Permalänk
Medlem

Byte av Grafikkort.

Mitt Asus Radeon 9600XT börjar bli lite sletet, fläkten har börjat ge sig och dagens spel kräver allt mer & mer!

Nu till min fråga, jag sitter på ett moderkort utrustat med vanlig AGP port, samt en AMD XP 2800+ och 512 DDR400.

Är det värt och köpa ett nytt AGP kort? Eller borde jag byta upp mig till AGP-Express? Vad behöver uppgraderas då?

Tack på förhand!

Visa signatur

AMD XP 2800+ @ 2.3Ghz / 2 x Twinmos 256MB DDR400 / Asus Radeon 9600XT / 120GB WD 7200rpm.

Permalänk
Avstängd

Jag antar att du menar "pci - express" och inte agp express, men annars så ror jag att du ska satsa på ett helt nytt system.
Undrade typ samma sak förra veckan fick det svaret :S
Man får mycket bättre grafikkort för pengarna i pci express än i agp, typ

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

hade jag varit du om jag inte hade så Jättefett med pengar hade jag satsat på ett http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=317148&cks=PRL
och 512mb minne till (en uppgradering under 2000kr)
men som michael123 säger så får du bättre grafikort både för pengarna och prestandamässigt med pci e

Med ska du köpa dig ett sådant system Moderkort,processor,minne,grafikort,nätagrigat,, med Hyffsad prestanda så kostar det mellan 7-10 000kr

Fick mitt system i fredas som kostade 9200kr systemet var.

Amd - 64 3500+ 939
Asus A8N-SLI Deluxe
Twinmos 2048mb minne
X850xt
Hyper 480w nätagrigat

Så det kostar allt om.

Mvh victor

Visa signatur

Dagens Citat :Då måste man Ominstalera det förbannade helvetiska Windows SKRÄPET IGEN!!!

Permalänk
Medlem

Processorn är det inget fel på (knappast moderkortet heller då du har 400MHz minnen bla)

Så att köpa helt nytt tycker jag skulle vara bortkastade pengar.
Mera minne och ett bättre grafikkort löser nog dina problem...

Ett riktigt prisvärt kort just nu (till AGP) är GeForce 6800GS.

Annars LartiC:
Var det inte lite dumt att köpa ett SLi-moderkort och ett ATi-grafikkort?