Permalänk
Medlem

Räcker 350w?

http://www.webhallen.com/prod.php?id=21125

Räcker en denna burk om jag ska köra:

-opteron 146
-7800gt
-DVD-brännare
-Asrock dual
-Kingston 1024 DDR400

Har för mig att jag har läst någonstans att dom rekommenderar 400w men är det lite överdrivet?

Skulle gärna vilja ha ett tips på en tyst s-ata 2 hårdisk på typ 160gb och under 1000Kr strecket

Permalänk
Medlem

Jag kör ungefär med samma saker i min och det driva av ett 380W Antec agg. Så om det är ett kvalitéts agg. så borde det orka med det utan problem.

Visa signatur

Mvh Anders

Permalänk
Medlem

Asrockkortet ska visst ha lite problem med just Antecs smartpower. Det är rekommenderat att man väljer ett annat nätagg, annars ska 350W av bra kvalitet räcka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rool
Asrockkortet ska visst ha lite problem med just Antecs smartpower. Det är rekommenderat att man väljer ett annat nätagg, annars ska 350W av bra kvalitet räcka.

Jag har antec nätagg. Det som skapar problem är att man måste ha en konverterare 20pin -> 24pin för att få strömförsörjning till moderkortet + att man ska ha i 4pins strömkabeln också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perund
Jag har antec nätagg. Det som skapar problem är att man måste ha en konverterare 20pin -> 24pin för att få strömförsörjning till moderkortet + att man ska ha i 4pins strömkabeln också

Antec har flera olika serier, det är just Smartpower folk har rapporterat problem med. Man behöver ingen adapter för 24->20, bara att köra med 4 pinnar utanför.

Permalänk

se i sign vad jag kör. Jag får problem i spel som AoE3 och CoD2. Men när jag sänker volten till minnet samt underklockar grafikkortet försvinner problemen. SmartPower kan ha svaga/instabila 12V-linor. Jag skall sälja mitt kort och byta till ett bättre.