Vilken internetleverantör ska jag ta (10Mbit Fiber)

Permalänk
Medlem

Vilken internetleverantör ska jag ta (10Mbit Fiber)

Joo ja ska flytta till en lägenhet och undrar vilken internetleverantörer jag ska ta av dessa. har ni någon av dessa internetleverantörer och skulle kunna skriva lite om den så skulle jag vara tacksam.

Länk : http://www.sollentunaenergi.se/bredband/internet_privat.asp

Dom är:

Adamo
Bredband2
One.se (fd Banhof)
Blixtvik (fd IP Only)
Webtech Nord
Spray (fd Tiscali)
Tele2

Tack på förhand

Permalänk
Avstängd

jag skulle valt blixtvik helt klart den bästa ISPn av dessa.

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Sitter också med Sollentuna Energis nät och har Bredband2, billigt och funkar helt utan strul!
149:- /mån

Dessutom är det ju Jonas Birgersson som är VD och han är inte så värst förtjust i APB, alltid trevligt.

Permalänk
Medlem

Vad betydet "Alla uppkopplingar i Sollentuna Energis Stadsnät är ställda på halv duplex."

Permalänk
Medlem

Det stämmer inte, jag blev livrädd första gången jag såg det, men det var bara att ställa in på Full duplex i datorn så funkade det perfekt.

Permalänk
Medlem

Har Blixtvik funkar alldeles utmärkt

Visa signatur

RHCE

Permalänk
Medlem

Adamo, no shit. Funkar alltid bra. Gudomlig support också.

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

Några andra som vet hur det ligget till med duplex i sollentunas stadsnät?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q_exittor
Några andra som vet hur det ligget till med duplex i sollentunas stadsnät?

dom kör default med halv dupex av någon konstig anledning, man får skicka mail o be om att dom ställer om din port till full duplex, vet inte varför dom inte sätter switcharna på 10 AUTO.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q_exittor
Vad betydet "Alla uppkopplingar i Sollentuna Energis Stadsnät är ställda på halv duplex."

Halv duplex innebär att du bara kan skicka trafik ett håll i taget. I praktiken innebär det att om din lina är 10/10 mbit kan du inte skicka och ta emot samtidigt i full hastiget. Tankar du i 5mbit kan du bara skicka ut i 5mbit samtidigt. Om du inte skickar ut något kan du dock ladda ner i 10mbit.