Datorbutiken.com har glömt skicka med ram minnet, vad göra?

Permalänk
Medlem

Datorbutiken.com har glömt skicka med ram minnet, vad göra?

har läst nåra här som varit irriterade över deras service!

beställde åt en kompis på jobbet! så det e lite surt eftersom jag insisterade på att han skulle handla på datorbutiken eftersom jag själv aldrig haft problem.
MEN jo dom glömmer skicka med ramminnet, så dom har troligtvis förlorat en trogen kund(han) och fått en till som kommer tveka vid eventuella köp(jag)

så han ska ringa dit idag och se vad som händer, så jag undrar vad vi ska göra om dom börjar bråka?

eventuellt kan datorbutiks mannen som håller till här kanske ge ett trevligt svar på vad vi kan göra?

tack på förhand!

PS: allt fanns i lager vid beställnings tillfället med marginal!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Fanns minnet upptaget i följesedeln?

Har ni kollat noggrant så att inte datorminnet sitter undanstoppad någonstans i emballaget eller inuti något chassi?

Om de glömt skicka minnet är det nog inga problem att få det skickat till er eftersom datorbutiken fotograferar innehållet innan de skickar iväg beställningen till kund. Maila dom så kommer det nog inom en snar framtid.

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk
Medlem

ska dubbel kolla när ja kommer hem! japp det fanns med där!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Men herregud, först och främst så är det människor som jobbar på datorbutiken och som vi alla vet, så felar människor med allting. Det kallas den mänskliga faktorn.

För det andra så varför skriver du ett inlägg på forumet där du frågar hur du skall gå tillväga? Först och främst ska du ju alltid ta kontakt med butiken i fråga och se hur ni skall lösa problemet för det är ju ändå de som har lösningen på ditt problem.

Permalänk
Medlem

och där fhar vi ytterligare en en smutskastningstråd mot datorbutiken utan att något fel har skett...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
ska dubbel kolla när ja kommer hem! japp det fanns med där!

?

Du skrev detta inlägg vid samma tillfälle.

Permalänk
Medlem

nej menade följe sedeln, men allt fanns med i lådan, snackade med han som fått det och han var mycket grundlig i undersökningen av delarna han fått.
stämmer lite kan man ju skälla iallafall!
mig skälls det på när jag plockar fel, helt vanligt!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Varför skulle dom börja bråka ? Ring och förklara så kommer dom skicka minnet till dig.

Permalänk
Medlem

Har tyvärr sett en tydlig tendens på Sweclockers att folk drar sig för att kontakta butiken i fråga, och istället förväntar sig hjälp här. Syftar inte bara på den här tråden.
Maila/ringa är inte så farligt, jag lovar.

Permalänk

Re: Datorbutiken.com har glömt skicka med ram minnet, vad göra?

Vi har väldigt få fel vid plock och pack, men det är klart det händer att lagret råkar packa ner fel produkt eller missar någon produkt även om det händer oerhört sällan. V.g ring oss så får vi kolla våra loggar och se var felet ligger. Om produkten saknades i leveransen kommer du givietvis få den i efterhand.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
har läst nåra här som varit irriterade över deras service!

beställde åt en kompis på jobbet! så det e lite surt eftersom jag insisterade på att han skulle handla på datorbutiken eftersom jag själv aldrig haft problem.
MEN jo dom glömmer skicka med ramminnet, så dom har troligtvis förlorat en trogen kund(han) och fått en till som kommer tveka vid eventuella köp(jag)

så han ska ringa dit idag och se vad som händer, så jag undrar vad vi ska göra om dom börjar bråka?

eventuellt kan datorbutiks mannen som håller till här kanske ge ett trevligt svar på vad vi kan göra?

tack på förhand!

PS: allt fanns i lager vid beställnings tillfället med marginal!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Re: Re: Datorbutiken.com har glömt skicka med ram minnet, vad göra?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Vi har väldigt få fel vid plock och pack, men det är klart det händer att lagret råkar packa ner fel produkt eller missar någon produkt även om det händer oerhört sällan. V.g ring oss så får vi kolla våra loggar och se var felet ligger. Om produkten saknades i leveransen kommer du givietvis få den i efterhand.

har gjort det, ni skulle ringa tillbaks när ni hade kollat lagret! få se hur det går!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Datorbutiken.com har glömt skicka med ram minnet, vad göra?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
har läst nåra här som varit irriterade över deras service!

beställde åt en kompis på jobbet! så det e lite surt eftersom jag insisterade på att han skulle handla på datorbutiken eftersom jag själv aldrig haft problem.
MEN jo dom glömmer skicka med ramminnet, så dom har troligtvis förlorat en trogen kund(han) och fått en till som kommer tveka vid eventuella köp(jag)

så han ska ringa dit idag och se vad som händer, så jag undrar vad vi ska göra om dom börjar bråka?

eventuellt kan datorbutiks mannen som håller till här kanske ge ett trevligt svar på vad vi kan göra?

tack på förhand!

PS: allt fanns i lager vid beställnings tillfället med marginal!

Jaha får man fråga vart disskussionsvärdet ligger i denna tråd då?
Kontakta butiken i frågan först, dom bits inte även om många på swec verkar tro att man blir uppäten av butikerna :o.

Permalänk
Medlem

disskusions värdet ligger i att snart borde dom ringa o säga vad som hänt eller inte hänt.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
disskusions värdet ligger i att snart borde dom ringa o säga vad som hänt eller inte hänt.

Och om de inte ringer inom en timme eller så skall vi diskutera varför, eller?

Förstår inte vad diskussionsvärdet är på denna tråden.

Om db har gjort en miss så löser de problemet.
Om det inte skulle lösa sig, då kan man starta en tråd för råd.

Permalänk
Medlem

men om det blir fel så har jag ju den här tråden!, hur lång tid tror ni det tar har gått ca 4 timmar sen vi ringde?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Du klagar tekniskt sett på dig själv också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeeq
Du klagar tekniskt sett på dig själv också.

hur menar du då?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
hur menar du då?

Ärkelåll, lyft på luren och ring dom igen. Du är inte den enda kunden som företaget har, folk sitter ju och stirrar blint på telefonen i tron om att företagen ska ringa upp. Allt hinns inte med liksom..

Och nej, jag gillar inte datorbutiken.com för fem öre men har full förståelse för hur företag fungerar då man har haft lite insyn i det hela.

Så lägg lite ansvar på dig själv i ärendet, låt inte butiken ta på sig allting för då kan det sluta upp med massa bråk o strul :/

// Tomas.

Permalänk
Medlem

jag slutade tidigare idag så jag vet inte om dom ringde upp eller inte men han får väll ringa igen imorgon!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Intresseklubben antecknar, varför skrev du överhuvudtaget ett inlägg här?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
jag slutade tidigare idag så jag vet inte om dom ringde upp eller inte men han får väll ringa igen imorgon!

Permalänk
Gäst

Men seriöst. Jag orkar sällan bry mig, men nu får du ta och ge dig Aka_The_Barf!!!
Ring Datorbutiken.com och red ut problemet. Skulle dom behandla dig som skit och vägra skicka dig det du har betalat för så kan du skapa en ny tråd

TRÅD LÅST