

Speldator: Antec Sonata II| AMD64 4000+| 2 GB RAM| GeForce 7800GT | ASUS A8N-E|WD Raptor 74 GB 10k RPM | Syncmaster 19N 19" TFT
Server: Chieftech Matrix Fulltower| 1.2 Ghz AMD T-Bird | GeForce2 GTS| 768 MB RAM| 2.1 TB HD

Permalänk
Medlem

Jag tänker då aldrig beställa något från dem. Har två bekanta som köpt sina datorer där och fått vänta i ca 1 månad var. Man ska inte utlova något man ej kan hålla. Jag skulle kräva kompensation eller annulera ordern.

Permalänk

Re: datorbutiken.com hallåååååååå

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pouchSnaiL
beställde ett datorpaket för --> 1månad sen från datorbutiken.com.. Har jag fått det än? Neeeeeeeeej. Första 2.5veckorna så fanns minnena inte i lager. Men nu har dom haft alla delar på lager i 2veckor nu. Ringde i måndags o frågade vad dom höll på med. -Oj då, ja det har tagit lite för lång tid ja.. -Vi skickar den idag. Oohh så skönt ,då har jag den på onsdag!
Icke. Har ännu ej lämnat deras lokaler..
Jag vill inte vänta länngre!Jag blir skogstokig! Vad göra? Bombhot? Nej då tar det säkert ännu längre tid.. Nån annan som har haft liknande problem med datorbutiken.com ??

mvh
abstinens av frånvaro av ny dator

Beställ delar så sätter du ihop den själv. Det finns guide på hur man gör och skulle du fastna någonstans är jag och säkert många andra här på sweC villiga att hjälpa dig.

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Hedersmedlem

*ämnesraden redigerad*

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk

Re: datorbutiken.com hallåååååååå

V.g se:
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=MONTEZ

För tillfället är leveranstiden närmare 2-3 veckor pga hög orderingång senaste tiden på datorer som skall monteras. Önskar du montera själv så går det givetvis bra, då kan delarna skickas direkt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pouchSnaiL
beställde ett datorpaket för --> 1månad sen från datorbutiken.com.. Har jag fått det än? Neeeeeeeeej. Första 2.5veckorna så fanns minnena inte i lager. Men nu har dom haft alla delar på lager i 2veckor nu. Ringde i måndags o frågade vad dom höll på med. -Oj då, ja det har tagit lite för lång tid ja.. -Vi skickar den idag. Oohh så skönt ,då har jag den på onsdag!
Icke. Har ännu ej lämnat deras lokaler..
Jag vill inte vänta länngre!Jag blir skogstokig! Vad göra? Bombhot? Nej då tar det säkert ännu längre tid.. Nån annan som har haft liknande problem med datorbutiken.com ??

mvh
abstinens av frånvaro av ny dator

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

Så det är normalt att få vänta över 1mån på ett datorpaket som man dessutom redan har betalat?

Permalänk

Om det vore så att sättet man betalade på avgjorde hur snabbt man får leverans vore det nog märkligt. Tror inte många hade uppskattat det. Det spelar ingen roll om man betalar i förskott, mot postförskott, mot faktura eller på avbetalning - det har ingen inverkan på leveranstiden. Beställer man något som inte finns i lager och som det dessutom är brist på kan det egentligen ta hur lång tid som helst. Men det är väldigt onödigt. Det ligger i både vårt och kundens intresse att leverans skall kunna ske så fort som möjligt.

Vill man inte montera själv eller helt enkelt inte kan montera en dator själv så är vi tydliga med kötiden, det tar tid. Beställer man dock delar till en hel dator och allt finns i lager finns inga problem - då har man varorna hemma inom några dagar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pouchSnaiL
Så det är normalt att få vänta över 1mån på ett datorpaket som man dessutom redan har betalat?

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Om det vore så att sättet man betalade på avgjorde hur snabbt man får leverans vore det nog märkligt. Tror inte många hade uppskattat det. Det spelar ingen roll om man betalar i förskott, mot postförskott, mot faktura eller på avbetalning - det har ingen inverkan på leveranstiden. Beställer man något som inte finns i lager och som det dessutom är brist på kan det egentligen ta hur lång tid som helst. Men det är väldigt onödigt. Det ligger i både vårt och kundens intresse att leverans skall kunna ske så fort som möjligt.

Vill man inte montera själv eller helt enkelt inte kan montera en dator själv så är vi tydliga med kötiden, det tar tid. Beställer man dock delar till en hel dator och allt finns i lager finns inga problem - då har man varorna hemma inom några dagar.

precis på sidan står det ju klart och tydligt att det tar runt 2-3 veckor.

Varför inte beställa och bygga själv,är ju som att bygga tekniklego

Permalänk

Har aldrig varit speciellt bra med lego. Tekniklego vill jag inte ens tänka tanken på.. Nej, jag låter dom som är proffs göra jobbet, även om det tar ett tag.. Har börjat med antidepressivt nu pga den långa väntan. Måste va stark - måste hålla ut ..

Permalänk
Medlem

I somras hade jag liknande problem.....man beställer nåt men det alltid nåt som saknas i lagret

Visa signatur

------------------------------

Permalänk
Medlem

Jag beställde en dator i söndags. har fått orderbekräftelse och allt men har inte fått kollinr av posten än. Vet inte om det är posten eller DB som glömt skicka den. för visst borde kollinummret ha kommit nu? Datorbutiken packade datorn kl 08.00 igår morse.