Komplett förlorar enu en kund
För 2 veckor sedan beställde jag mit första vattenkylningskit.
En BlackIce Radiator
Ett Zalman CPU block
Lite nipplar och korrisionsskydd.
Och slutligen en pump.
Grejorna kom på posten. Dagarna gick och äntligen blev det löning.
Jag hämtade ut mit paket (Nu i frdags den 25'te) och kom hem. Allt var där utom min pump.
Där endast kretskortet (så man kan köra den i en molex kontakt) var där paketerat i sin antistatpåse.
Lite besviken då jag väntat i ett par dagar och ville pille med det hela helgen ringer jag in till komplett och blir tillsagd att dom ska skicka pumpen omgående. (Är en http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=314030&cks=PRL det handlar om)
På måndagen ringer jag då jag varken fått mail eller ett enda samtal från dom ang kollinr eller liknande, ville se så denverkligen var skickad.
Då får jag reda på att jag måste skicka in den delen av pumpen jag fick, så dom kan "undersöka" den. Och detta hade jag inte fått reda på såvida jag inte ringt in.
Jag förklarar för dom att jag minsann inte tänker ligga ute med frakt när felet helt klart är deras.
Killen jag pratade med skulle prata med deras chef. Och lovade att återkomma med mail. Nån timme senare får jag samma besked att skicka tillbaka den delen av produkten jag fått.
Jag skulle även använda det bifogade formuläret jag fått med.
Det var inget formulär bifogat....
Jag ringer återigen in till dom och undrar varför det är jag, kunden, som ska lida när det är dom som har gjort fel.
Ger dom ett förslag på att dom skickar pumpen, med alla dess tillbehör, tillsammans med en fraktsedel, så skickar jag tillbaka sakerna jag har fått för mycket. En smidig lösning som ingen förlorar på såvitt jag kan se det.
Men det gick minsann inte, återigen samma svar att dom måste "undersöka" produkten.
Då jag inte tänker ligga ute med pengar då felet somsagt är från deras sida ber jag att få tala med chefen på kundtjänst
Vilket jag fick tjata mig till. Dom dom hade mycket att göra. Vilket inte är mit problem. Som kund är jag den dom ska ha att göra med (det var tillochmed chefen på kundtjänst somsagt...)
Jag blev iallfall kopplad till chefen tillslut. Och där gick det iallafall lite bättre. Han hade tydligen precis varigt nere och lagt en fraktsedel på lådan som jag skulle få i lådan imogron så jag slipper ligga ute med något.
Inte det minsta nöjd, fick jag godta det. Då komplett är den enda ÅF som har pumpen jag vill ha hemma i lager.
Min poäng är detta. Varför litar inte komplett på sina kunder? Varför kunde dom inte skickat pumpen i frdags?
Eller iallafall idag och lagt med en fraktsedel där?
Nu kommer jag med riktigt mycket flyt kanske ha min pump på fredag.
Men skulle tro att jag inte har den i hand förens mån/tis om en vecka.
Nä, jag tänker inte handla från ett företag som uppenbarligen inte litar på sina kunder.
2 tummar ner för komplett.