Permalänk
Medlem

Minnen som går slött

Får ursäkta om det finns en liknande men jag letade länge och hittade ingen med samma prob som mig.
Det är så här att jag har uppgraderat burken. Hade i min förra två 256Mb stickor i dual-channel. Nu har jag uppgraderat till ett Asrock Dual + en 1Gb sticka...Minnen är av samma märke Twinmos. Men i memtest märker jag att minnena går slöare då 1,5Gb sitter i datorn än när enbart 1Gb stickan sitter. En aning irreterande. Har tänkt på hur jag sätter i dom. Men hastigheten halveras på minnena när alla stickor sitter i jämfört när jag bara har en i.
Kanske nån vet nåt...

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem

Om de minnena du hade innan går i tex 333 kommer även din 1G sticka köras i det.

Visa signatur

DFI Lanparty SLI-DR AMD64 3000+@ 2.5Ghz Twinmos Speed Premium BH-5 @ 1.5-2-2-2 (235Mhz)
Powercolor x800GT

Permalänk
Medlem

Så de blir så stor skillnad i hastighet då alltså...attans

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb