Permalänk

Level 30 i WoW

Hej alla.
Jag har precis blivit lvl 30 med min NE Hunter i spelet WoW.
Och jag har lite frågor till er med mer erfarenhet.
Jag har bara haft spelet i cirka 3 veckor.

Okej fråga 1:
På vilket ställe kan jag hitta passande quests för min level?
Jag har gjort alla quests i Wetlands, Redrige,Ashenvale, Darkwood.

Fråga 2:
Jag är Hunter och kan då alltså ha ett pet.
Kan någon rekomendera en bra, skulle vara jätte snällt.

Tack för mig

Permalänk
Medlem

1. testa Desolace, Några STV quests kanske, eller Shimmering Flats i Thousand Needles,

2. spelar inte så stor roll, här kan du se vilka pets som kan lära sig vad

http://www.goodintentionsguild.info/hunters.html

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

tämj olia pets med bra attacker (dash, clav mm)som du lär dig efter du dödat några mobs sen kan du dumpa dom och lära ditt main pet

till main pet så ska du ha ett som slår med 1.0 tex katt om du ska pvpa

Permalänk
Sötast
Permalänk
Entusiast

Arathi Highlands för lvl 30-35+, norr om wetlands.

edit: och hoppas för allas skull att du inte heter Legolas lol.

alltid några Legolas variationer av NE hunters i WSG/AB -_-

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Haha, nej Legolas heter jag inte
Tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem

Arathi Highlands, och Stranglethorn Vale

Permalänk
Medlem

Tar det 3 veckor för att levla till level 30?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Tar det 3 veckor för att levla till level 30?

kan ta en vecka eller 2+ år beror väl på hur mycket man spelar, så dum fråga o.O

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Tar det 3 veckor för att levla till level 30?

För mig tog det väldigt lång tid att levla till 30.

Jag har en druid, och än så länge är jag bara i levle 57 och jag har fyllt på mitt abbonemang 1 gång.

Jag har spelat i ca 4 månader.

Deathwing - Macceswe (klaga in på mitt namn tack)

EDIT: Då kan jag väll låna tråden lite
Jag är som sagt level 57 (snart 58, ungefär 40k XP kvar)

Vart kan jag grinda? Jag är väldigt trött på Winterspring och Eastern Plaguelands. Någon som vet något ställe?

Helst ska det vara beasts så jag kan skinna, för jag tjänar väldigt bra med lädret på min server (10rugged= 3.5G)

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Tar det 3 veckor för att levla till level 30?

Jag har lite mondre än 3 dagar spelade påmin nya shaman som strax blirlevel 30 (29 nu) så det går att klara på betydligt mindre än en vecka. Som sagt beror det på hut mycket man spelar :P.

Angående var du kan hitta quest tycker jag att de ogres som hittas i Duskwood ungefär vid korsningen i mitten är grymma för grinding i din level.

Visa signatur

Just do it.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag skaffade wow:
2 January 06 19:37 CET

Och jag spelar ganska mycket. Har fått upp en warrior till lvl 8 det var min första men han lade jag ner. Nu kör jag med min orc hunter som är på lvl 17.5 och sen lite andra gubbar på lvl 3-4

Sen kan det ju vara bra om ni har playtime på 3 veckor eller har ni haft den gubben så länge också. Ganska stor skillnad.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar

Helst ska det vara beasts så jag kan skinna, för jag tjänar väldigt bra med lädret på min server (10rugged= 3.5G)

OT: Hur säljer du det och till vem? Vendors?

Jag har playtime 10 dagar, men det är säkert minus 1-2 dagar som är AFK, när man varit på toa,
när man bara låtit det ståpå och när man ätit
Eller när man bara inte gjort nått, typ gått runt och glott...

Blir ju mycket så, just nu grindar jag i STV men du ska nog inte dit förens lvl 35+.
Har typ inte gjort nått quest i wetland så Det är rätt olika vad man väljer!

Permalänk
Medlem

en väldigt off topic fråga men vill inte starta en ny tråd...

Vet någon vart man kan ladda ner wow? Jag har nyligen formaterat hårddisken och har inte kvar cdskivorna.. Eftersom man ändå måste ha ett account på wow-europe så ser jag inte detta som något olagligt så ta inte bort detta inlägg

Visa signatur

60 Rogue @ Vek'nilash 60 Druid @ Zenedar (Nerlagd) 60 Rogue @ Zenedar (Nerlagd) Notebook: Dothan 2GHz | 1024MB 400MHz RAM | GF 6800 Go 256MB | 17" TFT | Server: AMD Athlon64 3200+ 939 0.09 | 2x Corsair Value 512 DDR400 Dualmode | Seagate 1x 250GB 1x 200GB S-ATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
För mig tog det väldigt lång tid att levla till 30.

Jag har en druid, och än så länge är jag bara i levle 57 och jag har fyllt på mitt abbonemang 1 gång.

Jag har spelat i ca 4 månader.

Deathwing - Macceswe (klaga in på mitt namn tack)

EDIT: Då kan jag väll låna tråden lite
Jag är som sagt level 57 (snart 58, ungefär 40k XP kvar)

Vart kan jag grinda? Jag är väldigt trött på Winterspring och Eastern Plaguelands. Någon som vet något ställe?

Helst ska det vara beasts så jag kan skinna, för jag tjänar väldigt bra med lädret på min server (10rugged= 3.5G)

Från lvl 57+ var jag också väldigt trött på att grinda , gjorde mest instancer till lvl 59 , asså bara instancer hela tiden om o om strat scarlet , baron , scholo , UBRS....
kanske går slött men iaf roligare , annars är owlbeasts i winterspring bäst , 300+ exp för varje och de dör nästan direkt ju .
I UBRS dock kan du skinna drakarna så du kan få red/black/green/blue dragonscale , de säljs för mycket på AH.

glömde en sak , om du gör instancer lär du definitivt hitta saker som du behöver , det är ju ett plus...

sen till 60 var jag i Silithus

Dock elementals i silithus droppar ofta essence of air vilka går för 10+g på AH , så efter ett par timmar hade man sånna för 70g+ och någon blå och gröna saker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoi
Vet någon vart man kan ladda ner wow? Jag har nyligen formaterat hårddisken och har inte kvar cdskivorna.. Eftersom man ändå måste ha ett account på wow-europe så ser jag inte detta som något olagligt så ta inte bort detta inlägg

Inte säker, men det borde väl fungera med denna om du har en cdkey http://www.fileplanet.com/158404/150000/fileinfo/World-of-War...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Vart kan jag grinda? Jag är väldigt trött på Winterspring och Eastern Plaguelands. Någon som vet något ställe?

Helst ska det vara beasts så jag kan skinna, för jag tjänar väldigt bra med lädret på min server (10rugged= 3.5G)

Skit i att du är trött på WS, grinda i Yetigrottan precis väster om Everlook. Där kan man tjäna en hel del pengar eftersom dom släpper både pengar och går att skinna.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Account Created:
23 February 05 17:23 CET

och jag har en lvl35 warlock på shadow moon.. Den fyller 1 snart

Sedan fattar jag inte varför folk har så jävla bråttom att levla upp till 60 och sedan köra instancer.. jag tycker att det är lite mysigt att lunka omkring och göra lite quests här och där, en sån jävla hysteri för att komma upp till 60 så fort som möjligt, skaffa sig den fetaste gearen och stå och kötta ett och samma djur i en vecka..?

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeaN
Account Created:
23 February 05 17:23 CET

och jag har en lvl35 warlock på shadow moon.. Den fyller 1 år på måndag!!:D

Sedan fattar jag inte varför folk har så jävla bråttom att levla upp till 60 och sedan köra instancer.. jag tycker att det är lite mysigt att lunka omkring och göra lite quests här och där, en sån jävla hysteri för att komma upp till 60 så fort som möjligt, skaffa sig den fetaste gearen och stå och kötta ett och samma djur i en vecka..?

på måndag är det den 23dje januari ;D

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
på måndag är det den 23dje januari ;D

hehe, ingen aning om vad det är för månad

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
OT: Hur säljer du det och till vem? Vendors?

Det säljer jag i det lokala Auktionshuset

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Det säljer jag i det lokala Auktionshuset

Okej, måste nog vara RÄTT så bra djur man skinnar för att få tag i det va?
Säljer Medium Leather för 50s på det lokala aktionshuset där jag bor just nu

Aja, LvL 30-35 var för mig STV och Arathi Highlands, jag skinnade raptors och det finns i princip raptors upp till lvl 37, så där kan man stanna ett tag.

STV är enligt mig lite svårare, questerna där kräver att du ska döda djur (Tiger mastery, Panther mastery, Raptor mastery).
Rätt enkelt, men inte fullt så enkelt med 3-4 Hordes som kastar sig över dig fortare än vad du hinner skriva LOL.
Hordes är totalt utanför kontroll på min server i STV, det är helt galet vad dom gankar Det finns liksom ingen hejd på det
För att inte tala om Nessingways expidition, när man ska lämna in questen, Jo tjena möts av 5-6 hordes i campet (dom lämnar ju också quets där) då är det bara springa
En del lvl 60 dock som kommer dit då och då för att hjälpa alla oss som questar (eller också säger man helt enkelt till en kompis)

Jag själv vistas typ inte i STV utan att veta att nån kan hjälpa mig!

Edit: Jag är lvl 37