Permalänk
Medlem

nettolagret.se?

jag undrar om ni har hört något om www.nettolagret.se?
Hittar ingen direkt info om det företaget. De är rätt så billiga och har relativt låg frakt. Det som dock gör mig lite kritisk är att jag inte ser något info om hur man pröjsar med förskottsbetalning. Det står bara att man kan välja mellan postförskott och förskottsbetalning.
Visa, faktura, PG etc. ?

Visa signatur

| Ryzen 9 5900X | Noctua NH-D15 | 32Gb DDR4 Corsair Vengeance LPX 3600MHz | 500GB Samsung 980 Pro NVMe M.2 | 1TB WD Black NVMe M.2 | EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA | MSI MEG X570 UNIFY | Fractal Design Define 7 Compact |

Permalänk

Sidan jag kom till var verkligen helt mupp och kändes verkligen oseriös. En massa bilder på varor som inte var länkar. Sedan provade jag att beställa en vara bara för att kolla betalningssätten. '

Då till min förvåning så hamnar jag helt plötsligt på en sida där det står tack för din beställning, jag hade bara skrivit lite saker i fälten så en riktig beställning blev det inte. Jag fick inte upp något val av betalning.

Skulle aldrig få för mig att handla där hur billigt det än är, om dem inte ens kan göra en sida hur kan de då sköta ett företag?

Permalänk
Medlem

Med tanke på alla produkter kan den nog vara seriös, funderar på att beställa nåt billigt bara för att testa

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Jag såg då inget om F-skattebevis eller organisationsnummer mm på den där sidan. Så betala inte i förskott är mitt råd.
Handla från kända firmor på internet är väl ett allmänt råd som fortfarande borde gälla.

Permalänk
Medlem

Re: nettolagret.se?

Jag har inte handlat där själv, men de verkar ju ge ett seriöst intryck. Det är nog ett rätt så stort företag eftersom de har flera hundra av varje grafikkort i lager till exempel och noggranna uppgifter om när grejer kommer in om det inte har det hemma. De har säkert bara glömt att skriva på sidan vad de har för registreringsnummer och telefonnummer och det är nog bara att maila dem och påpeka detta. Skulle nog tro att det är rätt många här på forumet som handlat från dem för det verkar vara ett rätt känt företag. Det är nog bara att ringa dem och säga att du vill betala med ditt kreditkort så går det säkert bra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foppemoa
jag undrar om ni har hört något om www.nettolagret.se?
Hittar ingen direkt info om det företaget. De är rätt så billiga och har relativt låg frakt. Det som dock gör mig lite kritisk är att jag inte ser något info om hur man pröjsar med förskottsbetalning. Det står bara att man kan välja mellan postförskott och förskottsbetalning.
Visa, faktura, PG etc. ?

Permalänk

Det är ett "skrivbordsföretag" dvs. någon person hyr en "webshop" för 2000 kr i månaden och kunden köper direkt från leverantören som skickas till kunden.
Den affärsidén fungerar i ca 6 månader till de börjar få in lite RMA och tillbakaskickade prylar från kunderna. Då plötsligt räcker inte den där 2-4% marginalen för att täcka upp de kostnadera. De som har hängt med i forumet i ett antal år har sett fenomenet massor av gånger av nystartade skrivbordswebshoppar som har kommit och gått.

Mitt tips är:
Betala aldrig i förskott!
Var alltid kritiskt till nystartade webshoppar.

PS. Ganska lik http://www.liontech.se/ ?
Det finns 5-6 st fler av den webshopen så vitt jag vet. Välj en av dem som har seriösa uppgifter om f-skattesedel, org- nummer, riktigt telefonnummer etc.

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kosh of Vorlon
Det är ett "skrivbordsföretag" dvs. någon person hyr en "webshop" för 2000 kr i månaden och kunden köper direkt från leverantören som skickas till kunden.
Den affärsidén fungerar i ca 6 månader till de börjar få in lite RMA och tillbakaskickade prylar från kunderna. Då plötsligt räcker inte den där 2-4% marginalen för att täcka upp de kostnadera. De som har hängt med i forumet i ett antal år har sett fenomenet massor av gånger av nystartade skrivbordswebshoppar som har kommit och gått.

Mitt tips är:
Betala aldrig i förskott!
Var alltid kritiskt till nystartade webshoppar.

PS. Ganska lik http://www.liontech.se/ ?
Det finns 5-6 st fler av den webshopen så vitt jag vet. Välj en av dem som har seriösa uppgifter om f-skattesedel, org- nummer, riktigt telefonnummer etc.

Förutom att Liontech är pågiltiga. Deras kontor/butik ligger i huset bredvid mig.. ;=)

Permalänk

ja, Liontech är ju riktigt etablerade. hur kan du dra den paralellen?

Permalänk

För er som vill veta så fungerar det som någon annan skrev att dom köper in sig på en stor leverantörs färdiga webbshops lösningar och får några % av det som säljs.

Jag har för mig att det är GNT/SMG Sweden AB eller något liknande som står för just den här webbshopen så det är inga direkt problem med att hantera returer och annat om något skulle gå sönder, finns nog alltid någon som får ta på sig den delen av ansvaret om något skulle kursa.

Liontech har jag aldrig handlat av men vet att dom funnits längre och dom kör väl på samma sätt som Nettolagret.se eftersom dom är så lika.

Handlade själv av ett företag som använde GNT/SMG´s webbshop men det företaget stängde sen ner webbshopen och kursade efter ett år har jag för mig men jag hade inga problem att få rma eller retur på mina prylar som jag köpt där, det gick direkt till GNT/SMG.

Mvh,
Viper@god

Permalänk

Finns väl inga garantier för att de tar hand om ett kursat företags garantier.
Och de kan inte begäras ha ansvar för detta heller?

Sen så tycker väl GNT/SMG att det är väldigt bra att många nappar på deras ide om att spegla deras lager och vad det må hända innebär att göra så(bara de får in sina pengar så skiter de i resten)
Kan ju nämna ATT detta företag är inte det enda som gör så
Finns flera listade på buggy -

Citat:

Ursprungligen inskrivet av viper@god
För er som vill veta så fungerar det som någon annan skrev att dom köper in sig på en stor leverantörs färdiga webbshops lösningar och får några % av det som säljs.

Jag har för mig att det är GNT/SMG Sweden AB eller något liknande som står för just den här webbshopen så det är inga direkt problem med att hantera returer och annat om något skulle gå sönder, finns nog alltid någon som får ta på sig den delen av ansvaret om något skulle kursa.

Liontech har jag aldrig handlat av men vet att dom funnits längre och dom kör väl på samma sätt som Nettolagret.se eftersom dom är så lika.

Handlade själv av ett företag som använde GNT/SMG´s webbshop men det företaget stängde sen ner webbshopen och kursade efter ett år har jag för mig men jag hade inga problem att få rma eller retur på mina prylar som jag köpt där, det gick direkt till GNT/SMG.

Mvh,
Viper@god

Visa signatur

AMD 3000 64 X 800PRO 256MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doomguard
Finns väl inga garantier för att de tar hand om ett kursat företags garantier.
Och de kan inte begäras ha ansvar för detta heller?

Jo enligt Konsumentköplagen så har kunden rätt att gå bakåt i leden för att få sin ev reklamation tillgodosedd och då kan en distributör få stå för det kalaset. Se min länksamling i sig för mer info ang KKL bl.a