Är GT eller Ultra Högst?

Permalänk
Medlem

Ooooh, får jag vara med o tävla om vem som har störst mental penis? Jag menar, tråden har redan urartat, så att om inte SphiniX anser sig ha fått ett svar han trivs med får han starta en ny tråd, för våra egon är minsann viktigare. Och jag ska bara be o få tala om en sak, mitt ego har ett eget höghus med 116 lägenheter att bo i. Stort ego, behöver gott om plats. i källaren på det höghuset gömmer jag alla mina lik, så det ser bra ut när nån tittar i gardroben. För att gå vidare i texten, är jag så jävla bäst på allt med datorer, att om jag startade supportfirma skulle ni ringa till mig båda två, för att få tips på hur ni skulle bräcka varandra.

Äh, tagga ner va. Gamma buggen är välkänd, och inte till speciellt mycket besvär. Självklart får tillverkaren av grafkortet skulden om det som syns på monitorn buggar, oftast ända fram tills dess att buggen patchas av spelutveklaren.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att de inte lyckats fixa den buggen ännu
Men tillsist kanske den fixar sig
För ingen kommer väl sluta spela Quake 3
iofs gick det ju sätta gamman snabbt via konsolen.. men jag tröttnade..

men åter till hans kort köp:

slår det inte mycket i pris.. ta Ultrat

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Vila i frid

Tack för alla svar. Det får bli ett 6800 Ultra, när jag får pengar. Så clockar jag det när man "Behöver". Vill inte ha aTI ... Hur högt tror ni att jag kommer med ultrat?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

R9800Pro fungerade klockrent för mig, gamman var klanderfri (jag har kört q3 och kör fortfarande en hel del Q3). Jag hade dock ett GFFX5900Ultra innan 9800-kortet och DET var kasst, sålde på direkten och köpte ATI-kortet istället som var vida överlägset allt nvidia hade på den tiden.

Permalänk
Medlem

Du kan få ett demo-x på komplett för 2900kr.... Kanske finns för mindre någon annan stans...

Angående prestandan... Inget fel på 6800Ultra... Mitt Gainward Golden Sample funkar perfa på 99% av alla spel, ska du ha det framtidssäkra alternativet av dom två så är 6800Ultra att föredra då det har SM 3.0 vilket X850XT inte har

Permalänk
Medlem

OF:Hade 3st olika ATi 9800Pro kort. På inget av dom fungerade TV-Outen som den skulle, på ena kortet la den av efter 2 veckor, på det andra la kortet bara av och vägrade att starta igen, men efter det att TV-Outen fallerat där med. På det tredje så vägrade TV-outen att funka, men kortet rullar hyfsat iaf, förutom att jag får felmeddelandet om "Vpu-Recover failure" och omstart ibland. Men det var annars bra sprutt i kortet på den tiden. Fick dock sitta och köra över filmerna på tjejens gamla dator som hade ett Nvidia GF3Ti200 kort så fort det var filmdags, vilket var ju pinsamt tanke på det kortets ålder och prislappen som då var på ATi kortet. Men jag tycker dock att bilden i Windows verkar lite skarpare med ATI kortet än med mitt nuvarande GF 7800GT kort.

ON: Tror du blir nöjd oavsett kort. Bra kort båda. Men dom slår ju varandra på olika saker, så att folk startar ett flamewar över detta är ju rent sagt patetiskt. Blir ju ändå brutal prestanda ökning vilket kort du än tar. Sen om ett ATi X850 XT demokort från komplett kostar 2900kr, så skulle jag alla dagar i veckan skramla lite till och köpa ett Nvidia 7800GT för en 3500kr istället.

Lycka till!

Visa signatur

Sys:Intel Q9450@3,2 Ghz, Nividia GTX260 (192), 4Gb Ram DDR2, 750Gb SATA2 Samsung F1 HDD, X-Fi Fatality Ljudkort, Corsair 750w HX.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Kan vi inte alla bara komma överens om att meningar som "dito äger dito i allt!" eller "*biiiip* rockar sönder *biiip* i allt" inte får existera?

Det är så fantastiskt att folk kan häva ur sig så mycket skräp och substanslösa påståenden. Allting rotar sig i att ingen vill ha fel. Man vill inte vara idioten som köpte fel kort eller idioten som har köpt av "fel" märke. Bara för att jag köper ATI så måste jag tycka att dem är gudar och allt dem gör är "bäst" och erhåller högsta fantastiska kvalité. Man vill ju inte sluta med att någon tittar på dig och pekar "in your face", när man har fått 100 poäng mindre i 3Dmark. Därför ljuger man ihop allt till en fantastisk historia om det inte stämmer in med normen.

När jag läser att någon skriver X850PE äger 6800Ultra så hårt. Så sänks den personen, åtminstone i mina ögon, till en lobotomerad fjortonåring med alldeles för stora glasögon.

Här är ett ord som ni kan ta och slå upp. Objektivitet.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Objektiv, nånting med kameror, inte sant? eller det är nånting som går att äta?

Jag måste dock hålla med dig, det är tragiskt hur fort alla trådar spårar ur och blir rena "mitt märke är coolast" historier. Vad är det här? Är Swec befolkat av vilsegångna fotbollshuliganer till största delen? Ja, det är hemskt elakt av polisen att försöka hindra er från att slåss. De borde hålla matchen, släppa ut alla vanliga åskådare, släppa in alla hulliganerna på plan, och flygdumpa in tillhyggen till er, så ni kan ta ut "mitt lag är bäst" aggresiviteten där.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Hedersmedlem

Så här blir det för att det finns 2 tillverkare av grafikchip så jag kräver att dom går ihop till ett företag, NAvTidIia...

Mitt nästa kort kommer att heta X790019000GTXXTX

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Så här blir det för att det finns 2 tillverkare av grafikchip så jag kräver att dom går ihop till ett företag, NAvTidIia...

Mitt nästa kort kommer att heta X790019000GTXXTX

Precis, jag vill ha ett Monopol som kan stardanisera allt! Ett val av grafikkort, ett val av CPU.

Frid och harmoni skulle infinna sig på forumet och aldrig mer skulle någon känna sig nedstämd eller förtryckt över att han/hon valt Nvidia eller ATI.

Peace my brothers!

PS: ULTRA spöar GT Fett;)

Visa signatur

[ICARUS][b][ATHLON 64 X2@2500MHz][EPOX 9NDA3+][4x512MB CORSAIR XMS][GF 6800ULTRA@450/1250][THERMALTAKE TSUNAMI]
[NEMESIS][PENTIUM 4E@3500MHz][ASUS P4C800-E DELUXE][2X512MB TWINMOS DUAL][GF 6800LE@12x1,6,405/860][CT DRAGON]
[/b]

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
Objektiv, nånting med kameror, inte sant? eller det är nånting som går att äta?

Jag måste dock hålla med dig, det är tragiskt hur fort alla trådar spårar ur och blir rena "mitt märke är coolast" historier. Vad är det här? Är Swec befolkat av vilsegångna fotbollshuliganer till största delen? Ja, det är hemskt elakt av polisen att försöka hindra er från att slåss. De borde hålla matchen, släppa ut alla vanliga åskådare, släppa in alla hulliganerna på plan, och flygdumpa in tillhyggen till er, så ni kan ta ut "mitt lag är bäst" aggresiviteten där.

B!

Ja man undrar. Fin liten reflektion där.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av per79a

Precis, jag vill ha ett Monopol som kan stardanisera allt! Ett val av grafikkort, ett val av CPU.

Frid och harmoni skulle infinna sig på forumet och aldrig mer skulle någon känna sig nedstämd eller förtryckt över att han/hon valt Nvidia eller ATI.

Peace my brothers!

PS: ULTRA spöar GT Fett;)

Du kan ju testa att flytta till Kuba. Där kör de hårt på monopol.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Vila i frid

Hej nu har jag en ny fråga: Ultra eller GS? Jag ska somsagt spela med kortet!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ultra är bättre än GT, för det var väl GT det gällde?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Vila i frid

GS nu

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ah ok

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roVVel
http://www.sbs.o.se/default.asp?artnr=Leadtek7800GT

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artid=PNY7800GT

ett sånt måste väl ändå vara mest prisvärt för runt 3k?

Det ska va agp =/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
Tråkigt att de inte lyckats fixa den buggen ännu
Men tillsist kanske den fixar sig
För ingen kommer väl sluta spela Quake 3
iofs gick det ju sätta gamman snabbt via konsolen.. men jag tröttnade..

men åter till hans kort köp:

slår det inte mycket i pris.. ta Ultrat

Hade det problemet ett par gånger förr. Sedan gjorde jag min cfg skrivskyddad och det verkade lösa allt!

Visa signatur

Hej jag heter Patrik och jag är eBay-narkoman

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SphiniX
Hej nu har jag en ny fråga: Ultra eller GS? Jag ska somsagt spela med kortet!

Ultra är mycket bättre än GS.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SphiniX
Hej nu har jag en ny fråga: Ultra eller GS? Jag ska somsagt spela med kortet!

GT är bättre än GS så resten kan du nog lista ut själv
Ultrat är givet om man inte börjar FPS/krona, klockmöjligheter osv...
Men ska du ha bästa nVidia-kortet köp Ultra...

Permalänk
Medlem

Killen har ju redan bestämt sig men här är ett test med x850XT vs 6800Ultra. Tycker inte 6800Ultra direkt spöar skiten ur ett x850XT dock.

*edit* en länk är ju att föredra kankse:
http://www.techpowerup.com/reviews/Sapphire/Radeonx850xtpeagp...

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk
Medlem

Nej. Gt är inte bättre än GS när det gäller Pci-E, kanske Agp däremot.

http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/geforce-6800gs...

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel, men har inte 6800Ultra slutat tillverkas?
Men det kanske finns ett par exemplar kvar ute på hyllorna trots det...

Visa signatur

#1 AMD A64 3700+ KAB2E 2,8 GHz, 7950GT 512MB @ 600/1600, Abit KN8-Ultra, 1GB PC3200, Audigy SE, 160 GB, Hiper Type-M 530W.
#2 AMD A64 3500+ LEBBE 2,6 GHz, 6800LE @ 16,5 400/900. MSI K8N Neo2 Platinum, 512 MB PC3200, 80 GB, 300 Watt Suntek

Permalänk

ATI

Satsa på ATI!

Permalänk

Nvidia :D

Satsa på Nvidia

Visa signatur

Amd 64 3000+ | 512x4 | Gforce 6800ultra (agp8x) | 80gigx2 | Razer diamonback | eXactMat | 19"TFT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
Objektiv, nånting med kameror, inte sant? eller det är nånting som går att äta?

lol, hoppas du var ironisk

För övrigt har jag inget att tillägga. Håller med de intelligenta inläggen ovan.

Dock håller jag absolut INTE med per79a.
Usch. Låter inte som kapitalism och tillgång/efterfrågan iaf. Öppen marknad ska det vara.

Nu blev väl även detta ett inlägg utan mening. Tyvärr.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Lite OT

SphiniX hur kör du din 3000 med multi 12.5?

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte