Permalänk
Medlem

Foobar2000 Equalizer

Hey. Har precis installerat Foobar och är helnöjd, Dock är jag värdelös att ställa in equalizern, Får brus osv, I winamp hade jag Rock presetet.
Nån som kan fixa nått i den stilen i Foobar? sen lägga upp nån stans så jag kan ladda ner? För det går ju att spara Equaliser setupen.

MVH Rob

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem

Sitter i skolan nu, annars hade jag lagt upp den åt dig.
Men om du tänker dig en hängmatta så brukar det bli jäkligt bra till Rock/Metal.

--___ ____-- ----__ ____---- ----___ ____----- ----____----

Edit: nu blev det lite skevt eftersom texten aldrig ser ut som man vill att den ska göra... men du förstår ungefär vad jag menar antar jag....

Permalänk
Medlem

Sitter också i skolan just nu, men iaf:

I winamp så funkar "Full Bass and Treble" bättre till Rock/Metal än bara "Rock", kommer inte ihåg exakta skillnaden i equalizer-termer. Kan fixa en bild senare.

Permalänk
Medlem

Tack, Gärna en bild eller en färdig fil, har inte hittat nån som ajg är nöjd över änn.

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem

Du kan ju testa själv först, det skadar väl inte? ^^

Permalänk
Medlem

Rock preset på min equalizer är 3db+ på 100, 1,5db+ på 200, -1,5db på 400, -3db på 600, -1,5db på 1k, 1,5db+ på 3k, 4,5db+ på 6k o 5db+ på 12k, 14k o 16k... Om det nu är till någon hjälp

Visa signatur

AMD X2 4200+ 2.2ghz - MSI Amethyst (HP OEM) moderkort - 2x 1gb Infinion PC3200 @ 3-3-3-8-2T - MSI 7800GTX 256mb - Raptor Gaming M2 - Koss SB45

Permalänk
Medlem

Jag har något Abit Audio EQ som man kan ändra såna grejer på (: Ganska skönt i program som inte har equalizer osv.

Edit: ABIT Audio EQ is the first hardware-based audio enhancement software for onboard sound.

Så om du har abit så kanske du kan installera det eller nåt.

Visa signatur

stfu you must

Permalänk
Medlem

Har bifogat ett par bilder som man kan se Rock- och Full Bass and Treble på i Winamps Equalizer. Tog ett med originalskinet och ett annat, ifall det skulle vara svårare att urskilja på något av dem.