Windows XP Media Center fjärr med XP pro

Permalänk
Medlem

Windows XP Media Center fjärr med XP pro

Jag undrar om Windows XP Media Center fjärrkontroll är kompatibel med vanliga windows XP pro så man kan styra likande multimediamjukvara, känns nämnligen lite waste när man sitter med en 64 bit cpu att köra media center som kör med 32 bit.

Visa signatur

__________________
asd for life!

Permalänk
Medlem

Re: Windows XP Media Center fjärr med XP pro

Citat:

Ursprungligen inskrivet av garnser
Jag undrar om Windows XP Media Center fjärrkontroll är kompatibel med vanliga windows XP pro så man kan styra likande multimediamjukvara, känns nämnligen lite waste när man sitter med en 64 bit cpu att köra media center som kör med 32 bit.

ja.
det finns tex media portal tror jag är nåt liknande..

men jag tror inte att du kan starta upp det programmet från fjärrkontrollen..

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte det är något "waste". De tester jag har sett visar att XP 64 knappt ger några fördelar när det gäller prestanda. De flesta kör ju 32bit XP med sin A64 iaf så du kommer nog inte märka skillnaden. Du kan dock trösta dig med att MCE kommer inkluderas i Windows Vista, som ju kommer att komma i 64-bitars version.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

PowerDVD och Mediaspelaren vet jag fungerar bra med fjärrkontrollen men jag skulle helt klart kört på MCE istället för x64 så mycket annat gott man får med på köpet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Funkar vanliga program och spel som vanligt eller pippar det sig?

Visa signatur

__________________
asd for life!

Permalänk
Medlem

Precis som på vanliga XP. Media center är bara ett program som man kör och kan stänga ner och sedan använda XP precis som vanligt så det är större chans att spel inte fungerar om du istället väljer x64

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag satt och försökte få igång fjärren med xp home men jag hittade inga drivrutiner till den nån som har?

//mvh eXa

Visa signatur

De två dator nördarna till varandra.
1. -Vilken av SCSI eller IDE diskar skulle du välja...
2. -Lungt SCSI det andra är ingen idee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eXa
jag satt och försökte få igång fjärren med xp home men jag hittade inga drivrutiner till den nån som har?

//mvh eXa

det finns inga drivrutiner till tror jag..
dom skall vara inbygga i windows..alltså plug and play..

men det enda rätta är att skaffa en logitech fjärr...mycket snyggare och bättre..

eller att köpa media center edtion..

Visa signatur

Zibkus