Permalänk
Medlem

Köpa billigt AGP kort.

Vilket är billigast möjliga ok AGP kort som fixar de nyare spelen med medelupplösning?

Har ingen lust att lägga ut 1500:- på ett AGP kort då resten av datorn ska bytas ut inom kort, men jag MÅSTE byta grafik NU då det sitter ett FX5200 i nu som inte orkar med något alls (Fixar inte DX9 riktigt bra tror jag..).

Såå nytt eller beggat, så billigt som möjligt.

Permalänk
Medlem

Själv har jag ett Radeon 9800Pro ALL-IN-WONDER som jag säljer till en polare i göteborg för 800kr. Du kan nog hitta liknande priser för den sortens grafikkort skulle jag tro

Visa signatur
Permalänk

Re: Köpa billigt AGP kort.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slinky
Vilket är billigast möjliga ok AGP kort som fixar de nyare spelen med medelupplösning?

Har ingen lust att lägga ut 1500:- på ett AGP kort då resten av datorn ska bytas ut inom kort, men jag MÅSTE byta grafik NU då det sitter ett FX5200 i nu som inte orkar med något alls (Fixar inte DX9 riktigt bra tror jag..).

Såå nytt eller beggat, så billigt som möjligt.

Beggat 9800 Pro är bäst i den klassen. Annars är det GF6600 eller ATIX700 som gäller och dom är inte så vansinnigt mycket vassare än det du redan har.

Hade samma problem för nån månad sen och är nöjd med mitt val.

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk

Re: Köpa billigt AGP kort.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slinky
Vilket är billigast möjliga ok AGP kort som fixar de nyare spelen med medelupplösning?

Har ingen lust att lägga ut 1500:- på ett AGP kort då resten av datorn ska bytas ut inom kort, men jag MÅSTE byta grafik NU då det sitter ett FX5200 i nu som inte orkar med något alls (Fixar inte DX9 riktigt bra tror jag..).

Såå nytt eller beggat, så billigt som möjligt.

Jag funderar på att uppgradera té ett x850xt.... så mitt 9800pro IceQ 128mb kanske är intressant??

Visa signatur

*** Intel Core i5 2500K@4,3ghz, Antec KÜHLER H2O 920, Asus P8P67 Pro rev B3, G.Skill Sniper Edition 1600Mhz 8GB, Asus R9 280x DC2T 3GB, SSD Samsung 840 Pro , Seagate Barracuda Green 2TB, Corsair AX 750W 80+ Gold, Corsair Obsidian 650D, LG W2363D-PF 23" LCD 120 Hz ***

Permalänk
Medlem

9800pro är ett mycket bra kort.

Köpte mitt precis när det kom ut för 4000 spänn (två år sen?)
Men det håller fortfarande måttet vill jag lova.
Har lirat Doom3, BF2 och FEAR utan några större problem.

Det viktigaste är att du har minst en gig RAM så du slipper HD lagget.
Jag har sett att det finns här på marknaden för en rimmlig slant.

Visa signatur

2600k@ 4,4 Vattenkylt med en Noctua 120mm @ 7v. 16 gig Corsair Dominator. GTX 1050 Ti Passivtkylt. Corsair RM550 80 Gold. Corsair M4 ssd 256 gig. Asus Sabertooth p67. (Takfläkten låter mer än själva datorn).

Permalänk
Medlem

Fan vad skönt att få samma svar av så många.
Ett 9800pro får det bli.

"Sexyfrogz" har ett PM.

Ska nog köpa lite mer minne också, så är det någon som sitter på ett 512Mb PC3200 för mycket så skicka ett PM till mig.

Permalänk

X700 256 meg från mig för 800:-

Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia