Permalänk
Medlem

Vad köpa? Åker imorrn!

Hej hej, nu är det så att jag åker till malaysia imorrn....

Nu undrar jag vad jag ska köpa, och vad som är billigt..

Sen om nån har varit där kan ni väl rekomendera några sköna affärer, sevärdigheter osv ...

Bara så ni vet så kan jag inte köpa med mig vägg-tv och sånt men gärna små roliga prylar..

Permalänk
Medlem

butterfly!

nej men fläktar och sånt kanske finns att få tag på

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Malaysia är inte särskilt billigt faktiskt. Elektronik & dylikt är billigare än här, men knappast väldigt mycket billigare. Kläder är billigt om du inte går in i märkesbutiker (de i och för sig också billigare än här, men inte jättemycket). Musik är billigt överallt förutom i skivbutiker, men då får du inte direkt äkta vara

Var i Malaysia ska du vara? I Kuala Lumpur? I så fall måste du besöka China Town, dagtid. Gå inte dit när solen gått ner...

Permalänk
Medlem

Ska till marocko över jul någon som vet vad där finns för trevligt att köpa?

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mophex
Malaysia är inte särskilt billigt faktiskt. Elektronik & dylikt är billigare än här, men knappast väldigt mycket billigare. Kläder är billigt om du inte går in i märkesbutiker (de i och för sig också billigare än här, men inte jättemycket). Musik är billigt överallt förutom i skivbutiker, men då får du inte direkt äkta vara

Var i Malaysia ska du vara? I Kuala Lumpur? I så fall måste du besöka China Town, dagtid. Gå inte dit när solen gått ner...

varför inte china town efter solen har gått ner då? blir man rånad och dödad då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oskifer
varför inte china town efter solen har gått ner då? blir man rånad och dödad då?

Få städer som man kan känna sig så trygg i som KL. Ingen fara besöka China market efter solen gått ner. Men där finns mest skit att köpa så jag tycker det är slöseri med tid om du inte är ute efter en billig klockkopia eller t-shirts o annat skräp.
Nä, bor du DT så gå till Bibi-plaza. Helt gigantiskt köpcentra. Mycket billiga kläder, skor o en del elektronik. Skall du ha datordelar osv kanske det är värre. Då kan jag rekommendera ett köpcentra som ligger lite utanför DT. Sunway lagoon heter det tror jag. Massa småbutiker på nedervåningen med tillbehör o kompletta system. Billigare än hemma men man kanske inte åker till KL bara för att shoppa, så billigt är det inte. Passa på o kolla i sportbutikerna när du är där. Ofta reor o skor, racketar osv är skitbilligt. De har en massa cewla kampsportsgrejor som inte hittas så lätt här hemma oxå.
Trevlig resa!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mophex
Var i Malaysia ska du vara? I Kuala Lumpur? I så fall måste du besöka China Town, dagtid. Gå inte dit när solen gått ner...

Äh, vi bodde i china town och det var tvärlungt, lite dött kanske...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Petaling Street i China Town har ju bäst drag på kvällen, så det är nog lugnt.
Jag köpte en kamera i Bukit Bintang till 2/3 av priset. Fick med minneskort, väska och lite lullull.

Permalänk
Medlem

Jag skulle lätt kollat in Petronas Towers... Men det har du väl redan bokat in om du är intresserad av sånt.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jojje_c1
Ska till marocko över jul någon som vet vad där finns för trevligt att köpa?

Akta dig för mattförsäljarna bara, de ska vara riktigt svåra.
Har hört en hel del skräckhistorier.

Permalänk
Gäst

OnT: Jag tror att trådskaparen sitter på ett plan nu eller har precis landat.

Permalänk
Medlem

Faktiskt inte.... men sitter på arlanda dock ... Kan säga att det bara är att sätta sig vid en dator här, titta runt lite efter sånna här lappar som man loggar in med... Nästan alltid så att det finns tid över, den första jag hittade hade 55 minuter kvar ...

Petrona tower är en självklarhet men sen har morsan fått för sig att vi ska ut och vandra i djungeln... inte roligt kan jag säga, + att hon inte vill ha någon guide... Jag kan gissa på att vi kommer gå vilse i skogen och bli våldtagna av gigantiska spindlar

Jag sak göra det mesta ni rekomenderat tack tack.... nej nu går planet om 1 timme, måste dra puss hej

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jojje_c1
Ska till marocko över jul någon som vet vad där finns för trevligt att köpa?

Extremt billigt hasch!
Men akta tullen bara, hundarna känner lukten trots att man lägger "biten" i 2 kondomer i en schampofylld flaska

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickeNyfiken
Få städer som man kan känna sig så trygg i som KL. Ingen fara besöka China market efter solen gått ner. Men där finns mest skit att köpa så jag tycker det är slöseri med tid om du inte är ute efter en billig klockkopia eller t-shirts o annat skräp.

Visst är Kuala Lumpur överlag en trygg stad, men jag och två vänner hamnade på lite otrygga ställen i China Town nattetid. När man då gick runt med en del saker värda en del i väskan blev allt såklart ännu otryggare, men jag skulle i alla fall inte gå tillbaka dit utan väskan. Fast som du säger, där finns mest strunt.

Det var dock rätt kul att se försäljarna som sålde piratkopierade filmer och musikskivor när polisen kom. En person ropar polis på malay, och på två sekunder så snurrade alla försäljare på bordsskivorna så undersidan kom uppåt, och sålde helt plötsligt barnleksaker, klockor och annat krimskrams. När polisen åkt snurrade de tillbaka borden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DI6
Äh, vi bodde i china town och det var tvärlungt, lite dött kanske...

Som sagt, det är inte uteslutande lugnt. Men själva marknaden är ju ingen fara att vara vid kvällstid.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av oskifer
Faktiskt inte.... men sitter på arlanda dock ... Kan säga att det bara är att sätta sig vid en dator här, titta runt lite efter sånna här lappar som man loggar in med... Nästan alltid så att det finns tid över, den första jag hittade hade 55 minuter kvar ...

Petrona tower är en självklarhet men sen har morsan fått för sig att vi ska ut och vandra i djungeln... inte roligt kan jag säga, + att hon inte vill ha någon guide... Jag kan gissa på att vi kommer gå vilse i skogen och bli våldtagna av gigantiska spindlar

Jag sak göra det mesta ni rekomenderat tack tack.... nej nu går planet om 1 timme, måste dra puss hej

Nu har du åkt, men ändå. Petronas är trevligt, jag var själv upp på 43:e våningen efter att ha stått och debatterat med lite vakter i ett 20-tal minuter. Jag och några andra kom dit fem minuter efter stängningsdags, men till slut lyckades vi få komma in. Dessutom fick vi åka upp till personalvåning (43) istället för vanliga besökarvåningen (42). Gaaanska högt var det, och vi var inte ens halvvägs till toppen av huset.

Djungeln är trevligt! Jag var i Taman Negara och det var häftigt. Lite väl varmt kanske, ~45C i skuggan, 100% luftfuktighet och enormt, fabulöst, fantastiskt mycket regn (vid fyra-taget på eftermiddagen kom den värsta skur jag någonsin sett, varje dag!).