WoW wow och wow osså lite WOW

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är bra att vi inte har massa underkategorier, för i fall vi hade haft det hade jag nog bara hängt i WoWdelen, eftersom det är det jag är mest intresserad av, för tillfället.
Då skulle det bli att i alla fall jag skulle missa en hel del nya spel i den andra kategorierna som om det helt plötsligt skulle komma ut ett nytt HalfLife
Men visst, här är en himla massa wowtrådar, hur man har lagt sina specs för varje class osv.

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anderna
Är detta ett problem som går att lösa?
3. Deleta trådar som ingen har tittat på på 1 månad. (Kanske överdrivet)

Då skulle sökfunktionen vara onödig.

Permalänk
Medlem

Och snart finns det lika många "Klaga-på-att-det-finns-WoW-trådar", som det finns WoW-trådar.

Visa signatur

Screw you guys, I'm going home!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hejhej
Och snart finns det lika många "Klaga-på-att-det-finns-WoW-trådar", som det finns WoW-trådar.

word! och dom är ju ännu mer meningslösa än alla wow-trådar =D

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
word! och dom är ju ännu mer meningslösa än alla wow-trådar =D

om man hade en enskild del för wow så skulle det inte bli några onödiga wow-trådar + trådar om när folk klagar på wow

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Visst kan man tycka att det är enkelt att "bara" slänga upp en WoW-del. Jag kan dock inte se någon som helst anledning till detta. Sweclockers har en systersite som heter fragzone. En sida som handlar om spel, gå dit och prata. Sweclockers ska handla om hårdvara.

De människor som bara vill prata wow och vill ha swewowers.com, det är samma människor som gnäller över att nyheterna är för politiska. Jag ser ju MYCKET hellre nyheter om lagförslag som kommer att förändra min framtida konsumtion av datorer än 5 trådar på en vecka om hur jag för guld till min epic mount.

Jag förstår inte hur vissa här tänker. Direkt börjar det skrikas om "maktmissbruk" från moderatorerna och redaktionen. De får väl göra vad de vill med sin egen sida. Vi andra får ju inte bestämma att ni inte ska skriva så mycket om WoW, vad är skillnaden? Om ni inte förstår sånt här med friheter etc så kanske ni ta en större del av den politiska debatten.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Visst kan man tycka att det är enkelt att "bara" slänga upp en WoW-del. Jag kan dock inte se någon som helst anledning till detta. Sweclockers har en systersite som heter fragzone. En sida som handlar om spel, gå dit och prata. Sweclockers ska handla om hårdvara.

De människor som bara vill prata wow och vill ha swewowers.com, det är samma människor som gnäller över att nyheterna är för politiska. Jag ser ju MYCKET hellre nyheter om lagförslag som kommer att förändra min framtida konsumtion av datorer än 5 trådar på en vecka om hur jag för guld till min epic mount.

Jag förstår inte hur vissa här tänker. Direkt börjar det skrikas om "maktmissbruk" från moderatorerna och redaktionen. De får väl göra vad de vill med sin egen sida. Vi andra får ju inte bestämma att ni inte ska skriva så mycket om WoW, vad är skillnaden? Om ni inte förstår sånt här med friheter etc så kanske ni ta en större del av den politiska debatten.

Varför ska sweclockers bara handla om hårdvara? Som du själv skriver får de göra vad de vill med sin sida, och de gör de också med all rätt. Och förresten folket som har skrivit i denna tråden vill inte göra om hela forumet till ett wow forum som det låter som att du tror, de vill bara ha ett underforum för då antingen wow eller mmorpg, inte ta över och banna alla som inte spelar wow.
"De människor som bara vill prata wow och vill ha swewowers.com, det är samma människor som gnäller över att nyheterna är för politiska. Jag ser ju MYCKET hellre nyheter om lagförslag som kommer att förändra min framtida konsumtion av datorer än 5 trådar på en vecka om hur jag för guld till min epic mount."
Varför kan man inte ha båda delarna? Jag förstår inte hur DU tänker.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Om det är någonting som går att lösa?

Klicka på länken så är det löst http://forums.worldofwarcraft.com/

Technical Support
If you're experiencing technical problems playing World of Warcraft, post here for assistance. For Mac Support, click here.

Realm Status
Collection of important messages regarding the status of the Realms.

UI & Macros Forum
Work with other players to create your own special custom interfaces and macros.

Bug Report Forum
Found a bug in the game? Help us squash it by reporting it here!

--------------------------------------------------------------------------------

Lycka till o posta något på det forumet om du inte spelar US versionen av World of Warcraft.
Rätt länk ska vara http://forums-en.wow-europe.com.

Permalänk
Medlem

Pinkspear:

Swec går ut med följande:

"Sveriges största sajt om överklockning och hårdvara!
SweClockers finns på Internet sedan 1999. Detta var året då vi började testa produkter från olika tillverkare. Idag är vi Sveriges största hårdvarusajt och vi har många tester med oss i bagaget."

Detta betyder enligt mig att det ska handla om hårdvara. Kan dock ha missat vissa nyanser i det svenska språket. Visst får de göra vad de vill och jag får väl finna mig i att sidan även handlar om WoW om detta är ett beslut som tas. Dock riktas det ju kritik mot ägarna som kanske inte är helt nöjda med utvecklingen. Visst kan man ha båda delarna, jag ser dock ingen direkt anledning då fragzone ska vara spelrelaterat. Så tänker jag och jag förstår inte hur någon annan kan ha svårt att förstå det.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Äsh, jag tycker att det tas för mycket hänsyn här i falukorven.
Jag spelade eve-online en kort period och hittade allt jag behövde på deras egen hemsida. Lyckas man inte begripa engelskan på wows eget forum är man hur som helst en pytteliten minoritet. Folk över 13 år ska förstå engelska, så är det bara. Har man dyslexi är det en annan sak, men om alla mina polare som säger att de är dyslektiker verkligen var det skulle vi leva i ett väldigt konstigt land. I 4 fall av 5 beror det på lathet och en lite trög läshjärna. Sånt kan tränas upp (obs! jag har inget alls emot dyslektiker, bara de som skyller på dysleksi när de inte orkar läsa engelska), och bör motiveras att tränas upp. Kan man inte ens engelska, vad har man då tänkt göra här i livet, spela wow tills man är 40år? 3-8% av befolkningen är dyslektiker. Säg att det är representerat så även i wowcommunityt. Ska folk undvika engelska sidor för att 3-8% av deras vänner har en liten sjukdom? De resterande 92-97% ska fanimej kunna engelska och jag ser då direkt ingen dyslektiker som har skrivit i den här tråden hittils. Det är mest alla andra woware som gnäller och använder dyslektikerna som ett argument.
Gå i skolan och lär er engelska istället innan ni blir beroende av ett datorspel. Jag lovar att ni har roligare på ett mmorpgs eget forum än någon annanstans.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Alltså ser du inte listan eller? Det är ju helt sjukt om man inte får ett svar på WoW´s egna forum.
Eller om man bara skiter i ett sånt tillfälle! Det finns där för oss!

Visst vi bor i ett land där vi lär oss engelska men det gör inte automatiskt att vi kan språket flytande, jag tycker det är lättare att ställa frågor på svenska än på engelska, vilket är ganska logiskt, desutom är det lättare överhuvudtaget att få hjälp på svenska

Permalänk
Medlem

Det jag inte förstår är dom som gnäller på att dom vill se hårdvara istället för wow. Denna tråden och alla andra wow trådar (95% iallafall) ligger i Mjukvara--->Spel. Om man vill läsa om hårdvara så kan man ju gå in på den forumsdelen.

Sedan angående en underdel till speldelen med wow, detta är ju en bra ide nu men intresset om wow kommer ju att avta hela tiden tror jag. Man kan ju som några nämner lägga upp en MOGPRPR (eller vad det heter) underdel där folk kan snacka wow. För som alla ser så finns det ju en väldans massa wow trådar, så för allas njutning och trevnad på forumet så kanske man skulle testa detta. Men vem vet det kanske kommer i den nya layouten.

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem

Jag missade faktiskt varför den klistrade tråden stängdes? Var det bara för att moderatorn som låste den (Castor va?) var lite grinig den dagen eller var det ansträngande med en så stor tråd? Båda alternativen är ju fullt möjliga på det här forumet, vilket forumets historia har visat på, så jag är lite nyfiken.

En klistrad tråd, som moderatorerna låser när den börjar bli för belastande, är väl inte så komplicerad?

Annars tycker jag också att ett MMO-forum låter intressant, bara för att rensa luften här inne.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalerov
Det jag inte förstår är dom som gnäller på att dom vill se hårdvara istället för wow. Denna tråden och alla andra wow trådar (95% iallafall) ligger i Mjukvara--->Spel. Om man vill läsa om hårdvara så kan man ju gå in på den forumsdelen.

Sedan angående en underdel till speldelen med wow, detta är ju en bra ide nu men intresset om wow kommer ju att avta hela tiden tror jag. Man kan ju som några nämner lägga upp en MOGPRPR (eller vad det heter) underdel där folk kan snacka wow. För som alla ser så finns det ju en väldans massa wow trådar, så för allas njutning och trevnad på forumet så kanske man skulle testa detta. Men vem vet det kanske kommer i den nya layouten.

/kale

Mitt inlägg där jag argumenterade för någon form av underkategori var inte enbart menat som en förfrågan på en underkategori till just WoW, snarare en argumentering för hur moderatorerna borde ta mer hänsyn till vad som sägs i forumet och kunna dra nytta av medlemmars åsikter genom att förbättra forumet för alla.

En forumdel för alla MMORPG skulle vara betydligt bättre, dumt av mig att inte nämna det ;P
Hur som helst tycker jag att moderatorerna (Najk?) skippar alla förslag om ett är dåligt, ta dig tid att läsa om folks åsikter och avfärda inte allt som dåligt. En oslipad idé kan med lite hjälp utvecklas till en mycket bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Massor med inlägg

Trevligt att se att i alla fall en moderaor deltar i diskussionen och degler om inte alla moderatorers åsikt, så i alla fall sin egen :).
Vad jag inte förstår är resonemanget att WoW inte ska få särbehandlas, uppenbarligen är förekomsten av WoW och diskussioner i kring det är problem rörande alla som gillar spelavdelningen, inklusive moderatorerna. Som någon sa så kan olika avdelningar för olika typer av spel göra det svårt att göra speldelen överskådlig. Att göra en del för WoW att föra samtal och ta upp frågor är väl inte en så dålig idé, även om det innebär att vissa måste backa på sina principer om särbehandling för att göra situationen bättre för den stora massan? Förklara gärna för mig vad det är som är så farligt med att "särbehandla" spel som många spelar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Visst kan man tycka att det är enkelt att "bara" slänga upp en WoW-del. Jag kan dock inte se någon som helst anledning till detta. Sweclockers har en systersite som heter fragzone. En sida som handlar om spel, gå dit och prata. Sweclockers ska handla om hårdvara.

De människor som bara vill prata wow och vill ha swewowers.com, det är samma människor som gnäller över att nyheterna är för politiska. Jag ser ju MYCKET hellre nyheter om lagförslag som kommer att förändra min framtida konsumtion av datorer än 5 trådar på en vecka om hur jag för guld till min epic mount.

Jag förstår inte hur vissa här tänker. Direkt börjar det skrikas om "maktmissbruk" från moderatorerna och redaktionen. De får väl göra vad de vill med sin egen sida. Vi andra får ju inte bestämma att ni inte ska skriva så mycket om WoW, vad är skillnaden? Om ni inte förstår sånt här med friheter etc så kanske ni ta en större del av den politiska debatten.

Självklart får moderatorerna "göra vad de vill", men glömmer du inte att sweclockers finns vid liv av en enda anledning? Användarna.
En ignorant stab av moderater/beslutsfattare på forum.sweclockers.com som inte tar användarnas åsikter i beaktning kommer att förlora användare, som ägare av sidan och moderator skulle jag inte finna det här önskvärt, av flera anledningar.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borgen

Självklart får moderatorerna "göra vad de vill", men glömmer du inte att sweclockers finns vid liv av en enda anledning? Användarna.
En ignorant stab av moderater/beslutsfattare på forum.sweclockers.com som inte tar användarnas åsikter i beaktning kommer att förlora användare, som ägare av sidan och moderator skulle jag inte finna det här önskvärt, av flera anledningar.

Hoppas att du inte försöker insinuera att vi skiter i användarna. Där kan jag tala för redaktionen och oss moderatorer. Vi skiter inte i er, men det är klart att folk blir förbannade när trådar blir låsta, trots att de gjort ett fel. Jag har låst och tagit bort trådar av misstag, men har självdistans nog att be om ursäkt och hjälpa den som jag ställt till det för.
Angående medlemmar: Ta bara en titt på Edins klistrade tråd kring vilken mjukvara vi ska använda till nya forumet, där frågar han er medlemmar.
Sedan när det gäller beslut finns det alltid en del gnällspikar, och jag har fortfarande i denna tråd inte sett ett bra argument till varför vi ska särbehandla World of levlatillsdudörCraft...

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
och jag har fortfarande i denna tråd inte sett ett bra argument till varför vi ska särbehandla World of levlatillsdudörCraft...

för att vi t.ex ska slippa detta tjaffset som pågår just nu?

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Spelet är "från" 12 år.
Och om man nu bor i Sverige där skolan ska prioriteras så tycker jag, som du, att någongång måste kidsen lära sig engelska.

MEN, så enkelt är det inte. Många av mina vänners bröder spelar, några av dom har dyslexi och har tillochmed svårt för svenska. Det kan tilläggas att de flesta är över 15 år.

Visst, det är kanske inte någon ursäkt. Men jag tycker som många andra här, att Swec ska starta en underkategori till kategorin "spel".

Jag förstår inte varför Swec ska envisas med att vara så jävla maktgalna, och vägra starta en ny underkategori, bara för att de har bestämmt sig för det.

Varför kan man inte bara starta ett nytt "Mmorpg" kategori, för att testa.

Jag läste även att "redaktionen" håller på med ett sådant, vilket är bra.

Får se hur det blir med det.

Tack för mig

Edit: Nehe, nu hade visst Najk ändrat sig eller nått. Jaja, "det är väll ett spel som alla andra då".

Har jag missat nånting? men är inte själva spelet på engelska?
Hur klarar man då av alla uppdrag och sånt man får av alla gubbar om man inte kan engelska?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Hoppas att du inte försöker insinuera att vi skiter i användarna. Där kan jag tala för redaktionen och oss moderatorer. Vi skiter inte i er, men det är klart att folk blir förbannade när trådar blir låsta, trots att de gjort ett fel. Jag har låst och tagit bort trådar av misstag, men har självdistans nog att be om ursäkt och hjälpa den som jag ställt till det för.
Angående medlemmar: Ta bara en titt på Edins klistrade tråd kring vilken mjukvara vi ska använda till nya forumet, där frågar han er medlemmar.
Sedan när det gäller beslut finns det alltid en del gnällspikar, och jag har fortfarande i denna tråd inte sett ett bra argument till varför vi ska särbehandla World of levlatillsdudörCraft...

Nej, vad jag säger är att ni inte kan skita i oss. Jag säger till bacon att det finns en mkt god anledning för er att inte göra hur som helst och bestämma saker utan att i vissa fall konsultera användarna, eller hur? Det är faktiskt ju tack vare oss som commutityn fortsätter fungera, och existera.

Skulle vilja tillägga att hela den här diskussionen fortgår pga. att det finns motsättningar gällande hur WoW som spel och forumsämne ska fortgå, den skulle väl inte existera om WoW-diskussioner var avgränsat till en angiven del av forumet? Anledningen till att WoW står lite utanför resterande spel är ju pga. dess stora grupp av användare världen över, likaså på SweC. Att valla in alla användare av spelet i en egen fålla kan väl inte vara en så dum idé? Jag ser nog bara fördelar för alla parter; WoW-användare har sin del att skriva och byta erfarenheter. Moderaterna slipper rensa spelforumet på en J****a massa trådar om samma sak, och de som inte öht är intresserade av spelet har väldigt lätt att hålla sig undan.

Permalänk
Medlem

Reroll pvp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kardi
Reroll pvp

Va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sirre
Visst vi bor i ett land där vi lär oss engelska men det gör inte automatiskt att vi kan språket flytande, jag tycker det är lättare att ställa frågor på svenska än på engelska, vilket är ganska logiskt, desutom är det lättare överhuvudtaget att få hjälp på svenska

Man ska endå kunna engelska efter 4+ år i skolan av Engelska varje vecka, 2 gånger (minst).
Tycker inte du det?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Man ska endå kunna engelska efter 4+ år i skolan av Engelska varje vecka, 2 gånger (minst).
Tycker inte du det?

Det är tyvärr ingen självklarhet i svenska skolan idag. Det är mer pang i bygget

Seriöst: Detta problem kommer, som jag nämnt tidigare i tråden, nog snart att vara ett minne blott!
Känns som att debatten inte leder någonvart längre, men det var kul att vara med lite och debattera som "medlem"

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Sedan när det gäller beslut finns det alltid en del gnällspikar, och jag har fortfarande i denna tråd inte sett ett bra argument till varför vi ska särbehandla World of levlatillsdudörCraft...

Lås Buggatsomfan-field 2-tråden nu då? Nästan 8000 inlägg och lika aktiv som WoW-trådarna var, som låstes för att de mer eller mindre liknade chat-trådar. Kanske skulle passa på att knipa GTA3-tråden också? Tråden behöver kanske inte vara klistrad, men om BF2-tråden inte var öppen kan du ge dig fanken på att forumet skulle vara översvämmat av BF2-frågor. Var lite konsekventa här. Det var ju Castor som låste WoW-tråden och förbjöd fler, men Castor är väl inte särskilt aktiv i Spel-forumet? Han kanske inte märker av det som hänt sedan hans låsning?

En tråd som är lämpad för WoW skulle minska antalet WoW-relaterade nya trådar.

Jag är inte alls särskilt aktiv i trådarna om WoW, men börjar inte ni tröttna på att låsa WoW-trådar och hänvisa folk till Sök-funktionen? Xphaze måste ju för fanken skriva ett macro för det snart... Låt det finnas en officiell tråd, lås den när den är överfull och låt den sjunka till botten och ersättas av en ny. Det är inte svårt, det är inte påfrestande och det är lindrigare för alla medlemmar i forumet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borgen
Va?

Jag tror att han menar "Reroll PvE", som skulle visa på att vi är carebears "Reroll PvE" är nåt som vissa brukar använda som "motargument" när folk klagar på att de blir gankade på PvP servrar. Men whatever...

Najk: På vilke sätt skulle ett underforum om WoW skada? Det skulle bara göra arbetet lättare för ett moderatorer och göra läsandet och skrivandet lättare för vanliga medlemmar i och med att de som inte är intresserade av WoW behöver söka sig förbi de WoW-trådar som finns på spel-forumet. I skrivande stund finns tex sex st WoW-trådar på första sidan, två warcraft 3-trådar och en warcraft 2-tråd. Varför inte göra en hel "Blizzard" sektion?

Jag tror att det med särbehandlingen bara är nåt som hittas på av folk som inte gillar WoW ^^

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Lås Buggatsomfan-field 2-tråden nu då? Nästan 8000 inlägg och lika aktiv som WoW-trådarna var, som låstes för att de mer eller mindre liknade chat-trådar. Kanske skulle passa på att knipa GTA3-tråden också? Tråden behöver kanske inte vara klistrad, men om BF2-tråden inte var öppen kan du ge dig fanken på att forumet skulle vara översvämmat av BF2-frågor. Var lite konsekventa här. Det var ju Castor som låste WoW-tråden och förbjöd fler, men Castor är väl inte särskilt aktiv i Spel-forumet? Han kanske inte märker av det som hänt sedan hans låsning?

En tråd som är lämpad för WoW skulle minska antalet WoW-relaterade nya trådar.

Jag är inte alls särskilt aktiv i trådarna om WoW, men börjar inte ni tröttna på att låsa WoW-trådar och hänvisa folk till Sök-funktionen? Xphaze måste ju för fanken skriva ett macro för det snart... Låt det finnas en officiell tråd, lås den när den är överfull och låt den sjunka till botten och ersättas av en ny. Det är inte svårt, det är inte påfrestande och det är lindrigare för alla medlemmar i forumet.

Varken BF2-tråden eller WoW-tråden är klistrad.
Jag kan ge dig ett svar på varför WoW-tråden låstes. Det var för att den var överfull. Om jag inte minns fel så startades det en ny tråd, som dock ej var klistrad. Vi vill inte ha en massa klistrade trådar på forumdelarna, kika i samlingstråden så kommer du att finna både BF2-tråden och WoW-tråden där. Det är jag som lagt in dem där, och det står tydligt att man ska kika i den samlingstråden INNAN man skapar en ny tråd...

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

Det där med små forum verkar bra som tex: MMORPG, FPS, RTS m.m. Men snälla inget eget forum för WoW, det är bara slöseri med resurser och folk.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Hoppas att du inte försöker insinuera att vi skiter i användarna. Där kan jag tala för redaktionen och oss moderatorer. Vi skiter inte i er, men det är klart att folk blir förbannade när trådar blir låsta, trots att de gjort ett fel. Jag har låst och tagit bort trådar av misstag, men har självdistans nog att be om ursäkt och hjälpa den som jag ställt till det för.
Angående medlemmar: Ta bara en titt på Edins klistrade tråd kring vilken mjukvara vi ska använda till nya forumet, där frågar han er medlemmar.
Sedan när det gäller beslut finns det alltid en del gnällspikar, och jag har fortfarande i denna tråd inte sett ett bra argument till varför vi ska särbehandla World of levlatillsdudörCraft...

Jag ser aldrig moderatorer som skriver i trådar för att diskutera, utan enbart säger *tråd låst*, eller om man har tur "Du ska vara glad att jag är på gott humör, annars hade du fått en avstängning *trådlåst* *25 000 st SweCare varnade*"
Man, i alla fall jag, får bilden av er att ni är sura, gamla gubbar som man stöter på under en bussfärd, därför jag tycker jag dessutom att din avatar är passande
Hur som helst, ta inte detta för hårt (dvs inte varna mig eller ipbanna mig ^^), men det hade varit kul att se lite moderatorer som diskuterade i trådarna som vanliga forumsmedlemmar, som på Nordichardware.se Blir helt överraskad när jag är och läser där inne; "Vaa? En moderator har skrivit i tråden! Är den inte en sur och vrång, och älskar att visa sin enormt överlägsna makt den har angående forumet? Lever han liksom en vanlig dödlig?"
Jag vill se fler moderatorer som diskuterar i trådarna ^^

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Varken BF2-tråden eller WoW-tråden är klistrad.
Jag kan ge dig ett svar på varför WoW-tråden låstes. Det var för att den var överfull. Om jag inte minns fel så startades det en ny tråd, som dock ej var klistrad. Vi vill inte ha en massa klistrade trådar på forumdelarna, kika i samlingstråden så kommer du att finna både BF2-tråden och WoW-tråden där. Det är jag som lagt in dem där, och det står tydligt att man ska kika i den samlingstråden INNAN man skapar en ny tråd...

Menar du den här tråden som du länkar till? http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=43559...

Hurra Najk, den tråden är låst av Castor! Varje försök till samlingstråd om World of Warcraft har låsts! Och samlingstråden har inte uppdaterats sedan dess.

Och de försök som gjorts till samlad tråd har det hänt så här med:

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=53020...
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=52931...

Ingen moderator har öppnat en ny "officiell" tråd sedan Castor låste samlingstråden. En stor del av alla trådar om WoW låstes dock under några veckor efter Castors låsning. Sedan dess har det varit rena WoW-epidemin här i Spel-forumet. Jag har en stark känsla av att det rör sig om en tabbe som ingen törs rätta till. Trots allt var det du själv som startade WoW-tråd #2, Najk. Varför inte starta en ny?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Jag håller med om fler moderatorer i trådarna
Däremot är det skitbra att ni (moderatorer) är ganska grymma och hänsynslösa. Hellre en låst tråd för mycket än en låst tråd för lite ttycker jag. NEJ, jag är inte ironisk. Att det modereras så hårt på swec är en av anledningarna till att jag stannar kvar.