Majoriteten missnöjda med PSP.

Permalänk
Medlem

Majoriteten missnöjda med PSP.

"As of the end of September of this year, the Nintendo DS has sold 3.2 million units while the Sony PSP has sold just 1.7 million units in Japan, according to sales figures provided by Japanese games site Dengeki Online. The PSP’s game lineup is a source of major dissatisfaction for gamers, with just 15.3 percent of them satisfied about the games available for the system. Compare that to nearly 50% of DS owners who are happy with the games available for the DS."

15.3% av de som köper PSP spel är nöjda, medans hela 50% av DS spelarna är det.

EDIT:
Jahaja, jag skulle aldrig skrivit denna tråd..
Jag frågade klart och tydligt längst ned i detta inlägg om folket här även va missnöjda med sina PSP spel eller om de va nöjda. Men INGEN svarade på detta. Det enda som händer är att någon klagar på mig för jag gillar DS mer än PSP, kallar mig fanboy och vänder allt emot mig.

Så är det NÅGON här som kan ta tråden seriöst och svara på mig fråga och det som tråden handlar om.
Är ni PSP:are nöjda med spelen till den?

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem

Hm, kanske bara för att PSP bjuder på film och musik också, men vad vet jag, äger iofs inte varken nån PSP eller DS.

Vi får väl se när PS3 och Nintendo Revolution kommer.

Permalänk
Medlem

Jag tror det beror på att japaner är mer för såna där små gulliga spel, Sony har ju mer action,sport etc.

Hade det varit mellan DS och Xbox så hade jag förstått för Xbox, eller snarare MS blir ju rätt så rådissade i Japan, läste någonstans i en tidning som en skolkamrat hade med sig, att att de blev hånade på någon mässa, en mässa i Tokyo.

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

Kompis.. PSP är fortfarande bättre spelen är också mycket mycket bättre (detta är mitt tycke) Med den här tråden bevisar du inge att DS är bättre. Kommer inte exakt ihåg vilket land men alla spel som toppade var just PSP spel.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k
Jag tror det beror på att japaner är mer för såna där små gulliga spel, Sony har ju mer action,sport etc.

Hade det varit mellan DS och Xbox så hade jag förstått för Xbox, eller snarare MS blir ju rätt så rådissade i Japan, läste någonstans i en tidning som en skolkamrat hade med sig, att att de blev hånade på någon mässa, en mässa i Tokyo.

Tror Japaner är som alla vi andra. Är nog lika blandat där som här.

Hehe, kanske för dom vet hur tvspel ska se ut och göras. Japan = Nintendo.

Citat:

Kompis.. PSP är fortfarande bättre spelen är också mycket mycket bättre (detta är mitt tycke) Med den här tråden bevisar du inge att DS är bättre. Kommer inte exakt ihåg vilket land men alla spel som toppade var just PSP spel.

Vilket land? typ nåt litet no-name land i mellanöstern?

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem

Herregud det kvittar ju verkligen vilken som säljer mest... de är två olika konsoller med olika spel. Varför jämföra? Varför ens bry sig om siffror? Bara man köper den som faller sig i smaken bäst..

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Re: Majoriteten missnöjda med PSP.

"15.3% av de som köper PSP spel är missnöjda, medans hela 50% av DS spelarna är nöjda."

Jag hoppas att du vet vad detta kan innebära...att hela 84.7% av de som Köpt PSP är Nöjda medan bara 50% av de som köpt DS är nöjda.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Majoriteten missnöjda med PSP.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cybo
"15.3% av de som köper PSP spel är missnöjda, medans hela 50% av DS spelarna är nöjda."

Jag hoppas att du vet vad detta kan innebära...att hela 84.7% av de som Köpt PSP är Nöjda medan bara 50% av de som köpt DS är nöjda.

haha, skrev såklart fel.

Självklart skulle det stå att bara 15.3% va NÖJDA.

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem

TYcker själv most igentligen bara om RPG, DS har inte 1 lir ute här i det området. PSP kommer det 1 om 1,5 vecka, vist spelet har funnits till PSX innan men alldrig släpts i europa, samt det är ett grymt bra lir. Tales of Phantasia eller Eternia som det IGENTLIGEN heter.

När jag ser att DS får sådana här lir vist då kanske man kan fundera på den.

Saknas spel igentligen för båda konsollerna men för PSP värkar det ändras snart.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd

fan asså bara pga den här tråden ska jag nog slänga mina psps!

Permalänk

^ glöm inte att köpa en DS efter det så att du blir nöjd. om du är japan. och inte tillhör de 50% som är missnöjda med sin DS.

ugh, finns det nåt värre än nintendo fanboys?

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk
Avstängd

Man märker direkt att NiQ är ett fanboy både på hans bild och singnatur sedan på det han skriver.

Som sagt Japaner är lite speciella när det gäller spel dom är väldigt mycket för "gulligull" Och enligt texten så är det ju inte maskinen som är nöjda/missnöjda med utan spelutbudet. Men som någon sa det ändras ju väldigt fort nu snart.

Själv har jag både DS och PSP och kan ju säga att DS inte har någon chans mot PSP och absolut inte när spelen börjar trilla in, Det enda jag gillar riktigt mycket till DS är "castlevania: dawn of sorrow"

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Sötast

Re: Majoriteten missnöjda med PSP.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
Vem sa att PSP skulle spöa DS? Well, vem som än gjorde det... ta tillbaka det!

"As of the end of September of this year, the Nintendo DS has sold 3.2 million units while the Sony PSP has sold just 1.7 million units in Japan, according to sales figures provided by Japanese games site Dengeki Online. The PSP’s game lineup is a source of major dissatisfaction for gamers, with just 15.3 percent of them satisfied about the games available for the system. Compare that to nearly 50% of DS owners who are happy with the games available for the DS."

15.3% av de som köper PSP spel är nöjda, medans hela 50% av DS spelarna är det.

Detta bevisar bara ytterligare att Nintendo ÄR bäst på tvspel.
När ska ungdomarna idag fatta att ett spel är så mycket mer än bra grafik.

De va så roligt att höra många säga att PSP skulle äga DS för grafiken va såååå mycket bättre. Verkar som folk har svårt att fatta att det krävs mer än bra grafik för att sälja spel.
Detta har Nintendo fattat hela tiden och har genom deras nytänkande och kreativitet alltid haft de "sämsta" konsollerna prestanda mässigt, men ändå lätt de bästa och mest orginella spelen och mest nöjda kunder.


Tack för försöket, välkommen åter.

Varför handlar inte tråden om samma ämne som topic?

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag håller med NiQ! Spel är inte bara grafik och Nintendo är de enda som har fattat det. DS och Revolution är båda exempel på deras innovation. Jag ska köpa en Xbox 360, men jag måste erkänna att den inte känns så "next-gen" pga att den inte har något nytt förutom grafiken. Samma sak gäller PS3. Revolution däremot, den lever upp till sitt namn.

Det här gäller också PSP vs DS. Vad är PSP annat än en Gameboy med bättre grafik? För ingen använder sig ju av filmerna och det... Jag känner 4 st som har haft PSP sen launch och ingen av dem har sett en enda film på sin maskin. Dock är jag ingen handskonsollspelare så jag kommer inte att skaffa nån av dem. Men om jag skulle så skulle det bli en DS.

Vanliga konsoller köper jag däremot. Jag har redan beställt en Xbox 360 och jag kommer antagligen att köpa en Revolution med, om inte annat än för att stödja Nintendos uppfinningsrikedom och mod. För det är nåt som inte Microsoft eller Sony har.

Punkt.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Det är i Japan.

Nuff said.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
För ingen använder sig ju av filmerna och det... Jag känner 4 st som har haft PSP sen launch och ingen av dem har sett en enda film på sin maskin.
Punkt.

Så du menar att för att fyra av dina vänner inte kollar film på sin så gör ingen annan människa det heller? Jag tittar film iaf.

PSP klår iaf DS. xbox360/PS3 kommer nästan helt garanterat att klå revelution också.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Jag måste säga att jag håller med NiQ! Spel är inte bara grafik och Nintendo är de enda som har fattat det. DS och Revolution är båda exempel på deras innovation. Jag ska köpa en Xbox 360, men jag måste erkänna att den inte känns så "next-gen" pga att den inte har något nytt förutom grafiken. Samma sak gäller PS3. Revolution däremot, den lever upp till sitt namn.

Det här gäller också PSP vs DS. Vad är PSP annat än en Gameboy med bättre grafik? För ingen använder sig ju av filmerna och det... Jag känner 4 st som har haft PSP sen launch och ingen av dem har sett en enda film på sin maskin. Dock är jag ingen handskonsollspelare så jag kommer inte att skaffa nån av dem. Men om jag skulle så skulle det bli en DS.

Vanliga konsoller köper jag däremot. Jag har redan beställt en Xbox 360 och jag kommer antagligen att köpa en Revolution med, om inte annat än för att stödja Nintendos uppfinningsrikedom och mod. För det är nåt som inte Microsoft eller Sony har.

Punkt.

Bra sagt.

Men vad är det som är poängen här? Vill man inte känna sig slagen bara för att man köpt fel handburna konsoll? Så därför blir man upprörd av vad trådskaparen säger och börjar gnälla tillbaka på samma sandlådenivå som honom?

Verkligen, det handlar inte om vilken konsolltillverkare som har bäst prestanda eller fetast "screenshots" som i princip aldrig är tagna "in game". Heller funkar det inte med att bara köra på sin naiva linje att vi satsar enbart på spel och det är spel som är det viktiga. Det som egentligen är intressant i detta sammanhanget det är ju vad som passar en själv bäst. Gillar jag innovativa idéer med en massa pekpinnar och grejor så är det ju då min grej. Men vill jag sitta med en minimal liten skärm och titta på film, surfa eller spela så väljar jag ju det då.

Sluta upp med det här jävla barnsliga små gnabben om vilken tillverkare som är bäst. Samma sak på Intel mot AMD sidan. Men massa trams.

Kom med något objektivt och konstruktivt istället. Att förespråka sina egna känslor ger inte ett skit.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Så du menar att för att fyra av dina vänner inte kollar film på sin så gör ingen annan människa det heller? Jag tittar film iaf.

PSP klår iaf DS. xbox360/PS3 kommer nästan helt garanterat att klå revelution också.

Jag menar att de flesta inte ser på film på sin PSP, och de flesta som ser på film piratkopierar dem...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Jag måste säga att jag håller med NiQ! Spel är inte bara grafik och Nintendo är de enda som har fattat det. DS och Revolution är båda exempel på deras innovation. Jag ska köpa en Xbox 360, men jag måste erkänna att den inte känns så "next-gen" pga att den inte har något nytt förutom grafiken. Samma sak gäller PS3. Revolution däremot, den lever upp till sitt namn.

Det här gäller också PSP vs DS. Vad är PSP annat än en Gameboy med bättre grafik? För ingen använder sig ju av filmerna och det... Jag känner 4 st som har haft PSP sen launch och ingen av dem har sett en enda film på sin maskin. Dock är jag ingen handskonsollspelare så jag kommer inte att skaffa nån av dem. Men om jag skulle så skulle det bli en DS.

Vanliga konsoller köper jag däremot. Jag har redan beställt en Xbox 360 och jag kommer antagligen att köpa en Revolution med, om inte annat än för att stödja Nintendos uppfinningsrikedom och mod. För det är nåt som inte Microsoft eller Sony har.

Punkt.

Tycker att det är knasigt, räcker det att byta ut en handkontroll, för att det ska bli Revolution?
Jag menar, sånt där hör hemma i arkadhallar, inte hemma i soffan. Tycker hela saken är löjlig.
Visst, kontrollen kanske är jätterolig dom första dagarna, sen märker man att den inte var så revolutionerande som alla trodde. Jag menar vadå, en uppgraderad version av Duck hunting pistolen, i ett fjärrkontroll skal?

Och att säga att PSP är en Gameboy med bättre grafik var det löjligaste jag hört.
Och pga att du känner 4 personer som inte kollar på film, så används det inte?
Jag kollar på film på min varje dag, och det kunde jag inte köra med min Gameboy

Nintendo uppfinningsrika? Du visste inte att dom snott kontrollen av Microsoft va?
Det är bara löjligt att säga att Nintendo är de goda som bara vill det bästa för konsumenterna, det är bara BS. Dom har ju DVD i Revolution, men inte hör jag någon Sony-fanboy skrika tjuvar för det? Dom har tagit Blue-tooth till Revolution, men inte har jag någon Sony-fanboy skrika för det heller? Så lägg ner skitsnacket, det är bara löjligt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Jag menar att de flesta inte ser på film på sin PSP, och de flesta som ser på film piratkopierar dem...

Nä ett till klyftigt inlägg. vad vet du om vad dom flesta får sina filmer ifrån? Jag har 5 UMD filmer och mer kommer det bli, Sedan att anta att dom flesta har piratkopior är ju bara dumt. Men som sagt vad du och dina vänner får era filmer bryr jag mig inte om. Det finns en rad olika saker mer som du kan göra på en PSP gentemot en DS.
------------------------------------------------------------------------------------------

kaZmur: bra inlägg.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Jag menar att de flesta inte ser på film på sin PSP, och de flesta som ser på film piratkopierar dem...

Ännu ett inlägg med mycket tanke bakom.
Dom allra flesta ser nog på film då och då på sin PSP, och piratkopierade filmer räknas väl ändå också som filmer?

OnT:
Det är väl ändå inte så konstigt att Japanerna änsålänge är mer nöjda med spelen till DS, då det finns mångtalet fler än till PSP, och att det enbart är just "Japanspel", medans PSP riktar sig mer mot den västerlänska marknaden.
Vare inte i England PSP nästan sålde lika många enheter på releasedagen som DS hade sålt totalt i England?

Permalänk
Medlem

Oj, vad många som är ledsna över att de köpt "fel" konsoll. Och angående filmerna så vill jag gärna se nåt bevis på hur bra filmerna säljer, för jag vet av personlig erfarenhet att de flesta inte ser på film.

Och om inte DS/Revolution är next-gen, vad är då PSP/PS3/Xbox 360? De tillför ju inget utom grafik?

Och jag visste inget om att nintendo har snott kontrollen, det skulle jag gärna vilja veta mer om. Länk/källa? Hur som helst har Microsoft inte använt den. Antagligen pga att det är ett osäkert drag och Microsoft brukar inte göra såna.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Re: Majoriteten missnöjda med PSP.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
Vem sa att PSP skulle spöa DS? Well, vem som än gjorde det... ta tillbaka det!

"As of the end of September of this year, the Nintendo DS has sold 3.2 million units while the Sony PSP has sold just 1.7 million units in Japan, according to sales figures provided by Japanese games site Dengeki Online. The PSP’s game lineup is a source of major dissatisfaction for gamers, with just 15.3 percent of them satisfied about the games available for the system. Compare that to nearly 50% of DS owners who are happy with the games available for the DS."

15.3% av de som köper PSP spel är nöjda, medans hela 50% av DS spelarna är det.

Detta bevisar bara ytterligare att Nintendo ÄR bäst på tvspel.
När ska ungdomarna idag fatta att ett spel är så mycket mer än bra grafik.

De va så roligt att höra många säga att PSP skulle äga DS för grafiken va såååå mycket bättre. Verkar som folk har svårt att fatta att det krävs mer än bra grafik för att sälja spel.
Detta har Nintendo fattat hela tiden och har genom deras nytänkande och kreativitet alltid haft de "sämsta" konsollerna prestanda mässigt, men ändå lätt de bästa och mest orginella spelen och mest nöjda kunder.

Du måste vara den värsta fanboyen på forumet och ska alltid starta meningslösa diskussioner om nintendo vs sony/xbox. Sen så är ju hälften av DS ägarna pokémon freeks som springer och kastar runda röda bollar mot varnadra via W-lan..... Sen vart ifrån är den artikeln tagen? Läser player1 och gamereactor. Vad jag har sätt så har PSP spelen bättre snitt betyg än DS spelen.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Oj, vad många som är ledsna över att de köpt "fel" konsoll. Och angående filmerna så vill jag gärna se nåt bevis på hur bra filmerna säljer, för jag vet av personlig erfarenhet att de flesta inte ser på film.

Och om inte DS/Revolution är next-gen, vad är då PSP/PS3/Xbox 360? De tillför ju inget utom grafik?

Och jag visste inget om att nintendo har snott kontrollen, det skulle jag gärna vilja veta mer om. Länk/källa? Hur som helst har Microsoft inte använt den. Antagligen pga att det är ett osäkert drag och Microsoft brukar inte göra såna.

Ledsna över att dom köpte fel konsol? Nu får du förklara dig.
Jag har inte sagt någonting om hur dom säljer, jag sa att jag tror att dom flesta ser på film, och att piratkopierade filmer också är filmer.

Herregud...
Nintendo ger dig en svag maskin med en ny kontroll.
X360 ger dig trådlösa handkontroller, stor online-tjänst, större världar, bättre fysik, bättre grafik, ett steg in i HD världen, och dussintals finesser.

DS ger dig otroligt gammal hårdvara, och en touch screen.

PSP ger dig musik, internet(?), filmer, större och snyggare spel, en mängd tillbehör och självklart en heltklart snyggare konsol.

Så att kalla DS/Rev next-gen, eller revolutionerande förstår jag inte.
Otroligt gammal hårdvara, med ett nytt styrsätt.
Kallar det nog ovanligt, inte revolutionerande.

Permalänk
Medlem

Spelar det igentligen ett ruttet skit vilken som säljer bäst? Om man inte gillar DS hund lyd mig spelen. Så skiter jag i om jag är den enda på jorden med PSP.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Jag har ingen bärbar konsoll men skulle välja PSP vilken dag som helst ifall jag skulle vilja ha en bärbar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
Ledsna över att dom köpte fel konsol? Nu får du förklara dig.
Jag har inte sagt någonting om hur dom säljer, jag sa att jag tror att dom flesta ser på film, och att piratkopierade filmer också är filmer.

Herregud...
Nintendo ger dig en svag maskin med en ny kontroll.
X360 ger dig trådlösa handkontroller, stor online-tjänst, större världar, bättre fysik, bättre grafik, ett steg in i HD världen, och dussintals finesser.

DS ger dig otroligt gammal hårdvara, och en touch screen.

PSP ger dig musik, internet(?), filmer, större och snyggare spel, en mängd tillbehör och självklart en heltklart snyggare konsol.

Så att kalla DS/Rev next-gen, eller revolutionerande förstår jag inte.
Otroligt gammal hårdvara, med ett nytt styrsätt.
Kallar det nog ovanligt, inte revolutionerande.

Jag menar att alltid när det kommer upp de här konsoll x vs konsoll y diskussionerna så blir massor med folk arga på de som tycker att den andra sidan är bäst.

Och angående de sakerna som Xbox 360 ger en, hur länge har inte PC gett det? Och inte kallas de next-gen. För att något ska vara next-gen för mig ska inte spelet ändras, utan sättet man spelar på.

Och du har delvis rätt om PSP. Jag ger dig att den är snyggare (både konsollen och spelen). Men jag tror att om flera spelutvecklare vågade satsa på DS så skulle den bli bra mycket bättre. Men det är inte det viktigaste. Poängen är den att Nintendo har tagit ett (2 med Revolution) steg i rätt riktning... Något som de andra inte vågat sig på...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

PC är ju ingen konsol heller.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Jag menar att alltid när det kommer upp de här konsoll x vs konsoll y diskussionerna så blir massor med folk arga på de som tycker att den andra sidan är bäst.

Och angående de sakerna som Xbox 360 ger en, hur länge har inte PC gett det? Och inte kallas de next-gen. För att något ska vara next-gen för mig ska inte spelet ändras, utan sättet man spelar på.

Och du har delvis rätt om PSP. Jag ger dig att den är snyggare (både konsollen och spelen). Men jag tror att om flera spelutvecklare vågade satsa på DS så skulle den bli bra mycket bättre. Men det är inte det viktigaste. Poängen är den att Nintendo har tagit ett (2 med Revolution) steg i rätt riktning... Något som de andra inte vågat sig på...

Ja, och hur länge har inte arkadhallar gett dig styrsätt som Revolution?
Jag lovar, det styrsättet fanns innan 286:an.
Jag säger det fortfarande, det är inget nytt med något av dom. Det är bara annorlunda.

MS var före Nintendo.

http://research.microsoft.com/~awilson/wand/default.htm

Permalänk
Medlem

"Nintendo uppfinningsrika? Du visste inte att dom snott kontrollen av Microsoft va?"

Va?

Är du seriös eller?

Nintendo har alltid varit först med innovativa kontrolfunktioner, rumble pack etc.

Snälla ge oss lite mer information om denna "stöld".

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo