Mmorpg där pvpn står i centrum

Permalänk
Medlem

L2 kan jag inte säga att jag gillade, spelade 4 veckor och det var
slöseri med min tid. Men jag är ingen fan av asiatiska MMO, bara grind
och obalanserad PVP.

Men man måste ju prova innan man dömmer.

edit* glömde bort att logga in med min användare när jag skrev
om Darkfall. satt hos en bekant när jag skrev. Så skäll inte på
"Jussila" ang det inlägget utan det är jag som får ta smällen isf =P

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vansinne
L2 kan jag inte säga att jag gillade, spelade 4 veckor och det var
slöseri med min tid. Men jag är ingen fan av asiatiska MMO, bara grind
och obalanserad PVP.

Men man måste ju prova innan man dömmer.

edit* glömde bort att logga in med min användare när jag skrev
om Darkfall. satt hos en bekant när jag skrev. Så skäll inte på
"Jussila" ang det inlägget utan det är jag som får ta smällen isf =P

Nyfiken, vad vart du för level efter dina 4 veckors spelande? Enligt mig kan man inte dömma spelet fören level 52+ (dömma pvp:n innan 52+ är bara löjligt). Att springa runt i Gludio / Dion området är inte att spela Lineage. Det är nog som du säger, du "pallade" inte trycket.

Permalänk
Medlem

jag håller med ovanstående att Lineage 2 är speleta att spela om man är ute efter PvP, eftersom det är så givande att PvPa i det, man kan tjäna bra mycket mera på att jaga personer med "karma" (PKat någon) än att farma mobs en hel dag...

Visa signatur

Om du någonsin får en bra ide' glöm den!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi

Sen kanske man kan gå in på lite mer detail angånde vad många tror om L2, aka ifall man dör så droppar man all sin gear. Inte helt sant. Blir du dödad av en mobb så har du en välldig smal channs att droppa 1-3 items, dock är det inte så vanligt, och ja du kan alldrig droppa dit vapen på det här viset.

PvP kan du alldrig droppa någonsin så länge du inte är röd och har mer en 5 PK's. Samt är du röd och har mer en 5 PK's så kan du även droppa dit vapen så se till att inte PK'a för mycket. Finns quest som tar bort PK's o.s.v. Detta system är där för att göra PvP bättre. Det ska finnas en möjlig het att ta kål på folk, men endå inte göra kanking önskevärt, så som många andra MMO's blir. Typ WoW där man känar fullt på ganking.

Att man inte kan dropa saker är ju inget som gagnar PvP. Snarare tvärt om. Om man har något som man är så rädd för att droppa så betyder ju bara det att gear är viktigt och hur skulle det kunna ha någon positiv påverkan på PvPn? Det ska vara skill mot skill inte gear mot gear.

Ultima Online har full loot och det kommer Darkfall Online också att ha.

Angående antalet deltagare i en strid så var det mer bilderna jag reagerade på. Verkar vara fler än 40st på dem.

Btw förlorar man något på att dö i Lineage 2? Kom aldrig så långt slutade rätt tidigt..

Permalänk
Medlem

Pvp = Player versus Player
Läser du vad Mugi skriver så ser du att man bara kan droppa nått om man dör av mobbs eller om man har mer an 5 PK's. Blir man röd (pk-stats) så har man alltså dödat någon som ej försvarat sig, detta kallar inte jag pvp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Aspen-
Pvp = Player versus Player
Läser du vad Mugi skriver så ser du att man bara kan droppa nått om man dör av mobbs eller om man har mer an 5 PK's. Blir man röd (pk-stats) så har man alltså dödat någon som ej försvarat sig, vilket inte är den riktiga pvp:n i spelet

Har läst det men min fråga kvarstår.

Att man inte dropar något har jag förstått men frågan är om det är något annat man blir av med. Man måste ju förlora något på att dö?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie
Har läst det men min fråga kvarstår.

Ja, man förlorar någonting på att dö. Om man inte förlorar någonting på att dö, vad är då meningen med att döda någon?

Pvp i "arenan" förlorar man dock ingenting på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Aspen-
Ja, man förlorar någonting på att dö. Om man inte förlorar någonting på att dö, vad är då meningen med att döda någon?

Underbart! Gillar du PvP ska du tydligen inte spela Lineage 2. Det verkar nämligen inte vara roligt där.

Aja jag ska inte döma ett spel jag inte provat. Det verkar bara inte falla mig i smaken.

Permalänk
Medlem

Att personen man dödar förlorar någonting tycker jag de som gör spelet roligt. Om man inte förlorar någonting så kvitter det ju om man gör sitt bästa eller ej.

Förstår dig inte riktigt, vill du eller vill du inte att man ska förlora nått när man dör? Du skriver nämligen imot dig själv känns det som (kan vara jag som är trött).

"Att man inte kan dropa saker är ju inget som gagnar PvP. Snarare tvärt om. Om man har något som man är så rädd för att droppa så betyder ju bara det att gear är viktigt och hur skulle det kunna ha någon positiv påverkan på PvPn?"

- Ja, man förlorar någonting på att dö.
"Underbart! Gillar du PvP ska du tydligen inte spela Lineage 2. Det verkar nämligen inte vara roligt där."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie
Att man inte kan dropa saker är ju inget som gagnar PvP. Snarare tvärt om. Om man har något som man är så rädd för att droppa så betyder ju bara det att gear är viktigt och hur skulle det kunna ha någon positiv påverkan på PvPn? Det ska vara skill mot skill inte gear mot gear.

Ultima Online har full loot och det kommer Darkfall Online också att ha.

Angående antalet deltagare i en strid så var det mer bilderna jag reagerade på. Verkar vara fler än 40st på dem.

Btw förlorar man något på att dö i Lineage 2? Kom aldrig så långt slutade rätt tidigt..

Tja beror helt o hållet på hur man ser det, man förlorar på att dö i L2 i vilket fall som hällst, man förlorar XP. Items vist kan man bli av med men det är enns eget fel, samt items generällt kostar extremt mycket, och tar värkligen lång tid att skaffa. Droppa dessa i PvP blir typ 1 dags PvP'ande o sedan 3-4 månaders jagande av pengar för att ersätta det skulle inte tro det.

Samt skulle man förlora alla items i PvP alltid så låter det inte precis så roligt heller, t.ex. måste ut o jaga nytt så fort man har dött en gång. Specielt inte roligt för klasser som INTE är byggda för att tåla stryk eller enns ge stryk Typ healers. vem som hellst kommer rapa dem när de ser dem ute på grund av att de vill ha deras saker o vad för channs har de ^^.

I vilket fall som hellst, ja du har något på att förlora i PvP och därigenon gör det roligare, Dock inte items.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Aspen-
Att personen man dödar förlorar någonting tycker jag de som gör spelet roligt. Om man inte förlorar någonting så kvitter det ju om man gör sitt bästa eller ej.

Förstår dig inte riktigt, vill du eller vill du inte att man ska förlora nått när man dör? Du skriver nämligen imot dig själv känns det som (kan vara jag som är trött).

"Att man inte kan dropa saker är ju inget som gagnar PvP. Snarare tvärt om. Om man har något som man är så rädd för att droppa så betyder ju bara det att gear är viktigt och hur skulle det kunna ha någon positiv påverkan på PvPn?"

- Ja, man förlorar någonting på att dö.
"Underbart! Gillar du PvP ska du tydligen inte spela Lineage 2. Det verkar nämligen inte vara roligt där."

Först och främst så bör jag säga det att jag tycker inte om PvP som styrs av hur bra vapen etc man har. Det jag menar med det som du citerade är att jag antar att vapen och sådant är viktigt om man bara dropar ett par grejer ibland.

P.S Jag är trött.

Permalänk

Mycket trevligt med så många svar!

som så många påpekar verkar darkfall bli bra, men har vetat om spelet ett tag och stått i betakö sedan den öppnades Dock är jag lite tveksam eftersom också detta verkar bli någon sorts av fpsmmorpg där jag saknar 3person systemet.

Lineage2 ska jag definivt titta närmare på men som någon sa att mass pvp utgör inte allt eftersom det oftast mer blir antalet som avgör och inte "skillsen". Är därför mer gillande av tex 3-4 grupper där man har en chans att ta ner en grupp som är dubblet/tredubblet så stor som en själv, eftersom ens egen grupp har teamwork och "skills". Och detta är i mitt tycke inte obalansering utan bara förnuft hur man ska handla i sådana situationer.

PvP 1vs1 behöver inte betyda bara bästa gear, vapen whatever utan också hur du lägger upp dig strategiskt mot den andra klassen/rasen ja allt sådant. Men utifrån detta bygger jag min mesta erfarenhet av star wars galaxies där innan combat upgrade var så, och jag är antgligen väldigt insnöad i det.

Ska titta lite närmare på alla de andra tippsen med som jag inte kommer ihåg i skrivandets stund men ultima online var ett av dom..

Ett annat spel som jag kan rekomdera en titt till er andra mmorpgera är pirates of the burning sea som verkar bli väldigt egenartat. http://www.flyinglab.com/pirates/index.php om jag inte har fel. Jaa, mer kan ni ju läsa där men mja ni har nog redan en uppfattning om vad det handar om genom namnet

Gott nytt år föresten

jakob

edit: missminde mig väldigt fel på pirates-addressen, kirrat nu i alla fall!

Visa signatur

[rDe]
Namow/Namok/ioiny - Chimaera - Rip
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Aspen-
Nyfiken, vad vart du för level efter dina 4 veckors spelande? Enligt mig kan man inte dömma spelet fören level 52+ (dömma pvp:n innan 52+ är bara löjligt). Att springa runt i Gludio / Dion området är inte att spela Lineage. Det är nog som du säger, du "pallade" inte trycket.

Jag märker att du har svårt att godta att andra inte gillar L2 lika mycket som du, släpp
det och låt det vara.

Efter den "fria" månaden så spelade jag inge mer.. tror jag bara var lvl27 när jag la det
på hyllan. Jag är lite mera åt RP hållet, därför tilltalar inte asiatiska MMO mig. och jag
har spelat MMO i 7 år så jag vet vad jag vill ha i ett spel.. tyvärr så spelar jag inget
för tillfället för att jag inte har tid.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Självklart godtar man inte när folk snackar negativt om spel dom egentligen inte spelat. Visst finns det folk som inte gillar Lineage, även efter 52. Du är garanterat en av dem som inte skulle spela efter 52 då du uppenbarligen har problem med "asiatiska MMO" :rolleyes:.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jarefjäll
Lineage2 ska jag definivt titta närmare på men som någon sa att mass pvp utgör inte allt eftersom det oftast mer blir antalet som avgör och inte "skillsen". Är därför mer gillande av tex 3-4 grupper där man har en chans att ta ner en grupp som är dubblet/tredubblet så stor som en själv, eftersom ens egen grupp har teamwork och "skills". Och detta är i mitt tycke inte obalansering utan bara förnuft hur man ska handla i sådana situationer.

Och detta skrivet av oxo en person som inte har spelat L2 tillräckligt för att utryka sig om det är sant eller inte har själv spelat spelet i snart 2 år så jag vet i alla fall vad jag snackar om.

det är inte antal som det handlar om som jag skrev innan, de bilderna jag postade var det ca 7 vs 28 klaner, de 7 klanerna höll slottet.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Lineage2 knäcker allt i pvp... Inte för att det är mycket mer pvp men därför att det är mycket mer allvarligare.