wow/Hårdvaru problem.

Permalänk
Medlem

wow/Hårdvaru problem.

Det hela började med att wow stängde av sig mitt inne i spelet, hela dator skärmen slocknade, jag nyligen köpt ett nytt grafik kort, så det kan det troligtvis inte vara något fel på.
Har nya drivrutiner och stabil temperatur.
Sen formaterade jag om datorn, installerade om wow. Och nu är det samma problem.

Ibland när allting "slocknar", och jag startar om datorn, så kommer det upp text när den kontrollerar minnet före inloggningen där det står något i stil med "Disk boot failure, insert system disk and press enter".
Kanske inte helt korrekt ordagrant med något i den stilen.
Men detta kommer bara ibland, för att starta datorn måste jag stänga av och på nätaggregatet och starta datorn, då kommer det inte upp något fel meddelande.

Nu till min fråga, är det wow det är fel på? är det någon hårdvara?
Tacksam för snabba svar!
Peace

Visa signatur

Jag är jag och du är du?

Permalänk
Medlem

Låter ju som din hårddisk är nära på att krascha ifall den säger vid boot
"Disk boot failure, insert system disk and press enter".

Permalänk
Medlem

Testa annan IDE kabel till hårddisken.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Det är SATA

Visa signatur

Jag är jag och du är du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ploppan
Det är SATA

Testa annan S-ata kabel då?

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Re: wow/Hårdvaru problem.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ploppan
Det hela började med att wow stängde av sig mitt inne i spelet, hela dator skärmen slocknade, jag nyligen köpt ett nytt grafik kort, så det kan det troligtvis inte vara något fel på.
Har nya drivrutiner och stabil temperatur.
Sen formaterade jag om datorn, installerade om wow. Och nu är det samma problem.

Ibland när allting "slocknar", och jag startar om datorn, så kommer det upp text när den kontrollerar minnet före inloggningen där det står något i stil med "Disk boot failure, insert system disk and press enter".
Kanske inte helt korrekt ordagrant med något i den stilen.
Men detta kommer bara ibland, för att starta datorn måste jag stänga av och på nätaggregatet och starta datorn, då kommer det inte upp något fel meddelande.

Nu till min fråga, är det wow det är fel på? är det någon hårdvara?
Tacksam för snabba svar!
Peace

Står det "master boot error, please insert proper boot device" typ. Isåfall kan du ta o prova med en annan S-ATAkabel. Kan hjälpa om du sprayar kontakten med något bra medel att spraya kontaktytor med, men det ska du alltså bara göra på kabeln och inte hddn/moderkortet. Men iofs kostar en S-atakabel mindre än en sån sprayburk så

Permalänk
Medlem

Jupp, har testat byta kabel men det var ingen skillnad.
Blir till att beställa en ny HDD, har ni några tips på någon sån? Gärna under tusenlappen

Visa signatur

Jag är jag och du är du?