Permalänk
Medlem

Vilken temperatur i chassit?

Vad är en normal temperatur i chassit? Kör en 3500 Venice med originalkylning, ett 6600 med fläkt och har ett ECS KN1 Sli extreme. Inget är klockat...än. Har en termometer stående på grafikkortet och den visar på runt 27 grader. Är det för varmt

Permalänk
Medlem

nej då, inte alls

Permalänk

Jag har uppemot 42*c ibland så det är nog lungt för dig

Visa signatur

E2140@ 3,44ghz: 120- ultra extreme: Corsair 520w: Gigabyte ds4: corsair xms2 800mhz cl4 2 gig: 6800nu :/ Antec nine hundred

Permalänk
Avstängd

13 i min

Visa signatur

Amd x2 3800+ | 1 GB Crucial PC3200 | MSI K8N Neo4 series | Radeon x850 pro | 250 GB sata

Permalänk
Medlem

kör min med 25C så då är nog din också ganska lugn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAJGÅR
13 i min

Mmm... förmodligen.

Alltså det säger väl sig självt har man ett par grader över rumstemperatur så kan det omöjligen vara farligt.

Permalänk
Medlem

Har runt 22-23 C framför min CPU, men allt under 35 eller något är nog helt OK.

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av east_lake
Mmm... förmodligen.

Alltså det säger väl sig självt har man ett par grader över rumstemperatur så kan det omöjligen vara farligt.

hånar du min temp ?

Visa signatur

Amd x2 3800+ | 1 GB Crucial PC3200 | MSI K8N Neo4 series | Radeon x850 pro | 250 GB sata

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAJGÅR
13 i min

Kyler du datorn med flytade kväve eller bor du utomhus ?

Permalänk
Avstängd

haha ne inte riktigt

Visa signatur

Amd x2 3800+ | 1 GB Crucial PC3200 | MSI K8N Neo4 series | Radeon x850 pro | 250 GB sata

Permalänk
Medlem

Har 46 grader nu. Men det stämmer knappast då om jag sticker in handen så är det knappt ljummet därinne. K8T neo's tempsensorer suger.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.