Permalänk
Avstängd

Skitbra mp3-hörlurar?

Hejsan, jag letar efter ett par mp3-hörlurar som ska leverera mycket bra ljud. Jag har en Creative MuVo TX 256MB men lurarna suger.

Lurarna får högst kosta 300:-

Jag undrar vad ni tycker jag ska köpa för lurar m.m.

MvH Simon.

EDIT : Det ska vara 'in-ear' lurar.

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem

"Koss THE PLUG" har jag, mycket nöjd. Tveksamt om du kan få ut någon större förbättring av ljudet med ett par lyxigare lurar, mp3-spelaren har ju också sina begränsningar.

Visa signatur

Abit KN8-SLI, XFX 7800GT,1 x Crucial Ballistix 1024MB pc4000 (En till på ingång), A64-X2 3800+@250x10

Permalänk
Avstängd

Tack för det snabba svaret

Mm, har också funderat på dom. Dom är inte heller alltför dyra precis.

EDIT : Om du känner till en affär som är extrabillig så kan du hojta till.

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns faktiskt sååå många trådar nu om detta att du tillochmed kan söka på 300.

http://forum.sweclockers.com/search.php?s=&action=showresults...

"ear" är också trevligt sökord om man vill ha flera sidor med rekommendationer.

Permalänk
Medlem

Då säger jag verkligen emot wufflon. Koss The Plug är bara skräp och det går att få ut MYCKET bättre ljud. Koss The Plug = tjock bas, inget mellanregister och diskant.

Permalänk
Medlem

håller med kniv-mannen. Men det kan vara svårt att hitta någonting bra för 300. Sträcker du dig till 400 kan du dock få sony mdr ex 71. Dom är klart mycket bättre än koss the plugg

Visa signatur

Macbook White late 2007

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Retroid
håller med kniv-mannen. Men det kan vara svårt att hitta någonting bra för 300. Sträcker du dig till 400 kan du dock få sony mdr ex 71. Dom är klart mycket bättre än koss the plugg

Ja de lurarna låter bra, jag har dem. Men jag har hört att Creative har liknande lurar som ska vara lika bra fast billigare. Nån som vet?

Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Creative EP630 kostar mellan 300-400, och vad jag har hört så ska de hålla hög kvalitet. Någon som har ett par sådana och vill komentera kanske?

Permalänk
Medlem

Inget slår Sony MDR NX1 underbart ljud och du slipper allt trassel med den med följande halsremmen.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

koss porta pro eller koss sporta pro redigt bra och välkända lurar . och koss the plug är ok lurar kan vara svårt att få de att sitta bra vilket då påverkar ljudbilden men hittar du dem för 99:- som de har sålts för innan så är de värda de.

Permalänk
Avstängd

Jag har ep630 och det e väldigt mycket lurar för pengarna.

Ni kan läsa min recension här på sweclockers om ni söker på ep630, ep 630, ep-630 eller nåt sånt...orkar inte länka

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Inget slår Sony MDR NX1 underbart ljud och du slipper allt trassel med den med följande halsremmen.

Håller med totalt.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Vila i frid

ifall du är basnarkoman (som jag ) ta koss spark plug... jag har ett koss the plug också men ja tycker sparkplug låter bättre

Visa signatur
Permalänk
Medlem

the plug är skitsämst i hela världen. sonys liknande grejer är också hyfsat dåliga, creative ep630 är "mycket" bättre.

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rodent
the plug är skitsämst i hela världen. sonys liknande grejer är också hyfsat dåliga, creative ep630 är "mycket" bättre.

nx1 är inte "hyfsat dåliga", bra ljud till det priset (ca 400kr). Tycker nx1 ger än jämnare ljudbild än ep630, båda är bra lurar. Ge dig nu.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk

Jag har ett par vita Sony MDR EX 81 och de låter skitbra...inte speciellt överdriven bas och har enligt min uppfattning helt perfekt diskant och mellan register. Ganska bra att man kan välja vilken storlek som man vill ha på öronpluggen.

Edit: Fel produktnamn..

Visa signatur

533 mhz Celeron|64 MB Ram|32 MB delat videominne|20 GB HDD|Cd-RW|DVD Rom

"Please quote me for replies"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Här har du ett par med klart ljud, använder dem till min jos mp110 utan att "skräpa ner" ljudet.

http://www.voxon.se/product/item.aspx?artnr=7351807

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk

sonys in-ear för 200 kr mer än creative ep 630? nej tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DIFference
sonys in-ear för 200 kr mer än creative ep 630? nej tack

de skiljer faktiskt nästan ingentig i pris mellan dem , Kolla på pricerunner

Visa signatur

Macbook White late 2007

Permalänk

En tanke slog mig, jag sitter nämligen med ett par EX-71 och ljudet är inte alls dåligt, men jag har fått för mig att shure e2c har betydligt bättre ljudbild samt ett lite mindre japanskt ljud.

De skall främst användas till en iAudio x5.

Eller är det ingen egentlig uppgradering?
Är e3c det som gäller i så fall?

Permalänk
Medlem

här har du bland det bästa ljudet du kan få i ett par "små" lurar

http://www.webhallen.com/prod.php?id=46132

Visa signatur

Cooler Master Cavalier 3 |-| Hiper ATX 580W |-| Gigabyte GA-965P-DS3 |-| Intel Core 2 Duo E6700 |-| Corsair Value S. PC5300 2048MB |-| HIS Radeon HD 4850 512MB GDDR3 IceQ 4 |-|

Permalänk
Medlem

2279 är lite mer än 300 va?

EDIT: bort med tomtesmileysarna nu

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

jag andvänder koss the plug och sen har jag köpt silikon tippar från teknikmagasinet! fungerar riktigt bra! super nöjd

Visa signatur

Asus Maximus X Hero z370| i7 8700k | RTX2080 TI | Corsair AX1200W | Corsair Vengeance 16Gb | EKWB Custom Loop PETG