Permalänk
Medlem

Msi K8n neo2-fx nforce 3

Tjenere köpte nyss en ny dator med ett msi k8n neo2-fx moderkort allt gick bra att sätta ihop och den funkade men när jag skulle koppla in headset så funkade inte ljudet så jag gick in på doms hemsida tankade nyaste audio drivisarna och det funkade ju. Jag har inbyggt ljudkort men har ett annat problem micken funkar inte , vet att de inte är nåt fel på den + att jag provat 2 andra mickar jag tror att de är nåt med nån drivrutiner nån som stöt på samma prblem och kan hjälpa skulle vara tacksam

Permalänk
Medlem

Du har väl dels bockat för "Mikrofon" under "Volymkontroll" samt bockat av krysset att den ska användas? Vet att jag måste göra det varje gång jag installerar nya drivisar till ljudkortet.

Permalänk
Medlem

OKEJ tack kna du lägga till simon.sodergren@gmail.com på msn och skicka drivrutinerna du andvänder okej ? om det går bra ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bizz3
OKEJ tack kna du lägga till simon.sodergren@gmail.com på msn och skicka drivrutinerna du andvänder okej ? om det går bra ?

Jag har inte samma mobo som du har. Jag antog bara att det kanske vara samma problem som jag hade, vi båda kör ju med AC97. Tog en bra stund innan jag fick ihop det för mig med ikryssandet.

Men senaste drivisar till ditt mobo finns här:

http://www.msi.com.tw/program/support/driver/dvr/spt_dvr_deta...

Ladda ner: "Realtek ALC Series AC'97 Audio Drivers for MSI nForce 3 Series board" version 5.10.0.5870 verkar vara senaste för dig.

Permalänk
Medlem

okej de är dom jag har kna du skriva allt man ska i kryssa kryssa bort är du snäll och vars jag finner allt

Permalänk
Medlem

Gå in under volymkontrollen, kanske har du en liten högtalare som ikon längs ner i högra hörnet på startfältet, annars går du in under kontrollpanelen väljer "Ljud och ljudenheter" under "Volymfliken" trycker du på "avancerat" sen "Alternativ" "Egenskaper" i rullisten kryssar du för "mikrofon" och sen trycker du okej. I "volymkontrollen"-fönstret som du nu får upp ska du nu ha ett till reglage som heter "mikrofon". Under den finns en ruta som antagligen är ikryssad, bocka av den så att du aktiverar mikrofonen. Om du sedan igen går in under "alternativ" kan du välja avancerade egenskaper och boosta mikrofonen om den inte redan är ikryssad.

Hoppas detta lyckas.