Världens största HD-LED

Permalänk
Melding Plague

Världens största HD-LED

<font style="font-size: 10pt"><b>Världens största HD-LED</b></font> <small class="small">måndag 10 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
En amerikansk stadio kommer snart vara utrustad med världens största LED-display som stödjer HD-upplösning. Skärmen är 15 meter hög och 42 meter bred med en upplösning på 2112x736 pixels. En annan mindre skärm som "bara" är 14 meter hög och 31 meter bred kommer även installeras i en annan del av stadiot. Varje pixel blir ungefär 2 x 2 centimeter stor på dessa skärmar men eftersom betraktingsavståndet är långt kommer skärmen upplevas som vanlig HDTV - fast större då.
<br />
<br />Läs mer på <a href="http://www.finheaven.com/news/2685/" target="_blank">FinHeaven</a>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

hm små grejer nej men usch den är ju för stor

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

En sån skulle man ha i vardagsrummet Eller njae, skulle nog behöva bygga ut rejält då..

Visa signatur

Zalman fanboy!

Permalänk

"Världens största HD-LED", bara jag som tänkte på en HårdDisk-LED?:P Maffigt verkar det iaf:P

Visa signatur

2008-06-18 - dagen då jag tappade förtroendet för svensk politik

Permalänk

minimaiser:
Tänkte precis samma sak.

15*42m är ju galet stort... Fatta att ha en sådan.. Bygga sveriges största biosalong någon? typ 7000 sittplatser.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Hm.. låter som en relativ låg upplösning för en sådan skärm, eller vad säger ni?

Det lär ju bli Duke Nukem 3D-style på alla filmer man lär se. ^^

Visa signatur

AMD 2500+ Barton | 512mb x 2 pc2700 | Radeon 9800 Pro | Gigabyte GA-7VA | Aopen 350W @13012p i 3Dmark01

Permalänk
Avstängd

Borde inte LED-HD vara bättre. Eller ännu bäst; skriv ut vad det är frågan om. HD-LED, HDLED, HDDLED, osv, för tankarna (på ett datorforum, måhända inte på ett TV-forum) till hårddiskens lysdiod.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

jo ja tänkte också på på en hdd led tyckte det verka fruktansvärt onödigt. En JÄTTE LED ^^

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem

Jag tänkte att nya stora leds dvs dioder har kommit ut med 2cm i diameter :D. Såna som man stoppar in i datorn för att lysa upp eller har i ficklampor :).

Annars så är det kul med såna stora skärmar. Dock inte många användningsområden för skärmar i den storleken känns det som.

Permalänk
Medlem

hmm.. undrar när det kommer pixlar i lösvikt man kan kakla in i väggen själv..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
hmm.. undrar när det kommer pixlar i lösvikt man kan kakla in i väggen själv..

http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...

Kunde bara inte låta bli

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

this display will be comprised of more than 1.5 million pixels, made from more than 4.6 million red, green and blue LEDs.

Stackars jävel som har suttigt och lödat alla dom

Permalänk
Medlem

25 389 056:- Om man köper dessa på kjell. Sen tillkommer så klart styrning.
För att inte tala om de över 9000A(3V) som går åt för att driva skiten.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeus
25 389 056:- Om man köper dessa på kjell. Sen tillkommer så klart styrning.
För att inte tala om de över 9000A(3V) som går åt för att driva skiten.

Haha. Nästa fråga i modifikationsforumet: "vad ska jag ha för motstånd till mina 4,6 miljoner lysdioder? Batterier? Räcker en knappcell?"

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Stackars jävel som har suttigt och lödat alla dom

(fick mig ett gott skratt )
Men i en första anblick av rubriken så tänkte jag på en jätte led, fast undrade vad HD hade med det att göra

Permalänk
Medlem

Stadio? Stadiot? På svenska någon?

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...

Kunde bara inte låta bli

haha, skulle just börja räkna vad på 1560000* st såna skulle gå på när jag såg 5 andra inlägg om det..

*räknar med att sabba några i lödningen/testning också.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minimaiser
"Världens största HD-LED", bara jag som tänkte på en HårdDisk-LED?:P Maffigt verkar det iaf:P

trodde jag med

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk
Medlem

1750"-skärm... Vill ha!

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Nu bestod väll ändå varje pixel av en grön en röd samt en blå lysdiod.

Citat:

Full-screen images shown on this display will be comprised of more than 1.5 million pixels, made from more than 4.6 million red, green and blue LEDs.

Visa signatur

Min svävare är full av ålar.

Permalänk
Medlem

Storleken har ingen betydelse ?

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laggeman
Stadio? Stadiot? På svenska någon?

Stadion ska det vara enl. SAOL.

Visa signatur

1. Sonata | Athlon 64 3200+ | K8T Neo-FIS2R | 512MB | x800 Pro | Audigy 2 ZS | 74GB+300GB+500GB+1TB | ImageQuest Q17
2. Thermaltake V9 | C2D E8400@4,0GHz&1,33V | TRUE | P5Q Pro | 2x2GBPC8500Dominator | HD4850MC@720/1040 | WDCB640GB | Xonar Essence STX@2xLT1057ACN8 i I/V + Beyerdynamic DT 150 | Samsung 2233RZ@120Hz

Permalänk
Medlem

hehe häftigt, men facinerande att de inte har kommit fram me detta förr.

dock är 2112x736 pixels en lite lustig upplösning. Den hade klarat 1080p om man tänker på på bredden, men klarar bara 720p om man hittar på höjden.

Sen bildkvaliten brukar väll inte vara den allra finaste på dessa vad ja vet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crazy Ferret
1750"-skärm... Vill ha!

jäävlar va stort

är lite trött såhär på morgonkvisten, så kan du säga hur du räknade ut det?

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Minimaiser:
jo tänkte oxo: eeh? stor Hårddisk led

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
jäävlar va stort

är lite trött såhär på morgonkvisten, så kan du säga hur du räknade ut det?

pythagoras stats, sen delat med 2,5.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
pythagoras stats, sen delat med 2,5.

Ehhh.... den "lilla" skärmen blir:
14m=551,18in
31m=1220,5in
sqrt((551,18^2) + (1 220,5^2)) = 1 339,18619

1340 tum med andra ord om man inte ska vara petig...
Fast det är ju inte så lite det heller....

Permalänk
Medlem

Ser ju inte så dåligt ut

Permalänk
Avstängd

Tänk er den i sovrummet

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it