Permalänk
Medlem

Köpa ny mp3, vilken?

Hej, har tänkt att köpa en ny mp3 om en månad eller två. frågan är ju bara vilken.

lite krav är väl
bra ljud
helst utbytbart batteri
minst 512mb minne
bra batteritid
bra "mappsystem"

så, vilken borde man köra på?

har kollat lite på tex iaudio U3 (trots att den har inbyggt batteri) och den verkar nice en kompis har den, men de e en sak ja inte gillar med den. bara ett problem, kan inte komma på vad de e får bara känslan att ja inte skulle gilla den

sen känns de ju lite som att man antingen får välja bra ljud och inbyggt batteri eller dåligt ljud och utbytbart batteri

runt 2000kr får den kosta

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Re: Köpa ny mp3, vilken?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulchi
Hej, har tänkt att köpa en ny mp3 om en månad eller två. frågan är ju bara vilken.

lite krav är väl
bra ljud
helst utbytbart batteri
minst 512mb minne
bra batteritid
bra "mappsystem"

så, vilken borde man köra på?

har kollat lite på tex iaudio U3 (trots att den har inbyggt batteri) och den verkar nice en kompis har den, men de e en sak ja inte gillar med den. bara ett problem, kan inte komma på vad de e får bara känslan att ja inte skulle gilla den

sen känns de ju lite som att man antingen får välja bra ljud och inbyggt batteri eller dåligt ljud och utbytbart batteri

Kika på Meizus modeller. E2 och E3 är små, har utbytbart batteri och mycket bra ljud. Jag kan med mkt gott samvete rekommendera dem

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk

Har nyligen köpt "snikmodellen" av iAudio X5, kallad M5. Tyvärr är det inget utbytbart batteri men de 14 utlovade timmarna räcker alldeles utmärkt för långresor och liknande. Ljudet är väldigt bra, om man inte kör med de medföljande lurarna som verkligen är kassa. Minnet är på 20 gig. Mycket rekommenderad.

Permalänk
Medlem

för "okänt" märke

har tänkt att bara köra kända märken, rätt trött på budget numer.

nu kanske Meizu inte är så jättebudget, men ja hitar då inte så många som säljer den iaf

edit: Lyckotomten: 14 timmar räcker inte för mej e ju tänkt att ha mest på resor och sånt. min gamla hade en batteritid på ca 12 timmar, och då bytte ja batteri varanan dag i stort sett så ska de va inbyggt batteri så ska de nästan vara 18h+ alltså, om inte spelaren i övrigt är ett monster vill säga

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

iaudio u3

Permalänk
Medlem

Ipod nano skulle jag köpt, den har 2 gig bra batteri tid har fått väldigt bra betyg i tester.

Mvh lalaz0r

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lAlAz0r
Ipod nano skulle jag köpt, den har 2 gig bra batteri tid har fått väldigt bra betyg i tester.

Mvh lalaz0r

har den bra ljud då?

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk

Har själv kollat efter spelare med bra batteritid och jag tror Iriver har en spelare med GRYM battertid, kommer inte ihåg vilken det var men kolla in irivers sida.
Själv ska jag köpa en Iaudio X5L då den hade allt jag behövde plus att den ser och känns otroligt bra ut

Permalänk
Medlem

Jag kan också rekommendera iAudio U3.
Har själv en, och än så länge har jag inte hört en enda mp3 spelare som har bättre ljud. (än så länge....)

EDIT:

Citat:

har kollat lite på tex iaudio U3 (trots att den har inbyggt batteri) och den verkar nice en kompis har den, men de e en sak ja inte gillar med den. bara ett problem, kan inte komma på vad de e får bara känslan att ja inte skulle gilla den

I'm sorry what?
Vad menar du.... Varför skulle du inte gilla den? Vad är det för känsla?

EDIT2: Om det är bra ljud du är ute efter, så kolla in iAudio och iRiver då.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpeedFreek
Har själv kollat efter spelare med bra batteritid och jag tror Iriver har en spelare med GRYM battertid, kommer inte ihåg vilken det var men kolla in irivers sida.
Själv ska jag köpa en Iaudio X5L då den hade allt jag behövde plus att den ser och känns otroligt bra ut

Iriver T30 du tänker på eller? en sak stör mej, de finns ingen joystick

King-Elen: vet inte, får den känslan bara men de blir nog en sån ändå, verkar ju inte finnas nå mycke bättre att köpa så

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Meizu E3 säger jag. Grym spelare som smetar dit en Ipod utan vidare i ljudkvalitet!

www.meizu.se

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Kommande iAudio6 så då? Mer info om du söker i forumet eller kollar nyheten på framsidan. Ute i mitten av februari, känns helt klart värd att vänta på men kan nog komma att hamna utanför din budget... beror lite på vad 2gigs versionen kommer kosta.

Frågar du vad som har bra ljud och det ska diskuteras drar du igång en evighetsdisskution. Därför gör vi såhär;

Vad ska du ha för hörlurar till din spelare? Ska du köra med de som följer med kan du strunta i "bra ljud" kriteriet då det kommer låta lika illa oavsett spelare.

Vilka andra "ljudenheter" använder du i dagsläget som du tycker ljudet är bra i? "Bra ljud" är väldigt subjektivt... Meizu, iAudio och iRiver är alla i absoluta toppklassen när det gäller ljud och funktioner kring det.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulchi
Iriver T30 du tänker på eller? en sak stör mej, de finns ingen joystick

King-Elen: vet inte, får den känslan bara men de blir nog en sån ändå, verkar ju inte finnas nå mycke bättre att köpa så

Jag fick också en känsla innan jag köpte den.
Typ.... iAudio U3 ser så .... vanligt ut. Typ som de flesta mp3 spelarna gör.

Men så köpte jag den ändå.... kanon helt enkelt.

Citat:

bra ljud
helst utbytbart batteri
minst 512mb minne
bra batteritid
bra "mappsystem"

Bra ljud - Som in i helvete
Helst utbytbart batteri - Synd där
Minst 512 minne - Finns i 512, 1 och 2 GB
Bra batteritid - 20 timmar
Bra mappsystem - Du kopplar in den, går in i "flyttbar hårddisk", skapar vilken map som helst, och där har du den i mp3 spelaren.

Du behöver inte heller ha ngt program för att överföra låtar, det är bara att koppla in.

EDIT: ELLER så kan du vänta på iAudio 6, så som Hauk säger.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk
Kommande iAudio6 så då? Mer info om du söker i forumet eller kollar nyheten på framsidan. Ute i mitten av februari, känns helt klart värd att vänta på men kan nog komma att hamna utanför din budget... beror lite på vad 2gigs versionen kommer kosta.

Frågar du vad som har bra ljud och det ska diskuteras drar du igång en evighetsdisskution. Därför gör vi såhär;

Vad ska du ha för hörlurar till din spelare? Ska du köra med de som följer med kan du strunta i "bra ljud" kriteriet då det kommer låta lika illa oavsett spelare.

Vilka andra "ljudenheter" använder du i dagsläget som du tycker ljudet är bra i? "Bra ljud" är väldigt subjektivt... Meizu, iAudio och iRiver är alla i absoluta toppklassen när det gäller ljud och funktioner kring det.

har ett par Sony MDR-ED21LP just nu inga riktiga värstinglurar men ja tycker de låter bra iaf.

mja.. bra ljud idag.. de ja har att jämföra med är min 1.5 år gamla noname mp3 som de typ finns 5eqs på där duger väl ljudet, men det finns mer att önska. i syrrans iriver 790 så är v'l ljudet bättre än i min gamla. så den e godkänd iaf.

och det känns som att bra ljud blir prioriterat framför nått annat

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

sagt det förr och säger det igen: AUDIO X5L, 35 timmar och 30 gig borde räcka även för dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
sagt det förr och säger det igen: AUDIO X5L, 35 timmar och 30 gig borde räcka även för dig.

Tyvärr väger den som lika mycket som 6st MEIZU E3. Ett mindre kärnkraftverk och näst intill inte portabel anser jag.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Fattar inte den hyster som skapats om att allting ska vara litet och skit...

det är ju bara att stoppa den i fickan och glömma bort att den ligger där ju, den väger bara 180 g ffs men då kan du glo på film i flera timmar...

Permalänk
Testpilot

Jag köpte en Meizu E5 för typ ett halvår sen och kan absolut inte rekomendera den. När man spelar en låt så har den ingen processorkraft kvar till navigeringen så allt går skitsegt, är helt outhärdligt. Brusade även i tysta partier på låtarna och det är inte acceptabelt. Deras support tycker jag var rätt dålig med, fick knappt nått svar när jag frågade om segheten.

Har haft en iriver (iFP-700-serien) och den var jag riktigt nöjd med, skitbra ljud och trevliga funktioner. har dessutom utbytbart batteri (AA) så den verkar ju passa dig. iriver har riktigt bra svensk support, man får svar skitsnabbt på deras forum.

Nu har jag en iAudio U3 och är jättenöjd med den, har massor av trevliga funktioner och batteriet räcker jättelänge. Enda anledningen till att jag bytte var att irivern bara var på 256MB. Har inte varit i kontakt med supporten så kan inte uttala mig om dom.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Fattar inte den hyster som skapats om att allting ska vara litet och skit...

det är ju bara att stoppa den i fickan och glömma bort att den ligger där ju, den väger bara 180 g ffs men då kan du glo på film i flera timmar...

Man glömmer inte bort nästan 200gr. Tyvärr alltså. Är man ute efter bra ljud får du minst lika bra ljud i 30gr som ca 200gr.

hunden: Meizu E3 har inte samma processor som E5(Sigmatel) utan kör Philips Nexperia och den visar ingen antydan till lagg överhuvudtaget.
Sen släpps ju mjukvaror varje 1-2 månader och hastigheten har förbättras i den senaste för E5an.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Man glömmer inte bort nästan 200gr. Tyvärr alltså. Är man ute efter bra ljud får du minst lika bra ljud i 30gr som ca 200gr.

vågar med stor trygghet påstå att ljudet i en x5 är mycket bättre i meizu.

men men, jag kan personligen inte förstå hur det skulle vara jobbigt att bära runt på en x5 då jag själv gör det hela tiden utan att märka av den...

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
hunden: Meizu E3 har inte samma processor som E5(Sigmatel) utan kör Philips Nexperia och den visar ingen antydan till lagg överhuvudtaget.
Sen släpps ju mjukvaror varje 1-2 månader och hastigheten har förbättras i den senaste för E5an.

Så seg som jag tyckte den var så räcker inte en fördubbling

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
vågar med stor trygghet påstå att ljudet i en x5 är mycket bättre i meizu.

men men, jag kan personligen inte förstå hur det skulle vara jobbigt att bära runt på en x5 då jag själv gör det hela tiden utan att märka av den...

Då skulle du ta och testa de båda innan du säger för mycket

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulchi
för "okänt" märke

har tänkt att bara köra kända märken, rätt trött på budget numer.

nu kanske Meizu inte är så jättebudget, men ja hitar då inte så många som säljer den iaf

edit: Lyckotomten: 14 timmar räcker inte för mej e ju tänkt att ha mest på resor och sånt. min gamla hade en batteritid på ca 12 timmar, och då bytte ja batteri varanan dag i stort sett så ska de va inbyggt batteri så ska de nästan vara 18h+ alltså, om inte spelaren i övrigt är ett monster vill säga

Meizu är knappast en budgetmärke, snarare ett premiummärke och tvärtom vad "hunden" må säga har de nog Sveriges bästa support... Dock kommer det nog inte mjukvara så ofta som Fiero säger.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Jag säger inte att ljudet inte är bra i miezu_:n, utan att den är bättre i x5:an

Permalänk
Medlem

jag är ju inte dummare än att ja fattar att i stort sett alla mp3spelare har brister

men tror att iudioU3 är den bästa för mina krav får man en nätadapter med så man kan ladda den genom ett vägguttag? tyckte polaren mumlade nått om de men han kan svamla på rätt duktigt

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Testpilot

Nej, det får man inte tyvärr. Det är inte så jobbigt att ladda i en dator ioförsig, går på nån timme.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Pulchi, är jag möjligtvis polaren som svammlar?

Nej men U3 verkar väl det bästa valet tycker jag, om du inte vill satsa på en Monolith du också? Kostade ju totalt £94 så det var inte så farligt. (1 257,40 SEK)

Fast du kanske inte orkar krångla från England så då är nog U3 bäst..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Pulchi, är jag möjligtvis polaren som svammlar?

Nej men U3 verkar väl det bästa valet tycker jag, om du inte vill satsa på en Monolith du också? Kostade ju totalt £94 så det var inte så farligt. (1 257,40 SEK)

Fast du kanske inte orkar krångla från England så då är nog U3 bäst..

nej de e inte du de e simmen ^^

eftersom att du krånglade rätt duktigt från england så vettefasen kanske finns nån butik som har postförskott?

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+