Komplett förlorar enu en kund

Permalänk
Avstängd

Komplett förlorar enu en kund

För 2 veckor sedan beställde jag mit första vattenkylningskit.
En BlackIce Radiator
Ett Zalman CPU block
Lite nipplar och korrisionsskydd.
Och slutligen en pump.

Grejorna kom på posten. Dagarna gick och äntligen blev det löning.
Jag hämtade ut mit paket (Nu i frdags den 25'te) och kom hem. Allt var där utom min pump.
Där endast kretskortet (så man kan köra den i en molex kontakt) var där paketerat i sin antistatpåse.

Lite besviken då jag väntat i ett par dagar och ville pille med det hela helgen ringer jag in till komplett och blir tillsagd att dom ska skicka pumpen omgående. (Är en http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=314030&cks=PRL det handlar om)

På måndagen ringer jag då jag varken fått mail eller ett enda samtal från dom ang kollinr eller liknande, ville se så denverkligen var skickad.

Då får jag reda på att jag måste skicka in den delen av pumpen jag fick, så dom kan "undersöka" den. Och detta hade jag inte fått reda på såvida jag inte ringt in.
Jag förklarar för dom att jag minsann inte tänker ligga ute med frakt när felet helt klart är deras.

Killen jag pratade med skulle prata med deras chef. Och lovade att återkomma med mail. Nån timme senare får jag samma besked att skicka tillbaka den delen av produkten jag fått.
Jag skulle även använda det bifogade formuläret jag fått med.
Det var inget formulär bifogat....

Jag ringer återigen in till dom och undrar varför det är jag, kunden, som ska lida när det är dom som har gjort fel.
Ger dom ett förslag på att dom skickar pumpen, med alla dess tillbehör, tillsammans med en fraktsedel, så skickar jag tillbaka sakerna jag har fått för mycket. En smidig lösning som ingen förlorar på såvitt jag kan se det.
Men det gick minsann inte, återigen samma svar att dom måste "undersöka" produkten.
Då jag inte tänker ligga ute med pengar då felet somsagt är från deras sida ber jag att få tala med chefen på kundtjänst

Vilket jag fick tjata mig till. Dom dom hade mycket att göra. Vilket inte är mit problem. Som kund är jag den dom ska ha att göra med (det var tillochmed chefen på kundtjänst somsagt...)

Jag blev iallfall kopplad till chefen tillslut. Och där gick det iallafall lite bättre. Han hade tydligen precis varigt nere och lagt en fraktsedel på lådan som jag skulle få i lådan imogron så jag slipper ligga ute med något.
Inte det minsta nöjd, fick jag godta det. Då komplett är den enda ÅF som har pumpen jag vill ha hemma i lager.

Min poäng är detta. Varför litar inte komplett på sina kunder? Varför kunde dom inte skickat pumpen i frdags?
Eller iallafall idag och lagt med en fraktsedel där?
Nu kommer jag med riktigt mycket flyt kanske ha min pump på fredag.
Men skulle tro att jag inte har den i hand förens mån/tis om en vecka.

Nä, jag tänker inte handla från ett företag som uppenbarligen inte litar på sina kunder.

2 tummar ner för komplett.

Permalänk
Medlem

Här finns ju två synvinklar.

Varför ska komplett lita på att du inte har fått pumpen du har beställt, och inte bara försöker lura dig till en till? Jag menar, de litar antagligen på deras anställda gör ett gott jobb.

Å andra sidan, varför ska du lita på dem om de inte litar på dig?

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Avstängd

Killen jag pratade med i fredags såg ju tillochmed att pumpen inte hade blivit skicakde.
Tror hans exakta ord var nåt i stil med "Hmm, ja...du skulle ju ha fått två kollinr"

Permalänk
Medlem

Ja om det sista du skrev här stämmer så anser jag också att komplett har gjort fel. Ta alltid namn på de du pratar med, och kan jag anta att du förmedlade detta till chefen? Alltså att killen du pratade med först SA att du skulle ha fått två kolli-id?

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Avstängd

Ja, helt enkelt.
Av vilken anledning vet jag inte men.
Ångrar mig som attan att jag inte tog namnet.

Men men, bara en vecka kvar inna jag kan börja pilla ihopa min vattenkylning... -_-

Permalänk
Medlem

Re: Komplett förlorar enu en kund

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
Jag förklarar för dom att jag minsann inte tänker ligga ute med frakt när felet helt klart är deras.

Citat:

Komplett
Produkten ska dessutom återsändas till oss i originalförpackning och med betald returfrakt. Vi löser inte ut paket mot postförskott.

I och med att du handlar av Komplett så har du godtagit deras returneringsavtal.
Men visst kunde det ha skötts snyggare av komplett.

Visa signatur

"If you should ever leave me, though life would still go on believe me, the world could show nothing to me,
so what good would living do me?"

Permalänk
Medlem

Re: Re: Komplett förlorar enu en kund

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aelrik
I och med att du handlar av Komplett så har du godtagit deras returneringsavtal.
Men visst kunde det ha skötts snyggare av komplett.

Fortfarande konsumentköplagen som står över ev avtal som en affär sätter upp och i trådskaparens fall skulle t.ex denna paragraf vara rådande för hur det ska skötas av affären:

---------------------------
Avhjälpande och omleverans

26 § Köparen har rätt att kräva att säljaren avhjälper felet eller företar omleverans, om detta kan ske utan oskälig kostnad för säljaren.
Vid bedömningen av om någon av påföljderna avhjälpande eller omleverans skulle medföra oskälig kostnad för säljaren skall särskild hänsyn tas till vilken betydelse felet har, vilket värde varan skulle ha haft om den varit felfri och om den andra påföljden skulle kunna fullgöras till väsentligt lägre kostnad för säljaren och utan väsentlig olägenhet för köparen.
Avhjälpande eller omleverans skall ske inom skälig tid efter det att köparen framställde sitt krav och utan kostnad eller väsentlig olägenhet för denne. Lag (2002:587).
-----------------------------

taget ifrån http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19900932.HTM

Permalänk
Medlem

Butikernas regler/avtal står inte över några lagar. Tur är väl det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheep
Ja om det sista du skrev här stämmer så anser jag också att komplett har gjort fel. Ta alltid namn på de du pratar med, och kan jag anta att du förmedlade detta till chefen? Alltså att killen du pratade med först SA att du skulle ha fått två kolli-id?

Eller ännu hellre, spela in alla samtal du gör, utgående som inkommande, det gör jag

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Eller ännu hellre, spela in alla samtal du gör, utgående som inkommande, det gör jag

Jag med. Jag älskar min telefonväxel.
Synd att det skall behövas bara.

Permalänk
Medlem

Jag slutade handla av komplett för ett par år sedan. Väldigt otrevliga. Kan lova saker över telefon som de sedan går tillbaka på. Kan aldrig erkänna att de gjort fel. Riktiga a-holes om du frågar mig.

Visa signatur

| ASRock K8Upgrade-760GX | s754 AMD Sempron 3100+@2.4 GHz | 2x256 TwimMOS PC2700 CL2 | Radeon 9800pro |

Permalänk
Medlem

min polare fick ett minne för lite av datorbutiken.com. dom gick ner och kollade saldot som låg på +1 och skickade minnet, snabbt enkelt och vänligt!

kunde inte komplett bara kollat sitt saldo och se att det var 1+ av pumpen eller håller dom inte koll på sina varor?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Helt underbara i min mening...skickade bara för några veckor sedan tillbaka en disk, samma dag den mottogs skickade dom en ny...

Men givetvis då så klåpar man sej ju inte...utan man skickar med eventuella felkodsmed. etc. man fått av div testprg komplett ber en att köra.. Kvitto på frakt smög jag ner i kartongen å fick givetvis pengarna insatt på mitt konto sen...

Visa signatur

XP2000+@1880Mhz~164x11,5 m. Alphafläns. MsI k7t266 m. BIOS 3,7B4 G-force2 Ti m. Zalman ZM80A. 1x512 Corsair 2700. 80gig seagate. samsung-52x cdrom, plextor-16x cdr, pioneer-4x dvdr.

Permalänk
Avstängd

!!*Update*!!

Fick hem den nya pumpen idag (mikket snabbt? oja!....)

En gummi packning vart åt helvete, samt att röret som ska leda ner det varma vattnet är "komplett" av.

Kommer inte strula med enumer RMA och returer och skit då jag redan väntat 2v extra på mina grejor.

Kan abra samanfatta detta, komplett är ett ställe jag aldrig mer kommer använda. DOm må vara snabba, men strular det så kan jag lika gärna gå ner till ICA och klaga, ungefär lika effektivt.....

*edit* Ser nu att det ser ut som hela grejen fått sig en smäll så pumpen flyttat sig och smaällt av röret... Dåligt packat förmodligen du pumpen låg ute i ena kanten av lådan...*suckar djupt och rycker fram mekkarlådan*

*edit2*

Sådär, nu ska komplett skicka en ny pump, inkl en fraktsedel så jag kan skicka tillbaka den defekta. Röret som skulle leda ner vattnet visade sig vara av största vikt, då har man inte det, så kommer det en väldig massa luft i systemet.
Var en väldnas massa gnäll innan jag tillslut blev tillbaka ringd av chefen som fixade till det. (VIlket han inte kunde förra gången)

"Vi är faktiskt ett sotrt företag som skicakr över 500 paket om dagen"
Och dom lyckas endå skicka två felaktiga/deffekta produkter till mig rakt efter varandra.
Nä...komplett, detta har ni sköt MYCKET dåligt. Först nu på slutet som ni skärpte er. Men nej, nästa gång jag ska ha mer än en produkt, så tänker jag vända mig till ett annat företag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet

*edit2*

Sådär, nu ska komplett skicka en ny pump, inkl en fraktsedel så jag kan skicka tillbaka den defekta.

Man undrar om detta är den berömda SWEC-effekten...