GW, SWG, MxO, DAOC..vilket gäller?

Permalänk
Medlem

GW, SWG, MxO, DAOC..vilket gäller?

Jag och polarna har lagt ner wow och tänkte dra något annat över julen, men vilket?
GW?
SWG? (Har jag spelat tidigare och längtar tillbaka lite)
MxO? Det har jag om helst aldrig hört någon "swec" åsikt om.
DAOC? Lite gammalt kankse?

Ge tips och åsikter, vi lyssnar

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

http://www.darkandlight.net/

Settlers of Ganareth startade väl idag(?), om jag inte minns fel. Om ni registrerar er nu är det bara att köra på, allderles gratis.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk

Det swg du tänker på finns inte mera. Är i princip som wow nu, de skall till och med införa skilltree-system osv. Sägs att 75% av swgs spelare har sagt upp sina konton. Så inget jag kan rekomdera.

och som nienithaur är det Dark and Light som gäller nu (DnL kommer iofs ut nästa år), och "demo" verisionen Settlers of Ganareth startar immorn (torsdag)

Visa signatur

[rDe]
Namow/Namok/ioiny - Chimaera - Rip
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Permalänk

Ultima Online! 8 år sen det släpptes och det är fortfarande ruskigt underhållande.

Permalänk
Medlem

I mina ögon är DAoC fortfarande roligt.. kommer nya saker hela tiden men går inte över till att bli som wow ;D trevligt i RvR också

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Vad säger ni om GW då, fortfarande folk som spelar?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Eve Online eller Dark And Light.

https://secure.eve-online.com/ft/?sk=IGN <- 14 dagars trial för Eve

Visa signatur

Yarr?

Permalänk
Medlem

Skulle satsa på DAoC + expansioner. Annars så är ju SW:G kul men om dina kompisar inte kört det förrut så kanske det inte är någon höjdare. Tar ju lång tid att lära sig och kan vara förvirrande till en början.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Vad säger ni om GW då, fortfarande folk som spelar?

ja det är en massa som spelar GW har även en riktig bra pvp del...

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Är Dark and light något man kommer att få köpa i affären eller är det bara att tanka från sidan och sen regga sig ?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

FF XI, är det något att ha?
Älskar allt som har med FF att göra

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Jag skulle tippa att DAoC kan vara tråkigt att börja lira från början, speciellt om man är ny, då spelet har funnits väldigt länge och alla har maxlevlade gubbar.

Spelade själv för ett par år sedan, riktigt bra spel som få fantasy mmorpg's kan slå idag. Har dock inte testat det sedan dess.

Eve online är skoj och växer så att det knakar. Om ni är flera så rekommenderar jag er starkt detta spel. Väldigt roligt med lite polare. Mycket att utforska, mycket att göra.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Jag skulle tippa att DAoC kan vara tråkigt att börja lira från början, speciellt om man är ny, då spelet har funnits väldigt länge och alla har maxlevlade gubbar.

Spelade själv för ett par år sedan, riktigt bra spel som få fantasy mmorpg's kan slå idag. Har dock inte testat det sedan dess.

Eve online är skoj och växer så att det knakar. Om ni är flera så rekommenderar jag er starkt detta spel. Väldigt roligt med lite polare. Mycket att utforska, mycket att göra.

Alla startar ju nya gubbar hela tiden så det är nog inget problem. Det är absolut inget problem om man är flera och kan starta egna grupper.

Permalänk

Jag ska börja med GW hade jag tänkt. Det blir nog bra

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Medlem

När jag spelar GW tänker jag hela tiden på vad som är bättre och roligare i WoW (vilket är det mesta imo) vilket förtar lite av upplevelsen. Hade jag inte spelat WoW innan hade jag nog uppskattad GW mer... Här är iaf det jag finner mest negativt när jag jämför med WoW, vilket du också kanske skulle göra...

Lvlandet är tråkigt och miljöerna är alldeles för linjära, jag hatar "osynliga väggar" och i GW kan man inte ens hoppa ner för en 1 meter hög sten vilket känns väldigt begränsande och onaturligt. WoW har också avgränsningar men områdena där är större och öppnare och desstuom kan du HOPPA, fick spel när jag upptäckte att man inte kunde det i GW
Jag saknade också lite känslan av att aldrig kunna vara riktigt säker när man lvlar/grindar, som man har i WoW (om man inte spelar på PvE servrar eller är i lowbie områdena), gillar utmaningen när man slåss mot en mob och någon annan spelare kommer och försöker döda en.

Mitt första intryck av PvP, vilket sägs vara GW's starkaste sida, var inte särskilt bra, dock så har jag inte testat det så mycket men jag tvivlar på att det kommer tilltala mig mer efter fler timmar. Kort sagt föredrar jag WoW-PvP mer även om det blir lite långtråkigt i längden (BG's).

Som det kanske märks så har jag inte testat GW så där jättemycket, testade PvP med en karaktär som börjar på lvl 20 (vilket jag inte ser någon mening i) samt att jag lvlade en Mesmer/necro eller vad det nu var till lvl 12 som inte heller var kul i PvP. Tröttnade rätt snabbt dvs...

Men som sagt, smaken är som baken. Är du en PvP-freak så kan nog GW vara nått...

En sak till, Guild-capen man kan skaffa är så grymt ful att man blir tårögd, oavsett färg och bild...

Permalänk

Känslan av att inte vara säker i WoW? Tillåt mig att skratta... det kvittar ju om man dör i det spelet. I EVE däremot, där vill man verkligen inte dö men det händer ändå eftersom rymden är proppfull av faror...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Känslan av att inte vara säker i WoW? Tillåt mig att skratta... det kvittar ju om man dör i det spelet. I EVE däremot, där vill man verkligen inte dö men det händer ändå eftersom rymden är proppfull av faror...

Att dö i EVE suger baffe.
Eve är riktigt kul. Inte samma "mys/gull" känsla som wow, men en riktigt skön känsla att bara glida fram tyst i rymden till nån skön amient musik.
Jag skulle verkligen rekomendera EVE. Tror att det fortfarande finns 14 dagars trial ifall ni letar lite flitigt.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

DAoC är ett utdöende spel..

Visa signatur

dator yay

Permalänk
Avstängd

I den fulla blomningens stund börjar förfallet, alla stora spel är utdöende

Testa anarchy online, riktigt nice
Gillar du att sitta och pilla så är det perfekt

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn
Ultima Online! 8 år sen det släpptes och det är fortfarande ruskigt underhållande.

Mjo, Ultima Online har i min mening det bästa systemet för karaktärsutveckling. Men så föredrar jag klass- och level-lösa rollspel.

Tyvärr har Ultima Online förstörts numera, det var mycket roligare när man faktiskt var tvungen att jobba för att utveckla sin karaktär

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
ja det är en massa som spelar GW har även en riktig bra pvp del...

Även? Gillar man inte PvP i GW så tröttnar man nog väldigt fort, med tanke på att PvP är det enda som är kontinuerligt.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinhead
När jag spelar GW tänker jag hela tiden på vad som är bättre och roligare i WoW (vilket är det mesta imo)

Kan inte annat än hålla med, de enda som jag tycke var bättre i GW än WoW är grafiken, resten är sämre IMO...
Blev riktigt besviken på GW tyvärr

Visa signatur

Dator [ MacBook Pro 13" late 2016 nTB | Core i5 6360U | 8GB RAM | 256 SSD ]
HTPC [ Apple TV (4th gen) 32GB ]
Mobil [ Nexus 6P 32 GB ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0ni
DAoC är ett utdöende spel..

That's it! Midgard, CHARGE!!! nä skojjsa bara.. men det faktiskt som du säger, det håller på att dö ut, men det finns ändå mycket folk som spelar det. och sedan dom slog ihop prydwen och exccalibur så har allt blivit bättre.. mycket mer balaserat i RvR mm.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Känslan av att inte vara säker i WoW? Tillåt mig att skratta... det kvittar ju om man dör i det spelet. I EVE däremot, där vill man verkligen inte dö men det händer ändå eftersom rymden är proppfull av faror...

Vad spelar det för roll? Känslan infinner sig där ändå. Du jämför två helt olika spel.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Ingen som spelat MxO?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
Vad spelar det för roll? Känslan infinner sig där ändå. Du jämför två helt olika spel.

Rädslan över att dö i WoW är väldigt liten eftersom konsekvenserna med att dö är väldigt små.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
Även? Gillar man inte PvP i GW så tröttnar man nog väldigt fort, med tanke på att PvP är det enda som är kontinuerligt.

nej håller jag inte riktigt med om finns en massa att göra om och om igen om man vill.

sen kanske det spelar en roll i hur mycket pengar man vill spendera osv GW har ej nån månads kostnad vilket är ett stort plus.
RedFLip
du kanske borde kolla upp lite mer info om dom spelen du nämner för att bilda en egen uppfatning:)

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0ni
DAoC är ett utdöende spel..

Just nu har ju Glastonbury(UK) öppnat vilket är en classic server så det är rätt många som kör där nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Rädslan över att dö i WoW är väldigt liten eftersom konsekvenserna med att dö är väldigt små.

Rädsla finns det ingen direkt, men osäkerheten. Jag kan få riktiga hjärtklappningar i fighter och känna adrenalinet pumpa, speciellt när man inte är beredd.. Trots de små, men jobbiga konsekvenserna. Så är jag i alla fall.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower