Billig mobil med möjlighet att spela in samtal?

Permalänk
Medlem

Billig mobil med möjlighet att spela in samtal?

Hej!
Det är så att min moster skulle behöva en telefon där hon kan spela in samtalen, hur det går till vet jag inte men jag antar att det är en knapp man trycker på under samtalets gång? Kan den andra personen höra när man startar inspelningen?

Kom gärna med förslag på Billiga mobiler med denna funktion så vore både hon och jag grymt tacksamma! Mobilen skall nyttjas ihop med ett kontantkort, så kom inte med Tre/Vodafone som förslag. Hon vill köpa mobilen "lös".

Mvh Björn

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Medlem

Har en polare som spelade in en massa skit som jag snackade på fyllan förut när jag ringde han, kan kolla om han kommer ihåg vad det var för mobil.

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey

Permalänk

På min gamla Motorla P7389 kunde man spela in samtal i typ tre minuter eller nått, men den telefonen är gamm!

Visa signatur

Core2DUO e8200. Gigabyte 8800gt. Corsair XMS2 6400, 2GB. Gigabyte EP35-DS3. Seagate Barracuda 320gb. Corsair 650w nätagg.

Permalänk
Medlem

Telefonen skall vara relativt ny, dock använder hon inte fler funktioner än att ringa och skicka sms. Hon föredrar även Nokia framför andra märken. Men som sagt, vill kunna spela in samtalen, gärna utan tidsbegränsning.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk

T610 kan spela in samtalen

Visa signatur

Jag har inte längre en Opel..

Permalänk
Medlem

Tror faktiskt de flesta nya SE-nallar har den funktionen nu.

Min w800 har det iaf. Tror att den billiga K300i kan ha det - den har iaf en ljudinspelare? Men bergis är jag inte. De skriver inte ut på sin sida att w800i kan det heller - men likväl kan den det. Tror däremot inte att en gammal T610 kan det - den har väl för lite inbyggt minne?

Permalänk

Jag spelade då in samtal med min t610 iaf... dock så kan man ju inte spela in hur länge som helst.

Visa signatur

Jag har inte längre en Opel..

Permalänk

nästan alla siemens spelar in utan tidsbegränsning. Och de är billiga ja

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Medlem

Sony Ericsson K700i fungerar utmärkt till det ändamålet.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

Hur fungerar den funktionen, trycker man på någon knapp för att starta inspelningen varje gång man vill det. Eller startar den automatiskt för varje samtal? Och märker inte den man pratar med något?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joox
Sony Ericsson K700i fungerar utmärkt till det ändamålet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EleyT
Hur fungerar den funktionen, trycker man på någon knapp för att starta inspelningen varje gång man vill det. Eller startar den automatiskt för varje samtal? Och märker inte den man pratar med något?

Du får välja att starta inspelningen varje gång du vill ha det. Under pågående inspelning avger telefonen ett pip med jämna mellanrum som den du talar med kommer att höra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Man kan ju alltid skylla på att det är batteritiden som håller på att rinna ut

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk

Det finns program att installera till nokia series 60 telefoner som automatiskt sätter igång en inspelning när ett samtal börjar . . . med förbenat mkt inställningsmöjligheter osv . . .

Visa signatur

Sqwee

Permalänk

Re: Billig mobil med möjlighet att spela in samtal?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mUpp
Hej!
Det är så att min moster skulle behöva en telefon där hon kan spela in samtalen, hur det går till vet jag inte men jag antar att det är en knapp man trycker på under samtalets gång? Kan den andra personen höra när man startar inspelningen?

Kom gärna med förslag på Billiga mobiler med denna funktion så vore både hon och jag grymt tacksamma! Mobilen skall nyttjas ihop med ett kontantkort, så kom inte med Tre/Vodafone som förslag. Hon vill köpa mobilen "lös".

Mvh Björn

varför inte vodafone? de har ju också kontantkort o.O

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Re: Re: Billig mobil med möjlighet att spela in samtal?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
varför inte vodafone? de har ju också kontantkort o.O

För att hon kanske redan har ett kontantkort från exempelvis Comviq, då vill hon inte ha en telefon som är låst till en annan operatör, vilket ju kontantkortstelefonerna brukar vara. Bortse från syftningsfelet.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk

Re: Re: Re: Billig mobil med möjlighet att spela in samtal?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
För att hon kanske redan har ett kontantkort från exempelvis Comviq, då vill hon inte ha en telefon som är låst till en annan operatör, vilket ju kontantkortstelefonerna brukar vara. Bortse från syftningsfelet.

han skrev ju "helst conviq", han skrev aldrig att andra inte gick bra, han skrev aldrig att telia osv inte gick bra... så om han Enbart velat ha Conviq så varför inte skriva Enbart för conviq....

så därför undrade jag varför vodafone inte gick bra eftersom det finns som kontantkort också.

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Billig mobil med möjlighet att spela in samtal?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
han skrev ju "helst conviq", han skrev aldrig att andra inte gick bra, han skrev aldrig att telia osv inte gick bra... så om han Enbart velat ha Conviq så varför inte skriva Enbart för conviq....

så därför undrade jag varför vodafone inte gick bra eftersom det finns som kontantkort också.

Sluta sitt och hitta på massa grejer, det enda han sa var ju att mobilen skulle köpas "lös". Comviq har aldrig nämnts annat än av mig, som exempel på operatör.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joox
Sony Ericsson K700i fungerar utmärkt till det ändamålet.

den som man pratar med hör ju klart och tydligt ett pip när man börjar spela in!