WoW wow och wow osså lite WOW

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adria
Hmmm

Jag vill inte döma dig som moderator Najk men det du säger är relativt idiotiskt. Det som ger dig och alla andra som arbetar med SweC möjlighet att göra just detta är det faktum att många svenskar och andra besöker sidan dagligen och på så sätt ger er "lön för mödan".

Om forumet nu är en av de större delarna av sidan borde det självklart prioriteras och göras mer användarvänligt på ett sätt så alla kan njuta av ett skönt forum med andra "overclockers" genom internet och eran sida.

Vad är då det bästa sättet för att hålla kvar medlemmar och regelbundna besökare? Jo att anpassa funktioner och gränssnitt efter dem och inte efter egna behov och åsikter som det verkar att ni faktiskt gör i det här fallet.

WoW är ett av de mest diskuterade ämnena på SweC och de klagomål som förs fram mot dessa är nästan lika många som de inlägg om just själv spelet. En underkategori, ny forum-del eller något annat där populära ämnen kunde få sin egen plats skulle därför uppskattas av de som är intresserade då de får mer utrymme för sina åsikter, frågor m.m. samtidigt som de som inte blir så glada över ett dussin nya WoW-trådar i veckan kan "slippa" dessa.

På så sätt skulle antalet trådar minska, medlemmar skulle bli gladare och ditt jobb som moderator skulle över huvud taget underlättas.

Det är precis som på marknaden och i affärer, kunden bestämmer och tycker, företagen anpassar sig för att sälja mer och göra båda parter nöjda.

Att WoW skulle "särbehandlas" är skitsnack rent ut sagt. Ett populärt ämne ska hållas aktuellt och intressant främst för att det lockar många nya medlemmar till sidan. Det är som att säga "varför ska bärbara datorer ha en egen frorumdel? Det finns minst lika bra stationära och vill ni inte diskutera dem så kan ni dra, finns massor av _bättre_ forum att tillgå"

Visst finns det dedikerade forum för speciella ämnen men varför inte ta möjligheten att stjäla lite bundsförvanter från de sidorna och bredda SweC?

Kom igen ffs! ;P

/Adrian

Vi lyssnar på våra medlemmar, självfallet. Jag ser dock fortfarande inte meningen i varför vissa spel ska särbehandlas, möjligen då en kategori av spel, t.ex. MMORPG, något vi håller på att jobba med.

Din jämförelse med bärbara/stationär tycker jag, är "relativt idiotisk" åsikt, ursäkta uttrycket. Jämför inte en så stor avdelning med ett enskilt spel.
Anledningen till att WoW särbehandlades, ja det gjordes det faktiskt, var att vi ville spara medlemmarna som inte råkar spela WoW 24/7 skulle få slippa se alla trådarna.
Visst, spelet är aktuellt, det är många andra spel också, ska vi ge alla saker som råkar vara aktuella en egen forumdel? Då skulle till och med du tappa bort dig.
Visst är det intressant att bredda swec, men kvantiteten är inte allt, däremot kvaliteten. Vi kan nog klara oss utan caps-lock-beroende människor som skriver utropstecken efter varje mening och inte klarar av att uppföra sig. Inget ont mot WoW-communityn som sådan, bara kommenterar ditt inlägg med att vi ska ha mer medlemmar.
Medlemmarnas åsikter ÄR av stor vikt, men samtidigt behöver man ibland ta ner en del på jorden och faktiskt våga säga åt dem, såsom jag nyss gjorde, att i vissa specifika fall ställa frågor på andra forum, använda sökfunktionen, men självfallet om de så vill, också posta här!

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
antar att swec är ett av dom större där man disskuterar wow,? Det kanske är bättre att förlita sig på undersökningar som empiriskt går att bevisa snarare än att utgå från vad vi tror, eller hur?
Jag sade inte att ni måste göra det, alltså dra till andra forum, men om ni känner att ni vill diskutera det mer ingående utan att för den sakens skull starta massa trådar som redan kanske är besvarade är väl onödigt?
Ja, vi vill göra det så bra som möjligt för alla som hänger på spelforumet, det gör vi delvis genom att hålla nere antalet WoW-trådar som spammas upp till vänster och höger...

Vadå särbehandling det är ett praktiskt sätt för både wow och icke wow medlemar att göra det lättare och bekvämare på forumet, som adria skrev som måste ni väl ändå lyssna och försöka anpassa er efter era besökare.

och sen skriver du att ni vill göra det bra, varför lyssnar ni då inte på oss ni skiter ren ut sagt i alla förslag som kommer upp här, visst alla kanske inte är bra men dom flesta skulle kunna förbättra forumet, sen ska ni vara glada att folk vill hjälpa till och göra forumet bättre, slå inte ner det lyft upp det istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre
Det har du helt rätt i, jag talar inte för alla här och det har jag inte påstått heller. Men kan vi inte ha någon poll eller annan undersökning som visar vad folk egentligen vill/tycker?

"tro inte att du talar för alla"

Fakta på det? Nope ok vi fixar en poll precis som du säger

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Det har du helt rätt i, jag talar inte för alla här och det har jag inte påstått heller. Men kan vi inte ha någon poll eller annan undersökning som visar vad folk egentligen vill/tycker?

Som jag tidigare nämnt: Vi jobbar med ett nytt upplägg i samband med det kommande forumbytet, jag tror många problem, däribland det vi debatterar här, kommer att bli lösta då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Vi lyssnar på våra medlemmar, självfallet. Jag ser dock fortfarande inte meningen i varför vissa spel ska särbehandlas, möjligen då en kategori av spel, t.ex. MMORPG, något vi håller på att jobba med.

Din jämförelse med bärbara/stationär tycker jag, är "relativt idiotisk" åsikt, ursäkta uttrycket. Jämför inte en så stor avdelning med ett enskilt spel.
Anledningen till att WoW särbehandlades, ja det gjordes det faktiskt, var att vi ville spara medlemmarna som inte råkar spela WoW 24/7 skulle få slippa se alla trådarna.
Visst, spelet är aktuellt, det är många andra spel också, ska vi ge alla saker som råkar vara aktuella en egen forumdel? Då skulle till och med du tappa bort dig.
Visst är det intressant att bredda swec, men kvantiteten är inte allt, däremot kvaliteten. Vi kan nog klara oss utan caps-lock-beroende människor som skriver utropstecken efter varje mening och inte klarar av att uppföra sig. Inget ont mot WoW-communityn som sådan, bara kommenterar ditt inlägg med att vi ska ha mer medlemmar.
Medlemmarnas åsikter ÄR av stor vikt, men samtidigt behöver man ibland ta ner en del på jorden och faktiskt våga säga åt dem, såsom jag nyss gjorde, att i vissa specifika fall ställa frågor på andra forum, använda sökfunktionen, men självfallet om de så vill, också posta här!

Har alltid älskat moderatorerna på SweC

*ironi*

Du måste inse att WoW inte bara är ett enskilt spel längre, det är mycket mer omfattande än så. Dock kan jag hålla med dig om att spam-trådarna har överstigit smärtgränsen men försök lösa problemet iallafall!

Det blir inte bättre av att gå in i var och varannan tråd och leka med sin låsningsfunktion.

Permalänk
Medlem
Citat:

Som jag tidigare nämnt: Vi jobbar med ett nytt upplägg i samband med det kommande forumbytet, jag tror många problem, däribland det vi debatterar här, kommer att bli lösta då.

Ok, ser fram emot MMORPG delen om det blir en sådan.
Då det uteslutande är såna spel jag spelar nuförtiden.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

"tro inte att du talar för alla"

Fakta på det? Nope ok vi fixar en poll precis som du säger

Be my guest, jag vet vad jag kommer att rösta på.
Eftersom ni tycker det är kul att debattera och agitera mot varandra vill jag poängtera att jag talar för mig själv här, inte för redaktionen som helhet. Personligt tyckande.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

*ironi*

Kom med ett vettigt inlägg istället för att spamma i tråden, ok?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ok, ser fram emot MMORPG delen om det blir en sådan.
Då det uteslutande är såna spel jag spelar nuförtiden.

Ja, samma här, det är verkligen en växande marknad, så det blir ett måste som en ny kommande del!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Kom med ett vettigt inlägg istället för att spamma i tråden, ok?

Ta personliga åsikter om mig över PM, det inlägg jag nu citerar tar minst lika mycket plats som mitt tidigare och är inte ett dugg mer värdefullt för andra, sen har jag editerat och lagt till i det.

Hela tråden kan spam-förklaras, beroende på vad man kallar för spam.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

*ironi*

Du måste inse att WoW inte bara är ett enskilt spel längre, det är mycket mer omfattande än så. Dock kan jag hålla med dig om att spam-trådarna har överstigit smärtgränsen men försök lösa problemet iallafall!

Det blir inte bättre av att gå in i var och varannan tråd och leka med sin låsningsfunktion.

erm... om det inte är ett enskilt spel, vad är det då? En livsstil? Bara nyfiken på vad du försöker syfta på.
Ett sätt att lösa problemet på är att "leka med låsningsfunktionen". Förhoppningsvis lär sig då folk att söka fortsättningsvis....

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ta personliga åsikter om mig över PM, det inlägg jag nu citerar tar minst lika mycket plats som mitt tidigare och är inte ett dugg mer värdefullt för andra, sen har jag editerat och lagt till i det.

Hela tråden kan spam-förklaras, beroende på vad man kallar för spam.

Nu ska du inte ta det personligt, detta hade jag sagt till vem det än handlar om, i vilken tråd som helst. Spam tillåter vi inte, som jag ser det har vi tidigare debatterat, nu kom du med ett totalt intetsägande inlägg i syfte att försöka vara en liten lustigkurre,något som inte fyllde någon funktion what so ever.
Ska du fortsättningsvis yttra dig i tråden ålägger jag dig å det skarpaste att hålla dig till topic, inget annat!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

om det inte är ett enskilt spel, vad är det då? En livsstil?

Helt klart, många spenderar mer tid "i" WoW än i verkligheten. Dessa personer kommer någon gång att komma till insikt att de slösat bort en stor del av sitt liv och behöva stor mängd terapi för att inte tyna bort.

Jag tror att vi inom en snar framtid kommer att få höra mycket om denna "nya" typ av spelmissbruk.

Tycker inte att WoW ska få ett specialforum. Det är ett spel som alla andra.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Helt klart, många spenderar mer tid "i" WoW än i verkligheten. Dessa personer kommer någon gång att komma till insikt att de slösat bort en stor del av sitt liv och behöva stor mängd terapi för att inte tyna bort.

Jag tror att vi inom en snar framtid kommer att få höra mycket om denna "nya" typ av spelmissbruk.

Tycker inte att WoW ska få ett specialforum. Det är ett spel som alla andra.

"Tyvärr" har du nog rätt, kommer att kosta samhället en del pengar också förmodligen.
Håller definitivt med dig på sista punkten, det är ett spel som alla andra

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

OJ! Det är verkligen tur att du vet att jag kommer behöva spendera stora summor pengar på terapi eftersom jag är arbetslös o spelar mycket.

Kanske lika bra och avboka resan till Cypern och börja spara pengar inför kommande behandlingar istället.

Lär dig tänka in du skriver och döm inte alla på förhand.

Permalänk
Medlem
Citat:

erm... om det inte är ett enskilt spel, vad är det då? En livsstil? Bara nyfiken på vad du försöker syfta på.
Ett sätt att lösa problemet på är att "leka med låsningsfunktionen". Förhoppningsvis lär sig då folk att söka fortsättningsvis....

Att det är större än ett "vanligt" spel
Jämför WoW med t.ex. CoD II, mer att diskutera och fler spelare och allt möjligt mycket mer!

Men du sa i ett tidigare inlägg att ni arbetar på nåt inom forumdelen? vad var det och när kommer det vara färdigt ?

Visa signatur

Bwoyar Quashi

Permalänk
Medlem

Eller så kanske det tyvärr är dags att stänga spel-delen helt, på så sätt som man stängt ÖÄ tidigare. Frihet under ansvar, många kan ju tydligen inte ens använda sök-funktionen eller ens FÖRSÖKA hitta svaret innan de startar några trådar.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Eller så kanske det tyvärr är dags att stänga spel-delen helt, på så sätt som man stängt ÖÄ tidigare. Frihet under ansvar, många kan ju tydligen inte ens använda sök-funktionen eller ens FÖRSÖKA hitta svaret innan de startar några trådar.

Håller med, snart får vi göra nya delar för "onödigt whine vafan skriver ni inte i den stora wow-tråden för????" eller "Trådar om att det skrivs mycket WoW-trådar" :<

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Håller med om det. Ett specifik WoW-forum behövs inte, men underforum för specifika genrer skulle sitta fint. Sen skulle vi ha ett stort forum om spel i allmänhet, spelkonsoller, speltips osv.

FZ.se - furum
har ju faktiskt en Wow del. om ja ginte minns fel, sen om den är så aktiv vettja inte

/MB

Permalänk
Medlem

Jag har hängt här på swec rätt så länge till och från. Måste säga att jag håller med dig Najk. Varken wow eller något annat spel bör särbehandlas, av principskäl om inte annat. Håller också med om att ett mmorpg-underforum helt klart vore det bästa sättet att lösa allt på.
På det viset slipper jag (som inte spelar något mmorpg) läsa alla jävla wowtrådar och kan lukta på mina blommor i lugn och ro. Och de som spelar t.ex. Wow kan får hänga i sin mmorpgdel tillsammans med de andra små tjurarna och stångas. På det viset slipper jag även lineage, everquest och liknande spel. Även om de trådarna inte alls är lika många.

Permalänk
Medlem

Jupp, helt klart en bättre lösning med en MMORPG sektion.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja, samma här, det är verkligen en växande marknad, så det blir ett måste som en ny kommande del!

den biten gillar jag:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

*host*nordicgamers.com*host*

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk

Striktare regler, kicka alla som inte uppför sig utan nåd. Spel behöver rensas!
(Jak har varit snel hest)

Sen tycker jag att WoW borde kunna få, som jag sa, runt 4 trådar.
Det finns 40 trådar på spelforumets första sida, där troligtvis alla dessa 4 trådar hamnar.
De utgör alltså 10% av första sidan, och det är säkerligen 10% av alla som hänger i spelforumet som lirar WoW.

(Finns fler trådar än så nu, ffs!)

Permalänk
Medlem

Najk: Det är ju knappast vi WoW-spelare som gnäller på trådarna utan de är dom som inte spelar WoW...

Permalänk
Medlem

Kurre: SKönt att se att du har lite självdistans. Om du vill mig något mer kan vi ju ta det via PM.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är detta ett problem som går att lösa?
Som jag ser det så finns det nästan lika många trådar om BF2 som det finns om WOW, iaf känns det så för mig som inte spelar nåt av spelen
Men samtidigt så skulle det nog aldrig funka att ha en tråd för så stora spel för de trådarna skulle bli väldigt oöverskådliga och man skulle förmodligen inte hitta bättre då.
Lösningen tror jag är:

1. Skapa underkategorier ex. MMORPG, FPS, Strategi o.s.v
2. Bli lite hårdare på folk som skapar trådar om ämnen som redan finns
Första gången en uppmaning att söka, andra gången en varning,
tredje kick. (Kan iofs vara svårt att hålla reda på)
3. Deleta trådar som ingen har tittat på på 1 månad. (Kanske överdrivet)

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Medlem

Om det är någonting som går att lösa?

Klicka på länken så är det löst http://forums.worldofwarcraft.com/

Technical Support
If you're experiencing technical problems playing World of Warcraft, post here for assistance. For Mac Support, click here.

Realm Status
Collection of important messages regarding the status of the Realms.

UI & Macros Forum
Work with other players to create your own special custom interfaces and macros.

Bug Report Forum
Found a bug in the game? Help us squash it by reporting it here!

--------------------------------------------------------------------------------

Classes
Discuss your favorite class:

Druid

Hunter

Mage
Rogue

Shaman

Paladin
Priest

Warrior

Warlock

Quest Discussion
Talk about and get help with the countless quests in World of Warcraft.

PvP Discussion
Discuss player versus player combat.

Realm Forums
Discuss topics related to World of Warcraft with players on your specific Realm.

Blizzard Archive
An archive of official Blizzard responses to various topics related to World of Warcraft.

Off-topic
Off-topic posts of interest to the World of Warcraft community.

Suggestions
Have a suggestion for World of Warcraft? Please post it here.

Guild Recruitment
Searching for a guild, or do you want to advertise your guild?

Role-Playing
Pull up a chair, drink a mug of ale, meet new friends, tell stories, and role-play in this forum.

General Discussion
Discuss World of Warcraft.

Raid and Dungeon Discussion
Discuss the instance dungeons and end-game raid encounters in World of Warcraft.

---------------

Detta visar nästan allt som VÅRAT World Of Warcraft forum erbjuder, ja vårat.
Eftersom alla med ett WoW acc kan komma åt forumet. Dvs har vi betalt för att få vara där och använda det.

Som jag sagt tidigare, det är engelska men nån gång ska ni väll lära er?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Om det är någonting som går att lösa?

Klicka på länken så är det löst http://forums.worldofwarcraft.com/

Technical Support
If you're experiencing technical problems playing World of Warcraft, post here for assistance. For Mac Support, click here.

Realm Status
Collection of important messages regarding the status of the Realms.

UI & Macros Forum
Work with other players to create your own special custom interfaces and macros.

Bug Report Forum
Found a bug in the game? Help us squash it by reporting it here!

--------------------------------------------------------------------------------

Classes
Discuss your favorite class:

Druid

Hunter

Mage
Rogue

Shaman

Paladin
Priest

Warrior

Warlock

Quest Discussion
Talk about and get help with the countless quests in World of Warcraft.

PvP Discussion
Discuss player versus player combat.

Realm Forums
Discuss topics related to World of Warcraft with players on your specific Realm.

Blizzard Archive
An archive of official Blizzard responses to various topics related to World of Warcraft.

Off-topic
Off-topic posts of interest to the World of Warcraft community.

Suggestions
Have a suggestion for World of Warcraft? Please post it here.

Guild Recruitment
Searching for a guild, or do you want to advertise your guild?

Role-Playing
Pull up a chair, drink a mug of ale, meet new friends, tell stories, and role-play in this forum.

General Discussion
Discuss World of Warcraft.

Raid and Dungeon Discussion
Discuss the instance dungeons and end-game raid encounters in World of Warcraft.

---------------

Detta visar nästan allt som VÅRAT World Of Warcraft forum erbjuder, ja vårat.
Eftersom alla med ett WoW acc kan komma åt forumet. Dvs har vi betalt för att få vara där och använda det.

Som jag sagt tidigare, det är engelska men nån gång ska ni väll lära er?

Spelet är "från" 12 år.
Och om man nu bor i Sverige där skolan ska prioriteras så tycker jag, som du, att någongång måste kidsen lära sig engelska.

MEN, så enkelt är det inte. Många av mina vänners bröder spelar, några av dom har dyslexi och har tillochmed svårt för svenska. Det kan tilläggas att de flesta är över 15 år.

Visst, det är kanske inte någon ursäkt. Men jag tycker som många andra här, att Swec ska starta en underkategori till kategorin "spel".

Jag förstår inte varför Swec ska envisas med att vara så jävla maktgalna, och vägra starta en ny underkategori, bara för att de har bestämmt sig för det.

Varför kan man inte bara starta ett nytt "Mmorpg" kategori, för att testa.

Jag läste även att "redaktionen" håller på med ett sådant, vilket är bra.

Får se hur det blir med det.

Tack för mig

Edit: Nehe, nu hade visst Najk ändrat sig eller nått. Jaja, "det är väll ett spel som alla andra då".

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Alltså ser du inte listan eller? Det är ju helt sjukt om man inte får ett svar på WoW´s egna forum.
Eller om man bara skiter i ett sånt tillfälle! Det finns där för oss!