Problem efter ett överhettat grafikkort.

Permalänk
Medlem

Problem efter ett överhettat grafikkort.

Vi kan börja med vad jag har för kort: Quadro4 900 xgl.

Problemet började efter att mitt kort överhettats och det tog ca en vecka innan jag han och kom på vad felet var så jag stängde av datorn plockade ut kortet och rensade rent fläckten igenom att plåsa rent sedan föll tempen på kortet till 44 grader och inte över 50 som innan.

När jag nu löst ett problem så dök ett annat upp nämligen att efter att jag återinstalerat kortet så tappade jag alla färger har bara gult blått å brunt å alla nyanser där i mellan, så jag har då tappat rött orange grönt osv!

Har uppdaterat till den senaste drivrutinen innan problemet uppstog, har testat driver cleaner pro, testat olika upplösningar och kör nu på 1280 - 1024 32-bit.

Allt funkar normalt med kortet jag kan köra allt jag kunde innan överhettningen och mitt problem med det är löst det är bara som om kortet bränt bort mina färger men kan inte hitta något som är bränt på kortet (Har kollat noga).

Hjälp vore uppskattat eftersom jag helst vill slippa att köpa ett nytt kort!

Permalänk

Kan inte ha tafsat påkortet utan anti-statlänk??

Visa signatur

NO further comments...

Permalänk
Medlem

Kolla att kortet verkligen sitter bra i moderkortet, det krävs inte mycket för att det ska kunna bli fel, ta ut det och sätt in det igen och se till att baksidan av kortet(den med kontakterna) sitter ordentligt, fick det problemet en gång jag också men det funkade perfekt efter jag satt in det igen.

Permalänk
Medlem

Det lutar nog åt et nytt kort nu, jag har testat att ta ut det men det sitter som det ska.

Har fått hem en annan dator nu, ska testa kortet i den funkar det inte så är det troligtvis statisk elektrisitet (Klantigt) !

Tack för hjälpen!