Vill ha tips på RTS eller RPG

Permalänk
Medlem

Vill ha tips på RTS eller RPG

Som sagt var vill ja ha tips på RTS och/eller RPG.
Har spelat dom vanliga: wc serien, starcraft, diablo 1 & 2, baldurs gate 2, neverwinter nights m.m.
Så nu skulle ja vilja ha ett nytt så kom med förslag

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Vill ha tips på RTS eller RPG

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Som sagt var vill ja ha tips på RTS och/eller RPG.
Har spelat dom vanliga: wc serien, starcraft, diablo 1 & 2, baldurs gate 2, neverwinter nights m.m.
Så nu skulle ja vilja ha ett nytt så kom med förslag

Fallout 1-2?
Command and conquer packet?

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

glömde nämna fallout men har bara spelat det ena, troligtvis 2an.
command and conquer har ja nog bara spelat generals av och den ska vara den sämsta tror ja någon sagt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
glömde nämna fallout men har bara spelat det ena, troligtvis 2an.
command and conquer har ja nog bara spelat generals av och den ska vara den sämsta tror ja någon sagt?

Arcanum då?
Jag gillar inte generals. Tycker att Red Alert 2 är roligast faktiskt. Men det nya paketet är riktigt billigt så får du en massa nya strategispel!

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Har testat arcanum men gillade det inte, spelade i kanske 30 min - 1 timme och kom bara fram till att ja inte gillade det...

Visa signatur
Permalänk

Generals blir mycket bättre med tillägget Zero Hour. Finns ju även Act of War, Empire Earth 2, Age of Empire 3.

Nästa vecka ska Sw Empire at War släppas och jag kommer köpa det om det kostar mellan 400-450 max och detta enbart efter att testat demot på det.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Okej hur är det med civilization då? har fått intrycket att dom kan vara bra men har aldrig testat nåt av dom faktiskt... empire earth, är det då man går i från sten ålder till långt in i framtiden?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Okej hur är det med civilization då? har fått intrycket att dom kan vara bra men har aldrig testat nåt av dom faktiskt... empire earth, är det då man går i från sten ålder till långt in i framtiden?

Jag har inte spelat Civ sen första men 4:an verkar vara helt okej.
Här är ett utdrag från gamereactor.se
"Det är svårt att sluta spela Civilization IV precis som föregångarna och med alla möjligheter att skräddarsy sin egen upplevelse och de förmodande modifieringar som vi kan vänta oss är det svårt att se att jag någonsin kommer att tröttna på Civilization IV. Dessutom är ett mycket välgjort flerspelarläge inkluderat redan från start den här gången. Jag kände mig som ett barn som ska få besöka en godisfabrik när jag satt med spelboxen i min hand och jag kan inte känna någon som helst besvikelse efter mina första maratonsessioner. Om det är bättre eller sämre än de andra och tredje spelen vet jag kanske om ett år, men det är en annorlunda men ändå välbekant känsla som gör spelet till ett absolut måste för alla som någon gång känt att de velat styra hela världen."

Här är deras syn på Empire Earth 2 som mycket riktigt spänner över många tidsåldrar och in i framtiden.
"Det sämsta med Empire Earth II är själva utseendet med alla dess komponenter. Både ljudet och grafiken är överlag ganska trist och verkar inte ha hängt med i utvecklingen som skett under de senaste fyra åren. Mad Doc Software har dock lagt krutet på annat håll vilket i och för sig ger ett bättre spel än om man skulle lagt tiden på det grafiska istället. Spelmusiken är dock ganska bra, om än upprepande och vädereffekterna, som även påverkar enheternas rörlighet, är välgjorda. Empire Earth II är helt enkelt ett måste för de som gillade ettan, men även för nykomlingar och anhängare av spelgenren. Det är mer lättillgängligt än Cossacks II men de två bjuder på helt olika upplevelser och tilltalar olika sidor av mitt strategiska sinne. Med dessa två spel så behöver man dock aldrig lämna datorn, det är en sak som är säker."

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Empire Earth är roligt, man går från typ stenåldern till Nanoålder, eller något sånt. Roligt är det iaf ;P

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Planescape Torment, bara det bästa rpg't ever made.

Sen har vi ju Icewind Dale 1 och 2.

Och sist men inte minst Westwoods gamla Lands os Lore 2, ujuj så bra.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk

Jag skaffade Age of Mythology för ett tag sedan och tycker det är riktigt kul och känns förvånansvärt "nytt" för att vara några år gammalt. Du kan hitta det snorbilligt tillsammans med Titans-expansionen (strax över 100-lappen).

WH40k: Dawn of War rekommenderas.

Snart kommer Oblivion och det borde kunna tillfredsställa RPG-behovet ett bra tag.

Visa signatur

Dell8400:3.4ghz:2gb:x850xt PE:2*74 raptors:Audigy2:Dell2005FP

Permalänk
Medlem

TES Morrowind, Knights of the old republic 1 och 2, Vampire the masquerade bloodlines. När det gäller RTS: Age of empires 3, Stronghold 1 och 2.

Permalänk

Har spelat alla civ spelen och det är bland det bästa som någonsin har gjorts. En riktig klassisk serie. Smaksak vilken av de fyra man gillar bäst men testa absolut.

Själv är jag lite sugen på nya SW empire at war som tidigare nämnts. Verkar vara lite för enkelt strategi- och taktikupplägg men ändå ganska stort och roligt.

Sen kommer också Oblivion som verkar vara ett RPG att testa.

Där har du lite att bita i ett tag.

Permalänk
Medlem

jodå det kan man lungt säga tack så mycket för alla tips!
(jag har dock spelat ungefär hälften av allt ni föreslog...)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
jodå det kan man lungt säga tack så mycket för alla tips!
(jag har dock spelat ungefär hälften av allt ni föreslog...)

Om en vecka ungefär släpps Star Wars: Empire at War som verkar lovande. Kolla in det.

Se kommer Battle for middle earth 2 i början av mars och det verkar vara en stor förbättring av föregångaren. Håller på att tanka demot nu. (Finns demo till SW: EaW också. Tanka och testa.)

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag skaffade Age of Mythology för ett tag sedan och tycker det är riktigt kul och känns förvånansvärt "nytt" för att vara några år gammalt. Du kan hitta det snorbilligt tillsammans med Titans-expansionen (strax över 100-lappen).

Observera dock att GOLD-versionen är buggig! Du kan t.ex. inte kolla på recorded games som är skapade i icke-gold-versionen.

Permalänk
Medlem

har du testat fallout tactics: brotherhood of steel?

riktigt bra lir
blandar fallout-seriens rpg-elemen med "squad based strategy"

det går att köra både någon form av semi-rts och helt i rundor. men kul är det! man fastnar fort som fan

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

Har du som jag tröttnat på basbyggandet i RTS.en.. så borde du prova Ground control II. Riktigt bra lir.

Orkade inte spela klart Warcraft pga av allt jäkla byggande hela tiden och att det var så likt Starcraft.