Pris för felsökning

Permalänk

Pris för felsökning

K, har felsökt en dator åt en kille. Vad ska jag ta i betalt. Har lagt ner ca 3h utan installering av xp. Skickade även med lite gamla prylar som jag ahde ligganes till en surfdatorn han skulle ha (cd läsare och några sdram stickor). 400:-? lagom pris eller? Vad brukar en butik ta?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Jag brukar ta 2-300 för felsökning och enklare pyssel, upp mot 500 om det tagit längre tid. En butik tar nog 4-500 per påbörjad timme i runda slängar.

Permalänk
Medlem

Jag tror att en butik brukar ta 500 spänn bara för att felsöka. Då får man ju ofta svaret "Det är blaha som är paj och det kostar blaha kronor att laga.".
Du verkar ju inte bara ha felsökt utan även åtgärdat felet.
500:- tycker jag du gjort dig förtjänt av om du dessutom skickat med hårdvara.

Visa signatur

"If you should ever leave me, though life would still go on believe me, the world could show nothing to me,
so what good would living do me?"

Permalänk
Avstängd

2-300kr brukar svartjobb-support kosta här runtomkring

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Det beror ju lite på varför du gör det och hur du känner personen i fråga.

En normal butik tar minst 300:- timmen, förmodligen runt 5-600:- normalt.

Så en 500 lapp kan du ju ta utan att skämmas.

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Medlem

De flesta elektronikreparatörer tar 3-400 i felsökningsavgift. Så kör på det.
Jag brukar annars låta folk betala vad de anser vad det är värt, då får man mer

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

500:- gämna pengar.....;) Men tackar för hjäplen..... Tyckar att det är så jävla svårt att veta vad man ska ta.....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2