Svenska nummer, från Sverige, som börjar på +46?

Permalänk
Medlem

Svenska nummer, från Sverige, som börjar på +46?

Blir det dyrare att från Sverige ringa till svenska nummer, men med 0046-prefixen?

Jag bor nu i England men åker hem då och då, och vill så klart inte behöva skriva om alla nummer i adressboken varje gång.

Det finns ju egentligen ingen anledning till att det skulle vara dyrare, men de kanske tolkas annorlunda iom att jag först ringer ut från Sverige, och sedan in igen?

Edit: Mitt svenska abonemang är hos Telia.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det tror jag verkligen inte har någon betydelse.

När du är i Borås behöver du inte trycka prefixet 033 och när du är i Sverige behöver du inte trycka +46 för att komma fram. Prefixen är ju bara till för att hitta rätt. Tror jag. Och du ringer ju inte ut först.. du ringer ifrån Sverige till ett svenskt nummer.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Det spelar ingen roll att man slår landsnummer först.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av triplea
Det spelar ingen roll att man slår landsnummer först.

Det är inte landsnummeret jag är orolig för, utan "00", d.v.s. instruktion som säger att nummeret är utanför de landet man befinner sig i.

Nåja, det lär väl visa sig. Slår kanske en signal till Telia när jag kommer hem, och frågar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ska inte vara nå som helst problem. det ända stället man ska tänka sig för hur man ringer till sverige (oavsett om man är i sverige eller utomlands) är åland. där blir det dyrare om man bara slår 0046 innan när man ska ringa till sverige, för då går samtalet via finland, utan man ska även slå 083 (tror ja det är ) så går samtalet direkt till sverige, inte för att det har o göra med det du frågar efter, men ändå

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

0046 och +46 är väl samma sak? Alltså, samma instruktion.
När jag ringer utomlands med vanliga hederliga telefonen så slår jag 00landsnummer eftersom + saknas.
men med mobilen slår jag +landsnummer-rikt-abbonent.
Såå... Det är nog inga problem.

Permalänk
Medlem

Jag har alla mina nummer i telefonboken i +46-format, och jag har inte märkt att det ska vara dyrare på något sätt. Däremot blir det ju mycket enklare när man är utomlands som du sa.

Visa signatur

This is a UNIX virus. Please remove all your files and copy this message to friends.
(Citera mig om du förväntar dig svar)