World of Warcraft 1.9 Patchnotes

Permalänk
Medlem

World of Warcraft 1.9 Patchnotes

http://www.whataboutpp.com/onenine.html

Icke fake enligt:
http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-general&...

"They're not "leaked". We're in the process of setting up the PTR, and as such, the notes are available.

Keep in mind, however, that being the PTR notes, they're an early draft, and not all changes may be on them. "

Så vad tror och tycker ni alla om de kommande förändringarna?

Permalänk
Medlem

Nerfade min cloak of fire :(, har iaf critted med den på 1600 så jag är nöjd ändå ;).
Och mages får nada som vanligt, iofs buggfixxar som de skulle gjort innan spelet kom ut.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Stämmer det där blir jag fan sur. Förutom att fixa buggar, och göra Bloodthirst 5% bättre, så nerfade dom Enrage. Vad i helvete. 25% bonus istället för 40% damage bonus... Tack. Hoppas inte dom där stämmer :/

Jädrar vad paladins blir buffad, mount mana kostnad, skada, ja allt blir ju buffat typ ^^

Förutom "Divine Protection, Divine Shield and Blessing of Protection - Targets of these spells will now receive the "Recently Shielded" effect, preventing another of these three spells from being applied to that target for one minute."

Men men, hoppas som sagt att dom där är fejk ändå...

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Sötast

Dom är ju INTE fake enligt blizzard själva. vilket du kan läsa i tråden - ALLT kanske inte stämmer till 100% dock.

Att paladins får en makeover är verkligen på tiden nu. Hoppas dom blir lite roligare att PVE:a med också :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Stämmer det där blir jag fan sur. Förutom att fixa buggar, och göra Bloodthirst 5% bättre, så nerfade dom Enrage. Vad i helvete. 25% bonus istället för 40% damage bonus... Tack. Hoppas inte dom där stämmer :/

Osis, för det verkar dom göra.

Permalänk

Hur ser den nya modellen för Obsidian Edged Blade ut?

Läste i någon patchnote att de ändrat utseendet.

Permalänk
Medlem

New Spell - Tranquil Air Totem. Creates a totem that reduces the threat caused by nearby party members by 20%.

SERIÖST LÄGG NER, shamaner har totems som höjer dpsen helt galet, nu kommer dom minska threat med? asså herrelol ge paladin blessing of windfury

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Ang enrage, Borde inte warrior få en gratis respec? jag vill då inte längre ha enrage :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andron
Ang enrage, Borde inte warrior få en gratis respec? jag vill då inte längre ha enrage :/

Vad ska du lägga på i stället? Finns ju inte direkt något som är bättre och kostar 5 poäng...

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Vad trevligt att de äntligen gör något åt paladins. Synd bara att vi kommer behöva reagents för Greater Blessings. Så jävla svårt ska det väl inte vara att inse att 5 minuter är grymt kort tid och alltid har varit det?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Håller med. Vi satte poäng i 40%, inte 25%. Om dom gör sådana ändringar ska man få en gratis respec.

Visa signatur

"The wolf attacked Little Red hood, not knowing that Little Red Hood had laser eye beams, great combat skills and a powerful uppercut!"

Permalänk
Medlem

Känner jag mig lite osäker på det här nya reset systemet för high level instancer, känns som en försämring men är enligt vad jag förstått gjort för att förhindra några fusk eller liknande som finns i gamla systemet. Fusk gillar vi så klart inte men känns synd att andra ska bli lidande.

Permalänk
Medlem

Känns ju otroligt skoj att dem inte ens fixat den största buggen för warlocks - pet-buggen.

Visa signatur

System: Intel Pentium 2.4GHz (533) | Abit BE7 | 768Mb DDR | 6600GT | MX500
Jag har reserverat mig för felstavningar och/eller har fel i nåt jag säger.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Vad trevligt att de äntligen gör något åt paladins. Synd bara att vi kommer behöva reagents för Greater Blessings. Så jävla svårt ska det väl inte vara att inse att 5 minuter är grymt kort tid och alltid har varit det?

Förhoppningsvis så blir dom lätta att få tag på, Paladins är ju rikemänn, så att dom får spendera lite pengar är bara rätt, men om reagents blir svåra att få tag på så blir jag bara förbannad.

5min buff på ett 5mannaparty är.... AAGH man vägrar ju buffa parties större än så :/

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
New Spell - Tranquil Air Totem. Creates a totem that reduces the threat caused by nearby party members by 20%.

SERIÖST LÄGG NER, shamaner har totems som höjer dpsen helt galet, nu kommer dom minska threat med? asså herrelol ge paladin blessing of windfury

Äsch, lugna ner dig ett hekto. Det är en airtotem dvs samma som windfury så om man inte vill ha 2 shamans i sin meleedps grupp så kan dom bara få en effekt. Paladins buffar fortfarande bättre.

Visa signatur

blubb

Permalänk
Medlem
Citat:

du vet att dom Måste ha 1 shaman/grp, medans vi enbart behöver 1 paladin per raid blessing?
Och dom kan inte ha windfury och tranquil totem samtidigt, så jag tycker det är sak samma om dom får den eller inte, mer dps eller mindre aggro, nu kan dom välja, vi har -30% aggro och +lite dmg(might blessing)..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
du vet att dom Måste ha 1 shaman/grp, medans vi enbart behöver 1 paladin per raid blessing?
Och dom kan inte ha windfury och tranquil totem samtidigt, så jag tycker det är sak samma om dom får den eller inte, mer dps eller mindre aggro, nu kan dom välja, vi har -30% aggro och +lite dmg(might blessing)..

man har ju alltid 8 eller flera paladiner ändå, och i alla dps grupper in med 2 shamaner, upp med en windfury och en tranquil

Visa signatur

Permalänk
Medlem

fan va bra att warlocks kan ha shoul shard bags nu , o över 20 slot också ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Hur ser den nya modellen för Obsidian Edged Blade ut?

Läste i _____någon patchnote_____ att de ändrat utseendet.

Hela den här tråden hanlar om just PATCHNOTES, lal windfury -_-

Permalänk
Medlem

Kommer en ny public test server att komma upp?

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem
Citat:

Grace of Air = Agility
Windfury = Extra-attack
Tranquil Air = Mindre threat

Du vet att en shaman bara kan lägga ut en totem ur varje element va?
Vad är "herrelol" för nytt skit föresten?

Permalänk
Medlem
Citat:

mhm, tranquil air totem = air totem.

grace of air & windfury totem = air.

man kan endast ha ett totem per "element" så de höjer ingen dps.

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

komer rouges och få något nytt? eller kommer inget ändras med dom?:D

Visa signatur

iBook G4 :: iMac Core Duo :: iPod G4 :: iPod G5
Apple Rules

Permalänk
Medlem
Citat:

man har ju alltid 8 eller flera paladiner ändå, och i alla dps grupper in med 2 shamaner, upp med en windfury och en tranquil

Vi brukar köra med 4 eller 5 paladins, och om man ska ha windfury+tranquil i alla melee dps grupper blir det ca 10 shamans, inte bra...dom kan nöja sig med en totem som jag sa, dmg eller threat reduction

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
Vi brukar köra med 4 eller 5 paladins, och om man ska ha windfury+tranquil i alla melee dps grupper blir det ca 10 shamans, inte bra...dom kan nöja sig med en totem som jag sa, dmg eller threat reduction

inget problem med 10 shamaner,
'

ni som säger att det är air jag skiter i det jag vet förfan, men man kan ha 2 shamaner per dps grupp

btw paladins nya talents

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-realm-te...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jippi warrior nerfad igen? När fan är dom nöjda egentligen? När en warrior med rank 14 vapen jublar av glädje över en 500 MS crit?

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Jippi warrior nerfad igen? När fan är dom nöjda egentligen? När en warrior med rank 14 vapen jublar av glädje över en 500 MS crit?

Enrage blev nerfat, ja. Men en med rank 14 vapen kan critta ~3k så nä du behöver inte överdriva.

Dock så förra patchen - nerf retaliation. Denna som kommer - nerf enrage.

Bara dom inte fortsätter så, då är det lugnt. Alltid trist när ens klass blir sämre dock såklart :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Enrage blev nerfat, ja. Men en med rank 14 vapen kan critta ~3k så nä du behöver inte överdriva.

Dock så förra patchen - nerf retaliation. Denna som kommer - nerf enrage.

Bara dom inte fortsätter så, då är det lugnt. Alltid trist när ens klass blir sämre dock såklart :/

Ja just det, sen har juh exakt alla rank 14 vapen med..

Warriors är fan nästan värdelösa nu.

Permalänk
Medlem

Warriors behöver en nerf.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C