Permalänk
Medlem

windows på ny dator

jag ska köpa ny dator. jag har windows på datorn jag har nu men ingen riktig windows installations skiva.. bara en recovery skiva.. windows var redan installerat när jag köpte den här datorn.. kan man fixa så att windows kommer över till den nya datorn?

Permalänk

Ja, köpa ny licens med cd

Visa signatur

->Can you still feel the butterflies?<-
Jimmy Eat World | Fall Out Boy

Permalänk
Medlem

så det går inte att använda de windows ja redan har?

Permalänk
Medlem

jag har en licens men kan jag installera med den licensen på nya datorn? jag har ingen riktig installations skiva heller

Permalänk
Inaktiv

Antagligen så sitter det en nyckel på sidan av datorn, ladda ner det windowset och linstallera med den skivan, sen ringer du microsoft för att aktivera nycklen, de är skit trevliga där. Säg bara som det är.

Lycka till

Permalänk
Visa signatur

AMD Opteron 1800 | 2 x 1024 G-SKILL|7800 GT | . ASUS A8N-SLI NF4 S939 | OCZ Modstream 450W | Antec Sonata | 3Dmark 05 - 7912.

Permalänk
Medlem

om jag laddar ner de o fixar så de funkar på nya datorn.. kommer de funka på gamla då också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mig
om jag laddar ner de o fixar så de funkar på nya datorn.. kommer de funka på gamla då också?

Lagligt sett får du ej göra det. Eftersom att du bara har en (1st) köpt licens. Sen att ingen skulle märka dig, eftersom sådär x% (x > 30) av alla windows XP installationer är piratkopierade.

Så, det är väl upp till dig om hur snäll du vill vara

Visa signatur

Doubleint.com - Webben har aldrig varit enklare.

Timesharing.se - En liten tjänst som löser ett stort problem.

Permalänk
Medlem

jag har xp home edition.. finns det bara en version av de att ladda ner? jag har recovery cd där jag tror windows installationen ligger.. kan jag pröva att installera windows på nya datorn med recovery skivan? recovery skivan är märkt med märket min gamla dator har.. så det går att installera på 2 datorer med en cd-key?

Permalänk
Hedersmedlem

Tråd låst och rensad. Håll er till reglerna

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X