Förinställda MALLAR till MMC?

Permalänk
Medlem

Förinställda MALLAR till MMC?

Hej

Ska sätta upp en dator som folk ska andvända men dom ska ha begränsade resurser. Jag andvänder mig av Microsoft Management Console(MMC) Jag har börja leka själv men undrar om det finns några klara mallar som man kan ladda in i programet? Vart får man tag på den mallen isåfall? Ska kunna leka lite själv men vill ha en mall som jag kan jobba på.

Hoppas ni förstår mig annars så blir det en annan förklaring: )

Visa signatur

XP1700+@2657mhz
XP1700+@2518mhz

Permalänk
Medlem

MMC i sej har inget med några mallar att göra... det är bara en program snutt som du kan lägga till olika sorters snapins i. I dessa snapin:er så kan man ändra inställningar i olika program/system mm

förstår inte riktigt vad du är ute efter

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
MMC i sej har inget med några mallar att göra... det är bara en program snutt som du kan lägga till olika sorters snapins i. I dessa snapin:er så kan man ändra inställningar i olika program/system mm

förstår inte riktigt vad du är ute efter

Det jag är ute efter är en fil som redan har allt inställt som jag kan importera till MMC.
En mall för mig är en fil med user som har väldigt liten access i datorn, tex bara kunna andvända IE.

Visa signatur

XP1700+@2657mhz
XP1700+@2518mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oblic
Det jag är ute efter är en fil som redan har allt inställt som jag kan importera till MMC.
En mall för mig är en fil med user som har väldigt liten access i datorn, tex bara kunna andvända IE.

Du vill ha en exporterad group policy helt enkelt...

Permalänk

Som jag förstår det ska du göra detta lokalt på den dator.
Och då räcker inte de inställningar du kan i mmc'n till.
Antingen får du fixa så att du kan med group policy's eller använda mjukvara ifrån tredjepart t.ex Fortres.

Jag har själv satt upp datorer i publika miljöer bl.a på ett bibliotek. Då använde jag mix av de inställningar du tittar på samt Fortres. I något fall användes även ett security card.

Mvh Magnus

Visa signatur

Unix brings the power.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cbe
Du vill ha en exporterad group policy helt enkelt...

Exakt, undrar vart man får tag på sån fil? Håller på och letar men har än så länge inte hittat...

Visa signatur

XP1700+@2657mhz
XP1700+@2518mhz

Permalänk
Medlem

Du hade upptäckt hur man gör om du läst i dokumentationen... men här har du det serverat:

http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/a...

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Jag vet hur man importerar filen men om man vill ha en fil som är redan
inställd, var får man då tag på den? Om det finns någon sådan.

Visa signatur

XP1700+@2657mhz
XP1700+@2518mhz

Permalänk
Medlem

Du brydde dig inte om att läsa klart länken jag gav dig?
Här har du det med serverat: C:\windows\security\templates\

Läs nu både hjälpen och den länken jag gav dig...

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T