Bilder på Radeon X1900

Permalänk
Medlem

Det ser ju exakt likadant ut som ett GF kort ju, förutom färgen

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Får hoppas det blir bra

Visa signatur

Snöskotermeganörd

Permalänk
Medlem

Öh, har inte ATi redan släppt ett speciellt kort för att konkurrera med GTX 512? Typ X1800XT PE eller nåt.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

@alving: Nej, det var bl.a. ASUS som fick överklocka deras nuvarande X1800XT.. som därmed vart snabbare än 7800GTX512 i 3dmark05.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x [Noctua NH-D15S chromax.black] | ASUS Crosshair VIII Dark Hero | 2x16GB G.SKILL Trident Z Neo [F4-3600C16D-32GTZN] | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | ASUS PG279Q | ASUS Thor 850W | WD Black SN750 1TB | Fractal Design R4

Permalänk

men spelar roll gummiboll 4000kr 5000kr eller 9000kr det är skit dyrt och jag pungar aldrig ut så mycekt för ett grafikkort.

för dyrt men så har Nvidia och ATI monopol så dom kan styra o ställa som de vill fy faan hatar monopol

att datorer ska behövt bli klass begrepp mellan rika mindre rika och dom som inte har råd hur de än gör är för jävligt

detta med att alla hushåll ska ha datorer faller liksom sönder ju.

en svensson har inte råd med det senaste men det har ju o adnra sidan dom som har bra inkomst eller är ekonomiskt oberoende så är det den galna sanningen

ONT:
nice kort blir en killer
men recensioner vore ju nice
men ja och en dröm inget annat för min del iaf.

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
men spelar roll gummiboll 4000kr 5000kr eller 9000kr det är skit dyrt och jag pungar aldrig ut så mycekt för ett grafikkort.

för dyrt men så har Nvidia och ATI monopol så dom kan styra o ställa som de vill fy faan hatar monopol

att datorer ska behövt bli klass begrepp mellan rika mindre rika och dom som inte har råd hur de än gör är för jävligt

detta med att alla hushåll ska ha datorer faller liksom sönder ju.

en svensson har inte råd med det senaste men det har ju o adnra sidan dom som har bra inkomst eller är ekonomiskt oberoende så är det den galna sanningen

ONT:
nice kort blir en killer
men recensioner vore ju nice
men ja och en dröm inget annat för min del iaf.

Behöver Svensson X2 4800+, 2*GTX 512 MB i SLI och 2 GB internminne? Njae, en Svenssondator går allt att få tag på för väldigt lite pengar nu, värre var det förr, när en ny dator kostade 25 000.

Datorhobby är ju ändå en ganska billig underhållning jämfört med mycket annat, exempelvis bilar, motorcyklar o.s.v.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Att det är en billig hobby kan ju diskuteras i all evighet.. hade jag fått (kunnat) utöva min hobby som jag ville skulle de kosta mig en miljon i veckan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Behöver Svensson X2 4800+, 2*GTX 512 MB i SLI och 2 GB internminne? Njae, en Svenssondator går allt att få tag på för väldigt lite pengar nu, värre var det förr, när en ny dator kostade 25 000.

Datorhobby är ju ändå en ganska billig underhållning jämfört med mycket annat, exempelvis bilar, motorcyklar o.s.v.

ha ha klockren kommentar, gör som jag både ha sketen dator OCH mc istället...

Visa signatur

Lenovo Thinkpad P50 | 32GB RAM | SSD 750GB | Lenovo ThinkPad USB 3.0 Dock | 2x ASUS 24" (VP248QG)

Permalänk

ok kankse inte en svensson men dom som vill ha lite bättre dator osv.

visst vissa har råd inge snack men va ja vill poängtera är varför ska allting vara så förbannat dyrt rena rama överpriser ja menar ett graffe för 7200kr vad kostar det att göra 900kr eller...vet ej ärligt men ändå

så är prisran alldeles för höga fan innan man har råd att uppgradera så är det förlegade saker

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk

Jaha. Har man sett.

"Hellre död än röd"

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Jaha. Har man sett.

"Hellre död än röd"

Det gäller i politik men inte i grafikkortssammanhang

Får hoppas detta blir ett vettigt kort och att det kommer ligga på en 6000kr, helst billigare naturligtvis.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
ok kankse inte en svensson men dom som vill ha lite bättre dator osv.

visst vissa har råd inge snack men va ja vill poängtera är varför ska allting vara så förbannat dyrt rena rama överpriser ja menar ett graffe för 7200kr vad kostar det att göra 900kr eller...vet ej ärligt men ändå

så är prisran alldeles för höga fan innan man har råd att uppgradera så är det förlegade saker

är detta ett svensson forum tycker du ?

Visa signatur

Gammal är gubbe