Min hemsida (bara grunden klar än så länge). Kritik/förslag tack :)

Permalänk
Medlem

Min hemsida (bara grunden klar än så länge). Kritik/förslag tack :)

Sidan borttagen för helrenovering tråd får låsas/tas bort ^^

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Den är för röd tycker jag. Sen tycker jag att texten i loggan är för skarp, om man jämför med andra delen av sidan. Meny knapparna är för opassandem dessutom är storleken för stor på dem. Och texten för liten i "main". Den är rätt frän i allmänhet.

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

Det röda var ju liksom tänkt... Jag gillar rött Hmm, kanske kan göra något åt menyknapparna... Egentligen hade jag dom bara för att få något att klicka på... Är inte så kreativ just nu, sovit för lite
Det där med logotexten, hmm, det kan jag nog fixa.

Tack för inlägget ^^

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att menyn är det svåraste på en hemsida.
Men hitta någon lättläslig font. Samt snygg. Och lite mindre som sagt ^^

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

1. Som sAnden påpekade så är texten i main för liten.
2. Länkarna är otydliga, man vet inte att det är länkar förrän man råkar trycka på dem.
3. Som alla andra moderna websidor: Varför bara utnyttja halva sidbredden? Kan någon förklara poängen?
4. Annars tycker jag den var snygg, men det beror ju också på vad den ska innehålla.

Edit:
Angående utnyttjandet av bredden så upptäckte jag att den inte var relativ. Det är ju kanske inte helt hundra. Då får du skriva att den syns bäst i någon viss upplösning.

Visa signatur

| Zepto Znote 4200 | Centrino 1.6 GHz | 512 MB | ATI 9700 | Ubuntu | WinXP Pro | ICQ# 54811730
"Förmågan att idag tänka annorlunda än igår skiljer den vise från den envise." --John Steinbeck
"Self improvement is mastrubation" --T.D.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden
Sen tycker jag att texten i loggan är för skarp, om man jämför med andra delen av sidan.

tror det hade blivit bra mkt bättre med lite opacitet på stroke'n eller kanske bara en mörkare röd

Visa signatur

no.. im not suffering from retardedness.. im enjoying every second of it..

Permalänk
Medlem

Tycker texten Xeefus i logon är aldeles för pixlig
Och tycker att knapparna ska vara lite mer knapp liknande, man kan "lätt" ta de för något i bilden då de är platta och i samma stil som bakgrundbilden är

Visa signatur

A64 Venice 3000+@2655Mhz || Asus A8N-E || A-Data PC3200 2x512 || Geforce 6600GT || WD Raptor 74Gb
3DMark 01: 22xxxp. 3DMark 03: 86xxp. 3DMark 05: 4xxxp. SuperPI: 34sec
www.thorsteinar.se

Permalänk
Medlem

Jag tycker den vart grymt snygg, men som sagt, fixa lite genomskinlighet på loggan och en annan textfont i menyn så blir det kanon!

Permalänk
Medlem

Gillar färgerna... har alltid gillat röda, lite småondskefulla hemsidor.

Ska jag vara konstruktiv så verkar ramen runt "loggan" inte stämma riktigt i färgerna (den liksom skär sig där den borde gå ihop med ytterramen). Borde väl även vara en ram längst ner?

Gillar den annars, kul att du vågar köra på andra färger än de traditionella

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Jag tycker sidan är riktigt läcker

Men jag tycker du skall försöka lägga till en eller ett par färger att använda i ditt färgschema. Men just nu ser det helt enkelt för mycket ut som ett 1färgs-tryck på en svart T-shirt, om man skall vara lite elak.

Sen att xeefus-loggan är lite krispig och att menyknapparna ser ut att vara en del av bakgrunden, är ju bara smådetaljer.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Hemsida

Citat:

Ursprungligen inskrivet av B2
3. Som alla andra moderna websidor: Varför bara utnyttja halva sidbredden? Kan någon förklara poängen?

Edit:
Angående utnyttjandet av bredden så upptäckte jag att den inte var relativ. Det är ju kanske inte helt hundra. Då får du skriva att den syns bäst i någon viss upplösning.

Det finns folk som använder 800x600 fortfarande. Den här sidan är faktiskt lite för bred, 750 pixlar hade varit en bättre bredd.

xeefus: fixa så pekaren ser ut som den skall när man håller över en länk. Sjukt irriterande som det är nu.

Visa signatur

All glory to the Hypno-toad.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Hemsida

Citat:

Ursprungligen inskrivet av stafh
Det finns folk som använder 800x600 fortfarande. Den här sidan är faktiskt lite för bred, 750 pixlar hade varit en bättre bredd.

Varför gör man inte en sida som är relativt oberoende av skärupplösning?
"Funktion är vackert"

Visa signatur

| Zepto Znote 4200 | Centrino 1.6 GHz | 512 MB | ATI 9700 | Ubuntu | WinXP Pro | ICQ# 54811730
"Förmågan att idag tänka annorlunda än igår skiljer den vise från den envise." --John Steinbeck
"Self improvement is mastrubation" --T.D.

Permalänk

rörig!!!!!!! enformig med färgerna

Permalänk
Medlem

texten är för stor + för röd. Linjen under banner e störadne .

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hm, ja, jag tänkte fixa det flesta grejorna nu. Det med linjen under bannern tyckte jag själv var rätt fult. Vet bara inte hur jag ska få den att lixom vara ihop med det andra. Det med färgerna, var tysta Ska vara rött/svart/vitt.

Hmm, menyn. Det är svårt tycker jag Kom på något åt mig! Kanske ska jag flytta menyn till under logon istället? Pekarn tycker jag själv att det är jobbigt och fult med den där handen. Kanske lägger upp en egen pekare på länkarna istället.

Nu ska jag iallafall fixa loggan....
Done!
Nu ska jag göra vad, det vet jag inte. Kolla hur det blir med menyn där uppe!

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Hemsida

Citat:

Ursprungligen inskrivet av B2
Varför gör man inte en sida som är relativt oberoende av skärupplösning?
"Funktion är vackert"

Nämn en snygg sida som är helt oberoende av skärmupplösning.

Visa signatur

All glory to the Hypno-toad.

Permalänk
Medlem

Sidan funkar då bra i 1024 och 1152, då jag testat båda. Men borde nog skriva lite på den, då jag börjar närma mig slutet av designen

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nice, jag gillar värkligen din nav.bar. Den va grymt snygg. Kunde kanske varit lite mer kontrast där men jag vet inte hur, för jag tycker det va riktigt snyggt som det och jag vet inte hur man kan fixa det utan att försöra

Det borde hända något när man hållar öven en knapp, som det är nu märker man inte att det är en länk.
Skulle vilja se den me lite mer innehåll, lite text och någon bild
En av dom snyggare sidor jag har sett, men man kan nog bli lite trött på den i längden i och med att det bara är svart, rött och lite vitt i den.
Det brukar bli lite jobbigt att läsa på så mörka sidor efter ett tag

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Hedersmedlem

Rensad, denna tråd handlar enbart om xeefus hemsida

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem

Hm, jag gillar inte den där hand-pekarn faktiskt

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xeefus
Hm, jag gillar inte den där hand-pekarn faktiskt

Det är för många människor som är vana vid den där handen, jag trodde att du inte hade gjort länkar av bilderna än, så jag tryckte aldrig, pga min vana av den vackra handen

Permalänk
Medlem

Huhu, aja, alla har inte samma smak Ska kolla efter en fin pekare sen och ladda upp och ha sen ;).

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xeefus
Hm, jag gillar inte den där hand-pekarn faktiskt

Gör en mouse over effekt på knapparna då?

Konstruktiv kritik:

1 Riktigt ful font på länkarna
2 Otydliga länkar
3 Du borde låta sidan spänna över hela sidan från över till nederkant
4 Lite väl rörigt, kommer inte se bra ut när du får dit text om det är så rörig grafik

Om sidan INTE handlar om satanism / någon konstig sekt / döden fortsätt till punkt 5

5 För mörka och dystra färger
6 Opassande grafik, den med handen

För övrigt trodde jag att det bara var jag som kommit på att man kan använda snirkliga bokstäver för att få till en krumelureffekt : ) Tycker det var ett bra upplägg på sidan bortsett från punkt 1-4 (5-6) tummen upp!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hemsida

Citat:

Ursprungligen inskrivet av stafh
Nämn en snygg sida som är helt oberoende av skärmupplösning.

Helt oberoende är ju teoretiskt omöjligt, men som jag sa relativt...
Exempel:
http://www.ubuntulinux.org/
http://en.wikipedia.org/wiki/Main_Page
http://www.mozilla.org/
http://gallery.menalto.com/
http://www.warpdrive.se/
http://www.slackware.com/
http://www.debian.org/

Visa signatur

| Zepto Znote 4200 | Centrino 1.6 GHz | 512 MB | ATI 9700 | Ubuntu | WinXP Pro | ICQ# 54811730
"Förmågan att idag tänka annorlunda än igår skiljer den vise från den envise." --John Steinbeck
"Self improvement is mastrubation" --T.D.

Permalänk
Medlem

Hmm, sidan är bara en helt vanlig sida om ingenting egentligen. En personlig sida.
Mouseover effekt var ganska smart det med... Jag hatar att göra menyer! Vad ska jag hitta på för någon? Sen förstod jag inte riktigt vad du menade SomNa, med att spänna sidan från över till nederkant? Rörigt har jag också märkt, ska göra något åt det sen.

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ok, det jag menar med att låta sidan spänna över hela siden från över till underkant är att den bör vara tillräckligt lång (100%) för att sträcka sig ändå från överkant till underkant. Det gör den på lägre upplösningar, men inte på högre.

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm, jag vill ha min handpekare när jag rör musen över länkar! Ge fan i att ta bort den från mig (sluta jävlas med min webbläsare, du vet väl inte hur jag vill ha det?)! Min första reaktion var "nehej, han har väl inte fixat menyn än då...", sedan "vad i helvete?!".

Förutom det så var det inte så snyggt när f:et i loggan bara skars av sådär, och fixa gärna en mjukare övergång mellan loggan och menyn.

Sedan rekommenderar jag dig att lära dig rätt från början, kasta tabeller för design och lär dig CSS istället (och gärna XHTML).

http://www.w3schools.com/css/default.asp
http://www.w3schools.com/xhtml/default.asp

EDIT: Och sidan är för bred för folk som använder 640x480 samt 800x600.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Mm men den ska vara i 960 eller högre, helst. Ska skriva det på sidan ^^. XHTML tänkte jag faktiskt lära mig snart, har en bok om det här hemma.
Men som sagt, jag är icket bra. Ska göra om designen helt nu hade jag tänkt.

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Och där bröt du mot en annan regel. Skriv aldrig ut sådana krav.

Gör sidan så att den kan tryckas ihop istället (se min sida exempelvis), såkallad "flytande".

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Hm? Vad har jag nu gjort?
Din sida var snygg ^^ Men jag måste lära mig lite mer först bara.

Visa signatur

#sweclockers.com