Dell levererar datorer med Firefox förinstallerat

Permalänk
Melding Plague

Dell levererar datorer med Firefox förinstallerat

<font style="font-size: 10pt"><b>Dell levererar datorer med Firefox förinstallerat</b></font> <small class="small">onsdag 28 december av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Rykten på nätet har en tid florerat kring att Dell skall förinstallera Firefox på sina datorer. Nu verkar detta ha bekräftats, skriver <a href="http://idg.se/ArticlePages/200512/28/20051228085720_CS/200512..." target="_blank">IDG</a>. Det är en av Firefox grundare som gjort denna upptäckt. Firefox har idag cirka 10% av marknaden, vilken effekt det skulle få om Dell i egenskap av världens största datorleverantör skickar med Firefox återstår att se.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kanske vore nåt att prova firsfox nångång då:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Nice. IE får lite extra konkurens, aldrig fel

Permalänk
Medlem

Härligt. När man en gång kört FF så går man aldrig mera tillbaka

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Coolt.. fan e mej på tiden

Permalänk
Medlem

M$ är pwnade

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mantus
Härligt. När man en gång kört FF så går man aldrig mera tillbaka

Det gjorde jag =P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mantus
Härligt. När man en gång kört FF så går man aldrig mera tillbaka

Exakt

Bra att dom slänger med en BRA webläsare istället för den vanliga sketna IE

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att gå tillbaka till IE nu efter en tidskörande med Firefox, älskar att ha flikar istället för flera fönster

Permalänk

vad jag fick höra från en polare så görs mycket spyware till internet explorer just för att så många andvänder det, alltså slipper man allt sånt i firefox, men om nu dell börjar andvända firefox som standard så kanske mer spyware o skit börjas göras till firefox, bara en tanke, kanske inte ens funkar så, so dont hate me

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hehe undrar just hur tillförlitlig källan är. Alltså allvar en av grundarna av FF påstår detta. Men hallåååååååå.

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk
Medlem

alltså spela roll.
IE är enda med?
och dom flesta kommer endå att köra IE.
köper man dell har man inte kanske så mycket koll om datorer och spywares(dom flesta).
så dom kommer nog att köra IE endå

Permalänk

Zourc3 - Antagligen så kommer det stå utförligt att man bör andvända Firefox. Visst, de flesta anser sig själva vara tillräckligt kunniga för att inte behöva läsa instruktioner, trots att de inte förstår att de andvänder IE när det finns något mycket bättre, men har vi tur så får vi över en del till den goda sidan.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mantus
Härligt. När man en gång kört FF så går man aldrig mera tillbaka

Eh, jo.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sobe
Eh, jo.

Varför i hela världen då ....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sobe
Eh, jo.

Det är bra sällan det.

Permalänk
Medlem

Sjukt nice.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mantus
Härligt. När man en gång kört FF så går man aldrig mera tillbaka

Kanske inte tillbaka till IE.. Men efter 1,5år med FireFox så släpptes Opera 8,5 fritt.. Efter den övergången tänker jag aldrig köra IE eller FireFox mer..

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem

Svårt att gå över till FF helt å hållet då vissa sidor inte funkar 100% med FF. T.ex svenskaspel (t.ex Lången), aftonbladet och andra websidor som har mycket flash på sina sidor. Det gör att CPU användning skjuter upp till 80%-100%.
Kör man dom sidorna med IE så är CPU användning normal dvs ligger runt 2%.
Annars så älskar jag FF.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DualCore
Svårt att gå över till FF helt å hållet då vissa sidor inte funkar 100% med FF. T.ex svenskaspel (t.ex Lången), aftonbladet och andra websidor som har mycket flash på sina sidor. Det gör att CPU användning skjuter upp till 80%-100%.
Kör man dom sidorna med IE så är CPU användning normal dvs ligger runt 2%.
Annars så älskar jag FF.

Du vet att det finns tillägg som låter dig emulera sidorna såsom i IE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mantus
Härligt. När man en gång kört FF så går man aldrig mera tillbaka

jo jag

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk

opera ftw!!!:P

Permalänk
Medlem

Nyheten låter lite konstig när ni säger att grundaren "upptäckte" att ff var förinstallerat när det snarare är frågan om en bekräftelse.

Visa signatur

"The best trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist"
-Usual Suspects

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
opera ftw!!!:P

i mobilen ja men FF i datorerna

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem

Opera är bäst, så enkelt är det. Finns ingen annan webläsare som ens är i
närheten av Opera's funktionalitet, snabbhet .. ja. Bäst helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Avant browser släpper jag aldrig!

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Avstängd

FireFox är det inget fel på, utan sidorna som inte fungerar med den...

Tills sidorna lämnat BETA stadiet kör jag tyvärr med IE.

Men komentar till nyheten : det är dags att MS förlorar lite mark, nästa nyhet jag hoppas se är att Linux eller andra OS är förinstallerade i burkarna.

Sen att något inte fungerar på andra OS än Win så är det inte fel på OS utan att mjukvaran är bara BETA.. kanske ALFA

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Ganska meningslöst då alla företag som handlar av Dell installerar om datorerna med sina egna paket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TomS
Kanske inte tillbaka till IE.. Men efter 1,5år med FireFox så släpptes Opera 8,5 fritt.. Efter den övergången tänker jag aldrig köra IE eller FireFox mer..

Håller med helt, Opera 8.5 är grymt bra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martin Nordgren
i mobilen ja men FF i datorerna

aldrig testat i mobilen men jag diggar opera stenhårt. Uppdateras inte sidorna varje gång i FF om man går tex bakåt? Iaf det gillar jag bla med Opera.. fungerar ypperligt om man spelar textbaserade spel eller fyller i formulär på nätet och något går fel... bara trycka bakåt så står varenda bokstav kvar... för sidan uppdateras inte det minsta... bekvämt för en som mig iaf=) Fast FF är det absolut inget jag säger nej till. använde det bra tag innan Opera.. tyckte illa om opera förut men nu tyckeer jag om båda och nu är jag väldigt snurrig så vet inte riktigt om jag skrivit i en rullande text som håller sig till ämnet.. säger iaf GOTT NYTT ÅR!=)