Var är papperskorgen ???

Permalänk

Var är papperskorgen ???

Lyckades av misstag ta bort filer från min filserver genom en annan klient i nätverket. Men hittar inte dem i någonstans i papperskorgen. Vart har dem hamnat ???

Permalänk
Medlem

Kolla i klientens papperskorg kanske?
Annars har du kanske tagit bort dem permanent.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk

Det är där jag kollat men dem finns inte där ???
Det var några gig och jag vet att windows tar bort dem direkt om det inte finns plats i papperskorgen men den brukar iaf varna

Permalänk
Medlem

Men tar dom fortfarande plats på hårddisken?
Kommer ihåg när ett par av mina filer mystiskt försvann, så tog dom fortfarande plats på hdd'n.
Då var det bara o formatera.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle tro att filerna hamnar i serverns papperskorg, men mest troligt att de tas bort. Du kan ju testa att köra något enkelt restorationprogram på servern, typ
http://www.zdnet.nl/downloads.cfm?id=34916 brukar funka när man just tagit bort någon fil. Kom ihåg att kopiera till en annan partition när du återskapar det (om det hittas).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

det verkar som jag får tillbaks dem med en "file recovery" program. Tar lite tid det var ju ca 4 gig. Men hur fan kan Windows ta bort så mycket utan att varna ???