Permalänk
Medlem

trådlöst vs lankabel

Har ett modem zyxel 660h och en zyxel g2000 och "telia", lan och wireless funkar var för sig men inte i hop?????. Visst är jag en någornlunda newbie men ändock skall det inte bara funka eller?? /pelle

Permalänk
Medlem

du kan inte köra både och till samma pc samtidigt. Det förstår inte ditt windows...

Visa signatur

We live in the age o stupidity || SparcStation 20,384mb RAM,1gb disk,2*125mhz, Solaris8
--------------------------------------------------------------------------------------------
Every suicide is a solution to a problem. -- Jean Baechler

Permalänk

Det finns ju ingen anledning att köra både och samtidigt.

Fast ska du ha både om du typ sitter vid arbetsplats och sen tar med din laptop och sitter i soffan samtidigt som teven går så kan du använda WLAN. Då kan det vara idé, men då kanske du ska ställa in olika IP-adresser (om det ens går att sätta både LAN och WLAN till samma interna IP). Ska du surfa och flytta filer så rekommenderar jag att du använder trådburet. Det är lite mer tillförligt.

Och ska du göra inställningar i routern så ska de göras med trådburet för annars kan det bli galet.

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Jag kan ha båda samtidigt med olika IP,n bara att den drar trafiken över den förbindelsen som upprättades först.

Vet inte om den går över till den andra om jag drar ut tp,n / kopplar ner det trådlösa.